جنگ اسرائیل و حماس: به روز رسانی زنده – نیویورک تایمز

مقامات امدادی محتاطانه از این خبر که اسرائیل مسیرهای کمک رسانی بیشتری به غزه باز خواهد کرد، استقبال کردند و گفتند که روز جمعه منتظر خواهند ماند تا ببینند این اقدامات جدید چگونه و چه زمانی اجرایی خواهد شد. در مراحل بعدی شما

در حالی که سازمان ملل متحد هشدار می دهد که قحطی در راه است، اسرائیل تحت فشار فزاینده ای از سوی مقامات آمریکایی و سازمان های بشردوستانه برای افزایش تعداد گذرگاه های کمک رسانی به غزه قرار دارد.

پرزیدنت بایدن روز پنجشنبه تهدید کرد که اسرائیل بسته به نگرانی‌هایش در مورد تلفات غیرنظامیان و وضعیت بشردوستانه، از آینده حمایت خواهد کرد و ساعاتی بعد دولت اسرائیل راه‌های کمک‌های اضافی از جمله از طریق بندر اشدود و گذرگاه اریز، ایست بازرسی بین اسرائیل را اعلام کرد. دو کشور . اسرائیل و شمال غزه

با این حال، بیانیه اسرائیل شامل جزئیات کمی بود و هنوز مشخص نیست که این جاده های جدید چه زمانی باز می شوند یا چه مقدار کمک می تواند از آنها عبور کند. آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که ایالات متحده “کاوش” خواهد کرد که آیا اسرائیل ارائه کمک های بیشتر به منطقه و “دریافت این کمک ها به مردمی که به آن نیاز دارند” را در اولویت قرار خواهد داد یا خیر.

او گفت که یکی از معیارهای تعهد اسرائیل به این هدف، «تعداد کامیون هایی است که به طور مداوم وارد می شوند».

او روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل گفت: “آزمون واقعی نتایج است.”

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، گفت که اخبار در مورد مسیرهای کمک رسانی جدید مثبت است.

وی افزود: «اما البته باید ببینیم که چگونه این کار اجرا می شود.

کمیسیون اروپا خواستار اجرای سریع و “کامل” این اقدامات شده است، در حالی که برنامه جهانی غذا روز جمعه گفت که “به دنبال شفاف سازی ترتیبات ایمنی و لجستیکی با مقامات اسرائیلی است تا بتوانیم به سرعت برای استفاده از یک تغذیه جدید اقدام کنیم. فرصت.” غزه بیشتر در حالی که قحطی حاکم است.»

این آژانس خاطرنشان کرد که ماه هاست از اسرائیل خواسته است دروازه های مرزی بیشتری را باز کند.

از آغاز جنگ، اسرائیل کمک های دسترسی به غزه را به دو گذرگاه مرزی به شدت کنترل شده محدود کرده است: کرم شالوم و رفح، هر دو در جنوب این منطقه.

بیشتر کمک های بین المللی به غزه از انبارهای نزدیک العریش در مصر، نه چندان دور از شهر رفح در مرز غزه می گذرد. بخشی از کمک ها از طریق مسیر دیگری از اردن تحویل داده شد.

کامیون های حامل کمک از طریق بازرسی های امنیتی در سمت مرز مصر در رفح از العریش عبور می کنند.

آژانس‌های امدادی در هر مرحله از فرآیند تحویل با چالش‌هایی مواجه بوده‌اند، از بازرسی‌های طولانی مدت اسرائیل در گذرگاه‌های مرزی گرفته تا خشونت در حین توزیع کمک‌ها به فلسطینیان در غزه.

هدف بررسی‌های اسرائیلی‌ها بر روی کالاهایی که وارد غزه می‌شوند، از بین بردن اقلامی است که حماس می‌تواند از آنها استفاده کند. مقامات امدادی گفتند که روند بازرسی باعث تاخیرهای قابل توجهی شده است، در حالی که اسرائیل هر گونه تنگنا را ناشی از بی نظمی گروه های بشردوستانه و انحراف محموله ها توسط حماس می داند.

روز جمعه، آقای بلینکن گفت شاخص دیگری که ایالات متحده به آن نگاه خواهد کرد تا ببیند که آیا تنگناها و تاخیرهای دیگر در حمل و نقل حل شده است یا خیر.

شدیدترین کمبودها در شمال غزه است، جایی که مردم گرسنه به کامیون‌های حامل مواد غذایی هجوم آورده‌اند و گروه‌های امدادی می‌گویند که به دلیل محدودیت‌های اسرائیل و بی‌قانونی گسترده، برای توزیع آذوقه با مشکل مواجه شده‌اند.

اسرائیل به تلاش های خود برای رساندن کمک های زمینی، هوایی و دریایی به غزه ادامه می دهد. اما گروه‌های امدادی به اسرائیل فشار می‌آورند تا گذرگاه‌های جاده‌ای از جمله اریز در مرز شمالی خود را باز کند. این سازمان‌های امدادی استدلال می‌کنند که توقف بحران گرسنگی تنها از طریق سیل مواد غذایی امکان‌پذیر است و کاروان‌های کامیون‌ها تا حد زیادی مؤثرترین راه برای رساندن کمک‌ها هستند.

متینا استویس گریدنف و گایا گوپتا به گزارش دهی کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *