به روز رسانی زنده گزارش تورم فوریه: قیمت مصرف کننده یک اینچ افزایش می یابد

یک گزارش تورم کلیدی نشان داد که افزایش قیمت در ماه فوریه در کل افزایش یافت و معیار کلیدی قیمت‌ها که از نزدیک تحت نظر بود، محکم‌تر از حد انتظار بود. این نشان داد که فدرال رزرو از تصمیم مقامات برای بررسی دقیق زمان و میزان کاهش نرخ بهره حمایت می کند.

شاخص بهای مصرف کننده در ماه گذشته نسبت به سال قبل 3.2 درصد افزایش داشت که نسبت به ژانویه 3.1 درصد افزایش داشت. این میزان به طور قابل توجهی کمتر از بالاترین رقم 9.1 درصدی سال 2022 است، اما همچنان سریعتر از حد معمول حدود 2 درصد قبل از همه گیری سال 2020 است.

پس از کسر هزینه های متغیر غذا و سوخت برای درک بهتر روند اساسی، تورم 3.8 درصد بود که کمی سریعتر از انتظار اقتصاددانان بود اما از 3.9 درصد در ژانویه کاهش یافت.

بر اساس ماهانه، تورم اصلی اندکی سریعتر از آنچه که اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند افزایش یافت، اگرچه نرخ کرایه خطوط هوایی و بیمه خودرو افزایش یافت، اگرچه معیار سنجش مسکن رشد کندتری را نشان داد.

در مجموع، این گزارش آخرین نشانه ای بود که نشان می داد کاهش تورم به طور کامل احتمالاً یک حرکت پر از دست انداز خواهد بود.

تا به امروز، تورم به طور پیوسته و نسبتاً آرام کاهش یافته است: بیکاری زیر 4 درصد باقی مانده است و علیرغم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به بالاترین سطح در بیش از دو دهه اخیر، رشد به طور غیرمنتظره ای در سال 2023 قوی بوده است.

مقامات فدرال رزرو در حال بحث هستند که چه مدت باید نرخ بهره را در سطح فعلی خود یعنی 5.3 درصد باقی بگذارند. هزینه های بالای وام گرفتن وام گرفتن برای مردم برای خرید خانه یا گسترش کسب و کار را گران می کند، که می تواند در طول زمان اقتصاد را سنگین کند. در حالی که فدرال رزرو تلاش می کند تا تقاضا را به اندازه کافی سرکوب کند تا تورم را تحت کنترل نگه دارد، مقامات می خواهند از رسیدن رشد به نقطه ای که منجر به از دست دادن گسترده مشاغل یا رکود شود جلوگیری کنند.

اما برخی از اقتصاددانان نگران هستند که کند کردن تورم ممکن است دشوارتر از پیشرفت باشد. و مقامات فدرال رزرو می‌خواهند از کاهش زودهنگام نرخ‌های بهره اجتناب کنند، اما می‌دانند که تورم به طور کامل سرکوب نشده است.

جروم اچ. پاول، رئیس فدرال رزرو، گفت: «ما نمی‌خواهیم در شرایطی قرار بگیریم که شش ماه داده‌های تورمی خوب که در سال گذشته داشتیم، سیگنال دقیقی از اینکه تورم اساسی کجاست، نباشد. رئیس جمهور هفته گذشته هنگام شهادت در مقابل کنگره گفت. با توجه به آن، او گفت که فدرال رزرو مراقب است.

اما آقای پاول هفته گذشته نیز گفت که زمانی که فدرال رزرو مطمئن شد که تورم به اندازه کافی کاهش یافته است، کاهش نرخ بهره مناسب است «و ما خیلی از آن دور نیستیم».

برخی از اقتصاددانان این سوال را مطرح می کنند که آیا افزایش قیمت ها به آرامی ادامه خواهد یافت یا خیر. تورم در خدماتی مانند مسکن و بیمه ممکن است سرسختانه تر از حد انتظار باشد و حذف کامل افزایش قیمت ها را دشوار می کند.

گزارش روز سه‌شنبه خبرهای خوبی را در این زمینه ارائه کرد: معیاری که از نزدیک مشاهده شده است که به طور مؤثر هزینه اجاره خانه‌ای را که شخصی در اختیار دارد، ردیابی می‌کند، افزایش معتدل‌تری را نشان می‌دهد. اقتصاددانان با نگرانی این موضوع را تماشا می کردند.اجاره معادل مالکانبعد از صعود سریع در ژانویه اندازه گیری کنید.

از سوی دیگر، اجاره بهای مسکن اولیه کمی سریعتر افزایش یافت و در مقایسه با 0.4 درصد در ژانویه به 0.5 درصد به صورت ماهانه رسید.

در ماه فوریه استثناهایی وجود داشت زیرا کالاها اخیراً از تورم کمتری برخوردار بوده اند. قیمت پوشاک اخیراً به صورت ماهانه کاهش یافته است، اما در ماه گذشته افزایش قیمت ها مشاهده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *