سی سال پیش، کریس فارلی و بسکتبال کالج به شکلی فراموش نشدنی با هم برخورد کردند.

سی سال بعد، کریستین لاتنر مطمئن نیست که این اتفاق را دیده باشد. او در سال 1994 در NBA ظاهر شد، فصل دوم او با تیم مینه سوتا تیمبرولوز. شاید کسی به مدیرش اطلاع داده باشد، اما او اینطور فکر نمی کند.

ستاره سابق دوک به یاد می آورد که یک روز این تبلیغ را در ESPN دیده بود. کریس فارلی که در آستانه پیروزی شنبه شب بود، پیراهن شماره 32 لیتنر را پوشید تا ضربه ویرانگر خود را در برابر کنتاکی بازسازی کند، لحظه‌ای در تاریخ مسابقات NCAA.

لاتینر گفت: «تنها چیزی که می‌دانستم این بود که از هیچ‌جا بیرون آمد و خنده‌دار و شگفت‌انگیز بود. ورزشی.

فارلی سه آگهی تبلیغاتی منتشر کرد که در ESPN پخش شد و همه آنها بسکتبال کالج را تبلیغ می کردند. همه به خاطر کمدی‌های فیزیکی و کارهای خنده‌دار که فارلی را بسیار محبوب و مشهور کرد به یاد می‌آورند.

در یک نقطه، فارلی رومئال رابینسون میشیگان بود که روی خط خطا ایستاده بود و باید دو پرتاب آزاد انجام دهد تا قهرمانی ملی در سال 1989 را به دست آورد. فارلی قبل از شلیک نه یک‌بار، نه دو بار، بلکه شش بار و گم شدن می‌گوید: «و به نظر می‌رسد که…» در مورد ناامیدی معروف فارلی فریاد زد. (” وارد شوید!”) بعد از هر آجر.

یکی دیگر از آنها مایکل جردن از کارولینای شمالی در بازی قهرمانی 1982 بود، اما به جای ضربه زدن برنده از جناحین، فارلی تصمیم گرفت برای یک 3 قدم به عقب بردارد (او در این زمینه از زمان خود جلوتر بود)، با اشاره دقیق. در آن زمان هیچ خط 3 امتیازی در بسکتبال کالج وجود نداشت.

اما تبلیغ Laettner خیلی خارق العاده، خیلی خنده دار است، بنابراین فارلی.

کمدین با پوشیدن یونیفورم تنگ دوک شروع می کند: “خوب، من کریستین لاتنر هستم.” “1992. دوک کنتاکی. کنتاکی با یک برتری پیش می رود، کریستین صاحب توپ می شود. “دو ثانیه مانده است.”

فارلی می چرخد ​​و با پنج مدافع کنتاکی در اندازه واقعی ساخته شده از تخته سه لا روبرو می شود. او دریبل می زند و ضربه برگشتی را می زند، درست مانند کاری که لاتنر در فینال منطقه شرق در آن بعد از ظهر به یاد ماندنی در فیلادلفیا انجام داد.

خیر

“از پنجره برو بیرون!”

“او ریکاوری خودش را می گیرد!”

ضرر – زیان.

“توپ شل!”

فارلی شیرجه می‌رود و بریدگی از کنتاکی را می‌اندازد. او در نهایت یک layup می کند و بازوهای خود را به نشانه شادی بالا می گیرد.

“دوک برنده شد! فارلی فریاد می زند: «بازی قرن». “و این چطور بود! … تقریبا.”

در واقع این طور شد.


در سال 1993، گلن کول در Wieden+Kennedy، یک شرکت تبلیغاتی بلندپروازانه مستقر در پورتلند، Ore کار می کرد. اگرچه امروزه یک آژانس جهانی است، اما Wieden+Kennedy در آن زمان بیشتر منابع خود را به یک مشتری اختصاص داد: نایک. او به خاطر «بو می‌داند» و «مارس بلکمون» که به جردن می‌گفت، «پول باید کفش باشد» شهرت داشت.

کپی رایتر کول، 24 ساله، جوانترین فرد در شرکت بود. او به‌عنوان دونده سابق در دانشگاه اورگان، عاشق خلاقیت و آگهی‌های داستان سرایی ارائه شده در Wieden+Kennedy بود. او خود را در آن محیط به عنوان «احمقی که نیم دقیقه پیش کارآموز بود» توصیف کرد. اما مافوق‌هایش به اندازه‌ای به او فکر کردند که یک کمپین ESPN را به او اختصاص دهند که با یک تکلیف ساده همراه بود.

بسکتبال کالج را تبلیغ کنید.

کول با اشاره به توجهات شرکت نایک گفت: “من کلید این نوع ماشین جالب را دارم. هیچ کس به آن نگاه نمی کند.” من یک کمپین بسکتبال ESPN دارم. شنبه شب زنده.» و من به کریس فارلی وسواس دارم.

کول ایده ای داشت. یک لحظه معمولی بسکتبال؛ بازی کردن به تنهایی در زمین بازی بازی کراوات. ساعت در حال بسته شدن است. 3…2…1.

اما شات به ندرت افت می کند. شمارش معکوس بازنشانی شده است. بدون قهرمانی بازی برنده، فقط بازسازی آسفالت.

کول گفت: «بنابراین فکر می‌کردم خنده‌دار است که در این ترانه صحبت کنم. “سپس فکر کردم، “اوه خدای من، کریس بهترین فرد برای انجام این کار خواهد بود.”

نزدیک به 30 سالگی، فارلی یک ستاره در حال ظهور بود. نیویورک دیلی نیوز او را به عنوان نوازنده فصل آخر SNL توصیف کرد که همان نوع “انرژی آتشفشانی و مغناطیسی” را به همراه ادی مورفی و جان بلوشی قبل از او به ارمغان آورد. استعداد و کمدی او در حال نمایش به پرده بزرگ بود. «پسر تامی» با بازی فارلی و دیوید اسپید در سال 1995 اکران خواهد شد.

در این مورد حتی بهتر از آن: فارلی یک طرفدار ورزش بود. او در مدیسون، ویسکانسین بزرگ شد و هاکی و فوتبال بازی کرد. او در مارکت راگبی باشگاهی بازی می کرد. در SNL، او با همبازی هایش در 76th Street Ballpark در ریورساید پارک بسکتبال بازی کرد.

داگ رابینسون، مدیر فارلی، گفت: «کریس یک کمدین با استعداد فیزیکی بود. و بسیاری از مردم نمی دانند که کریس یک ورزشکار واقعا شگفت انگیز است. او واقعاً خوب حرکت کرد. او عاشق ورزش بود. بنابراین اگر کریس قرار بود کمدی فیزیکی انجام دهد، به هر کاری که انجام می‌داد پایبند بود.»

کول به لس آنجلس پرواز کرد تا مفهوم را به فارلی برساند. ESPN پرسید که آیا فارلی در صورت رد کردن، یک برنامه پشتیبان دارد یا خیر. کول گفت: “حتما.”

در واقع او این کار را نکرد.

بث بارت، یکی از تهیه کنندگان این کمپین، گفت: «به یاد دارم که فکر می کردم، «این یک لانگ شات است». «زمانی بود که فروش افراد مشهور، ورزشکاران مشهور، کمدین‌ها و موسیقی‌دانان به تبلیغات تجاری مانند الان رایج نبود. حضور در یک تبلیغات تقریباً چیز بدی بود.»

کول فارلی را در سوئیت هتل فارلی ملاقات کرد. فارلی یک کت و شلوار توئیدی پوشیده بود که از نظر طراحی نامرتب بود. کول حرفش را زد و فارلی فوراً به کارش ادامه داد. کمدین از روی کاناپه بلند شد و شروع به اجرای نقش لاتینر کرد. کوبیدن روی یک گلدان باعث شد که کول فوراً متوجه شود: “اوه، من باید چیزی بیاورم تا تو بکوبی.”

کول گفتن فارلی را به خاطر می آورد: «بله، به نظر خیلی سرگرم کننده است. “بیا انجامش بدهیم.”

این فیلم ها چند روز بعد در استودیویی در لس آنجلس فیلمبرداری شدند. یک سلبریتی امروز احتمالاً با نوعی از اطرافیان ظاهر می شود. اما لری فری، مدیر خلاق کمپین در آن زمان، به یاد می آورد که مدیر فارلی زودتر از موعد وارد شد و فارلی دیرتر به تنهایی وارد شد. بیل در وقت ناهار توقف کرد.

فری گفت: “او به معنای واقعی کلمه مانند یک بچه 10 ساله بود و آنها فقط برای استراحت فراخوان دادند.” “پر از انرژی. مثل”سلام بچه ها! من احتمالا امروز این را خراب می کنم.فوق العاده قاچاق. فوق العاده مشتاق. و من فقط آن را بال می زنم.

میشیگان و کارولینای شمالی ابتدا جای خود را گرفتند زیرا کول می دانست که فارلی برای لتنر چه برنامه ای داشت و نمی خواست خطر آسیب دیدن ستاره اش را به خطر بیندازد.

(علاوه بر تبلیغات، فارلی یک سری پروموهای هم گرفت که هرگز منتشر نشدند. در عکس زیر، فارلی دو حیوان عروسکی در دست دارد و در حال پانتومیم کردن در مورد یک بازی رقابتی آینده است. البته طلسم ها به زودی به یکدیگر حمله می کنند و سپس فارلی و تبلیغی که به مال فارلی بریده شده است با یک انفجار متمایز به پایان می رسد.)

برای تبلیغ Laettner، کول دستورالعمل های ساده ای ارائه کرد.

او به فارلی گفت: “ببین، من تو را در خط 3 نقطه قرار می دهم.” ما این بازی را همانگونه آغاز خواهیم کرد که همه آن را در حافظه جمعی ما به یاد دارند. و بعد نگاه کن، مرد، سعی کن شوت را بزنی، اما اگر نتوانستی، عجله کن و سعی کن بازی را تمام کنی و مرا غافلگیر کن.»

فارلی آزاد شد.

فارلی در بهترین حالتش

درون فلدهاوس برجسته سابق کنتاکی از میان بریدگی های جان پلفری و تراویس فورد دوید و آنها را به زمین زد.

بارت گفت: یک گردباد.

ایده های خوب همیشه ترجمه نمی شوند. کول فوراً فهمید که اینطور است.

او گفت: “در هر یک، درست بعد از اولین برداشت از هر نقطه – روی هر سه – من گفتم: “اوه، لعنتی، این باورنکردنی خواهد بود.”


نویسندگان تام فارلی جونیور و تانر کولبی در «نمایش کریس فارلی: بیوگرافی در سه عمل»، این دوره را نقطه عطفی در زندگی فارلی توصیف می کنند.

این کمدین با اعتیاد به مواد مخدر و الکل دست و پنجه نرم می کرد اما سعی می کرد پس از بازدید از یک مرکز توانبخشی در آلاباما پاک بماند. نویسندگان نوشتند که فارلی اعتماد به نفس و اعتماد به نفس داشت، اما در نهایت این یک نبرد بازنده بود. فارلی در سال 1997 در سن 33 سالگی بر اثر مصرف بیش از حد دارو درگذشت.

وقتی کول و بارت به آن روز در لس آنجلس نگاه می کنند، می بینند که تجربه به اندازه محصول نهایی برجسته است. طبق معمول فارلی جلوی دوربین اجرا کرد. (بعد از هر بار گرفتن، او می‌پرسید: «آیا خنده‌دار بود؟») اما او همچنین برای هشت ساعتی که آنجا بود، صمیمی و تعامل‌کننده بود.

بارت گفت: «ما در اتاق سبز بین راه‌اندازی می‌رفتیم و او سؤال می‌پرسید و از افراد دیگر مراقبت می‌کرد. و به نوعی مثل یک احمق رفتار کنید. این فقط یکی از آن تجربه های بسیار نادر در تبلیغات بود که در آن می توانید در پایان روز با کسی آشنا شوید. “خیلی باحال بود.”

فارلی و کول خیلی خوب با هم ارتباط داشتند، این‌طرف و آن طرف صحبت می‌کردند، ایده‌های خود را پراکنده می‌کردند. فارلی از او در SNL پرسیده بود که آیا علاقه دارد برای او بنویسد. کول با وحشت فکر کرد:اگر نتوانم هر هفته یک چیز عالی بیاورم چه؟ این یک پیشنهاد باورنکردنی بود، اما کول عاشق کاری بود که انجام داد. او قبول نکرد.

کول، یکی از بنیانگذاران و همکار، گفت: «این سومین پروژه من در زمینه تبلیغات بود، همانطور که به یاد می‌آورم، اما این اولین پروژه‌ای بود که احساس می‌کردم با کسی همکاری می‌کنم تا کاری بهتر از خودم انجام دهم یا آنها می‌توانستند مستقل انجام دهند. بنیانگذار امروز او رئیس 72andSunny، یک آژانس تبلیغاتی جهانی است.

یک یا دو سال پس از پخش آگهی‌ها، لاتنر از یک جت‌وی در حال سوار شدن به هواپیما بود. به یاد نمی آورد کدام فرودگاه یا کجا می رفت، اما به محض اینکه سوار هواپیما شد، چهره ای آشنا را دید که در کلاس فرست کلاس نشسته بود. فارلی بود.

مانند بسیاری از افراد مشهور، فارلی به پایین نگاه می کرد و سعی می کرد مورد توجه قرار نگیرد، اما او با لاتنر تماس چشمی برقرار کرد. فارلی بلند شد و ستاره بسکتبال و کمدین در آغوش گرفتند و خندیدند.

لاتینر به او گفت: «این یک تبلیغ عالی است.


کریس فارلی و گلن کول در پشت صحنه یک فیلم تبلیغاتی بسکتبال کالج. (به لطف گلن کول)

(تصویر بالا: دانیل گلدفارب / ورزشی; عکس‌ها و ویدیوها از گلن کول)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *