پدر مکس ورشتاپن: اگر هورنر به جنجال ادامه دهد، ردبول ممکن است از هم جدا شود

با بزرگترین داستان های فرمول 1 به روز باشید. اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه پرایم تایر در صندوق پستی خود هر سه شنبه و جمعه.

به نظر می‌رسد که شکاف‌ها در ردبول ریسینگ پس از این که پدر مکس ورشتاپن، جوس، هشدار داد که اگر کریستین هورنر در سمت ریاست تیم باقی بماند، تیم “در خطر فروپاشی” قرار خواهد گرفت، در میان جنجال‌های مداوم پیرامون رئیس تیم، بیشتر شد.

هورنر پس از چند روز پر سر و صدا در بحرین برای شروع فصل جدید فرمول 1 همچنان در کانون توجه قرار دارد. اگرچه ورشتاپن هشتمین پیروزی متوالی خود را در گرندپری با عملکردی غالب کسب کرد و هم تیمی خود را با بیش از 20 ثانیه شکست داد، اما این وضعیت همچنان بزرگترین داستان در این ورزش است در حالی که پدرش علناً در مورد اختلافات درون تیم صحبت کرده است.

این وضعیت در اوایل فوریه زمانی که شرکت مادر Red Bull Racing، Red Bull GmbH، اعلام کرد که در حال آغاز تحقیقات در مورد اتهامات رفتار نامناسب علیه هورنر است، علنی شد و گفت که این اتهامات “بسیار جدی گرفته شده است”.

روز چهارشنبه، ردبول اعلام کرد که تحقیقات توسط یک طرف خارجی منجر به رد شکایت شده و شاکی حق درخواست تجدید نظر دارد. روز بعد، یک حافظه پنهان از پیام هایی که ظاهراً بین هورنر و شاکی زن به طور ناشناس در اختیار مقامات ارشد F1 و رسانه های بین المللی قرار گرفت. ورزشیگیرنده مستقیم این ایمیل نتوانست محتویات ایمیل را تایید کند و هورنر بارها از اظهار نظر در مورد پیام ها خودداری کرده است.

یکی مصاحبه با دیلی میلجوس ورشتاپن هشدار داد: “اینجا تنش وجود دارد زیرا (هورنر) در موقعیت باقی مانده است. تیم در خطر از هم پاشیدگی است. نمی تواند به همین منوال ادامه یابد.”

منفجر خواهد شد. او زمانی نقش قربانی را بازی می کند که مشکل ساز باشد.»


Chalerm Yoovidhya (مرکز)، که خانواده‌اش 51 درصد سهام ردبول را در اختیار دارند، به کریستین هورنر (نفر دوم از راست) و همسرش گری هالیول-هورنر (راست) در مراسم سکوی جایزه بزرگ بحرین می‌پیوندند. (آندری ایزاکوویچ / خبرگزاری فرانسه)

جوس ورشتاپن بین سال‌های 1994 تا 2003 در فرمول 1 شرکت کرد و اگرچه هیچ نقش رسمی در تیم نداشت، اما در موفقیت و موفقیت پسرش نقش اساسی داشت. او در مصاحبه جداگانه ای که در روزنامه هلندی De Telegraaf منتشر شد، همچنین پس از مسابقه شنبه شب، اظهارات مشابهی را درباره این جنجال بیان کرد.

سخنگوی ردبول در پاسخ به سوالی درباره اظهارات ورشتاپن گفت: اینجا هیچ مشکلی وجود ندارد، تیم در کنار هم است و ما روی مسابقه تمرکز کرده ایم.

تنش تشدید می شود

نظرات جوس ورشتاپن به طور علنی نشان داد که پدر راننده ستاره تیم مخالف رئیس تیم است.

او در اکثریت قریب به اتفاق مسابقه های پسرش شرکت می کند. اگرچه او کارمند ردبول ریسینگ نیست، اما نزدیکی او به مکس به این معنی است که او درجه خاصی از نفوذ دارد. روز پنجشنبه، او با پوشیدن ژاکت تیم ردبول در حالی که مشغول تماشای دومین جلسه تمرین در بحرین بود، جایی که ایمیل ناشناس پخش شد، دیده شد.

پس از مسابقه، هورنر گفت که “درباره انگیزه این شخص” برای نشت اظهارنظر نخواهد کرد.

جوس دست داشتن در افشای اطلاعات را به دیلی میل و دی تلگراف تکذیب کرد و به دیلی میل گفت: «این منطقی نیست. چرا باید این کار را بکنم وقتی مکس اینجا خیلی خوب عمل می کند؟»

از زمان مرگ دیتریش ماتشیتز، یکی از بنیانگذاران ردبول در اکتبر 2022، اتهامات مربوط به اصطکاک در تیم افزایش یافته است. ماتشیتز رهبر بلامنازع تلاش های F1 این شرکت بود و غیبت او منجر به افزایش تنش بین شخصیت های ارشد شد. شرکت.

پس از مسابقه، هورنر گفت که «کاملاً» مطمئن است که در راس تیم باقی خواهد ماند و پس از تکمیل فرآیند تحقیقات، «روی فصل آینده و مسابقات پیش رو» تمرکز کرده است.

هورنر گفت: «شکایت ارائه شده رد شد. “پایان. ادامه بده.”

او گفت که این “توجه ناخواسته ناخواسته” بود، اما از “حمایت فوق العاده ای” که از سوی تیم و شرکت ردبول احساس کرد صحبت کرد.

قبل از مسابقه، هورنر با Chalerm Yoovidhya، پسر یکی از بنیانگذاران Red Bull، که خانواده او 51 درصد از سهام Red Bull GmbH را دارند صحبت کرد. یوویدیا و همسرش هورنر و همسرش گری هالیول-هورنر را برای تماشای جشن های سکو پس از پیروزی ماکس ورشتاپن همراهی کردند. جوس در طول مراسم چند ردیف پشت سر آنها ایستاد.

مکس ورشتاپن اظهار داشت که در طول تحقیقات در مورد هورنر، او کاملاً روی اتفاقات پیست تمرکز کرده و این وضعیت مانع از آماده شدن او برای فصل جدید نشده است.

پرسیده شد ورزشی ورشتاپن پس از تصاحب قطب در روز جمعه گفت که هنوز به رهبری هورنر اعتماد کامل دارد: “وقتی به نحوه عملکرد کریستین در تیم نگاه می کنم، او یک رئیس تیم باورنکردنی است.

“بنابراین، از نقطه نظر عملکرد، شما حتی نمی توانید آن را زیر سوال ببرید.” ورشتاپن گفت که “زیاد” با هورنر صحبت کرده و رئیس تیم ردبول “کاملاً به تیم متعهد است”.

اما اظهارات پدرش سوالات جدیدی را در مورد پویایی هورنر در آستانه دور دوم فصل چند روز بعد در عربستان سعودی ایجاد خواهد کرد.

مکس پس از اولین موفقیت خود در قهرمانی در سال 2021، با ردبول تا سال 2028 قرارداد امضا کرد و یکی از طولانی ترین و پرسودترین قراردادهای تاریخ F1 را امضا کرد.

ماهیت تشدید تنش ها در ردبول باعث شده است که از توتو وولف، رئیس تیم مرسدس بنز (که خواستار شفافیت در تحقیقات شده) سوال شود که آیا شانسی وجود دارد که ورشتاپن بتواند جایگزین لوئیس همیلتون در تیم در سال 2025 شود.

ولف گفت: “یک راننده همیشه سریع‌ترین خودرو را انتخاب می‌کند. اساساً نکته همین است. ردبول سریع‌ترین خودرو در حال حاضر است و فکر می‌کنم این همیشه در اولویت خواهد بود.”

(اولین عکس مکس ورشتاپن به همراه پدرش جوس ورشتاپن قبل از GP بحرین: کلایو میسون/گتی ایماژ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *