یلن از اسرائیل خواست تا روابط اقتصادی خود را با کرانه باختری احیا کند

جانت ال. یلن، وزیر خزانه داری روز سه شنبه گفت که او شخصاً از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواسته است تا روابط تجاری با کرانه باختری را افزایش دهد و استدلال کرد که این امر برای رفاه اقتصادی اسرائیلی ها و فلسطینی ها مهم است.

درخواست خانم یلن در نامه ای که روز یکشنبه برای آقای نتانیاهو ارسال کرد، تشریح شد. این بیانگر واضح ترین ابراز نگرانی او در مورد پیامدهای اقتصادی جنگ بین اسرائیل و حماس بود. خانم یلن در این نامه گفت که درباره عواقب فرسایش خدمات ضروری در کرانه باختری هشدار داد و از اسرائیل خواست تا مجوزهای کار برای فلسطینیان را بازگرداند و موانع تجارت در کرانه باختری را از بین ببرد.

خانم یلن در یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از نشست وزرای دارایی 20 کشور در برزیل گفت: «این اقدامات برای رفاه اقتصادی فلسطینی ها و اسرائیلی ها حیاتی است».

این نامه در حالی منتشر شد که کابینه تشکیلات خودگردان فلسطین که بر بخشی از کرانه باختری اشغالی توسط اسرائیل اداره می‌شود، روز دوشنبه استعفای خود را به این امید ارائه کرد که بتواند خود را برای به دست گرفتن مدیریت بالقوه غزه تغییر دهد. جنگ در آنجا تمام می شود. مذاکرات بین اسرائیل و حماس نیز در این هفته در قطر از سر گرفته می شود. میانجی‌های این کشور به همراه آمریکا و مصر در حال کار بر روی توافقی برای آزادی برخی از گروگان‌های حماس در غزه در ازای تصمیم اسرائیل برای برقراری آتش‌بس موقت در غزه هستند. آتش.

مقامات ارشد دولت بایدن در تلاش برای میانجیگری برای حل مناقشه غزه هستند که به گفته مقامات بهداشتی، نزدیک به 29000 فلسطینی را کشته است. خانم یلن تا حد زیادی بر نظارت بر عواقب اقتصادی جنگ و مدیریت تحریم های وزارت خزانه داری بر حماس و افراد درگیر در شبکه مالی آن تمرکز کرده است.

در حالی که دولت بایدن نگران بحران انسانی در حال ظهور در غزه است، به طور فزاینده ای نگران است که ناآرامی های اقتصادی در کرانه باختری می تواند به خشونت دامن بزند و استانداردهای زندگی در آن را بدتر کند. جنگ قبلاً به اقتصاد اسرائیل آسیب رسانده است. تقریبا 20 درصد کاهش یافته است در سه ماهه چهارم سال گذشته

نامه خانم یلن بر گام هایی که ایالات متحده برای برهم زدن شبکه های مالی حماس برداشته است و اینکه اسرائیل چگونه از یک کرانه باختری باثبات از لحاظ اقتصادی سود می برد، تاکید می کند. وی همچنین گفت که تعلیق مجوزهای کارگران از کرانه باختری منجر به بیکاری شدید و همچنین آسیب رساندن به اقتصاد اسرائیل شده است.

وزیر خزانه داری از اسرائیل خواست اطمینان حاصل کند که درآمدهای مالیاتی به فلسطینیان در کرانه باختری می رسد.

از زمان حمله وحشیانه حماس به اسرائیل در 7 اکتبر، دولت اسرائیل جمع آوری درآمدهای مالیاتی به نمایندگی از فلسطینی ها را متوقف کرده است. به طور سنتی، این پول به تشکیلات خودگردان فلسطین بازگردانده می شود که از آن برای تأمین بودجه عملیاتی خود استفاده می کند. اسرائیل قبلاً این درآمد مالیاتی را در دوره‌های درگیری با فلسطینی‌ها مسدود کرده بود و بعداً آن را آزاد کرد.

جان کربی، مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید، ماه گذشته گفت که پرزیدنت بایدن با آقای نتانیاهو در مورد لزوم اطمینان از دسترسی به درآمدهای مالیاتی برای پرداخت حقوق نیروهای امنیتی فلسطین در کرانه باختری گفتگو کرد.

خانم یلن روز سه شنبه گفت که از سرازیر شدن درآمد به کرانه باختری دلگرم شده است. این پول پس از توافقی که در اوایل ماه جاری بین مقامات اسرائیلی و فلسطینی حاصل شد، شروع به جریان کرد. با استفاده از نروژ به عنوان یک واسطه موقت برای انتقال وجوه مالیاتی که اسرائیل مسدود کرده است.

خانم یلن گفت: «ایالات متحده از دولت اسرائیل خواسته است تا درآمدهای پاکسازی را در اختیار تشکیلات خودگردان فلسطین قرار دهد تا از خدمات اولیه و حمایت از اقتصاد در کرانه باختری حمایت کند.» من از این خبر که توافقی حاصل شده و منابع مالی شروع به جریان کرده است، استقبال می کنم. این باید ادامه یابد.»

وزیر خزانه داری گفت که جنگ غزه هنوز تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد جهانی نداشته است. وی گفت که ایالات متحده همچنان به دنبال راه هایی برای ارائه کمک به فلسطینیان بی گناه و تقویت اقتصاد کرانه باختری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *