چه مشکلی در پلی آف فوتبال کالج وجود دارد: ترک ایالت فلوریدا

در سال آینده، با گسترش CFP به 12 تیم، همه این بحث های پلی آف فوتبال کالج مطرح خواهد شد. بحث در مورد 3، 4 و 5 با بحث 10، 11، 12 و 13 بسیار متفاوت است. وقتی یک بازی را باختید، سود شک را از دست می دهید. حتی در SEC.

اما با توجه به اینکه امسال هنوز یک میدان چهار تیمی است و متغیرهای زیادی در تصمیم گیری نقش دارند، چیزهای زیادی برای بررسی وجود دارد. و به طور واضح بگوییم: کمیته پلی آف فوتبال کالج اشتباه کرده است. فوتبال دانشگاهی آن را دارد، یا حداقل دارد. استفاده شده داشتن – تا کنون درست اکنون – بهترین فصل عادی در ورزش است زیرا بازی ها مهم ترین بودند. ما در این ورزش حجم نمونه کمتری نسبت به سایر رشته ها داریم.

این تصمیم ضعیفی بود که ایالت فلوریدا را کنار بگذاریم، تیمی که در کنفرانس Power 5 با نتیجه 13-0 شکست نخورده است.

میشیگان و واشنگتن که هر دو با پیروزی در 10 تیم برتر شکست نخورده بودند، آسان بودند. مشکل کمیته پلی آف فوتبال کالج این بود که سه تیم با استدلال های موجه برای دو مکان نهایی وجود داشتند.

متاسفم گرجستان شما عنوان کنفرانس خود را برنده نشدید و در این قالب باید معنی خاصی داشته باشد.

آلاباما و SEC فیل های ضرب المثلی در این اتاق هستند. نیک سابان بهترین مربی تمام دوران است و به نظر من امسال بهترین کار مربیگری او در یک فصل بود. تیم او در خانه توسط تگزاس در هفته 2 شکست خورد و هفته بعد ظاهر بهتری نداشت و با یک تیم متوسط ​​USF روبرو شد. اما جالن میلرو به پیشرفت‌های بزرگ ادامه داد، و زمانی که مهم‌تر بود، او و تاید به اندازه‌ای بازی کردند که تیم بولداگز را که به اندازه دو فصل قبلی قهرمانی نبود، سرنگون کرد.

مشکل آلاباما و SEC شریکی است که می خواهند وارد کنند: تگزاس. ساخته شده است آلاباما را قانع کننده در توسکالوزا شکست داد. این اتفاق افتاد و هیچ اتفاقی در آن نبود.

Longhorns با نتیجه 12-1 در رده بندی Big 12 قرار گرفت. امسال هیچ تیم دومی در Big 12 وجود نداشت، اما ایالت اوکلاهما اوکلاهما را شکست داد، تیم تگزاس دچار لغزش شد و همانطور که انتظار می رفت، تگزاس قهرمانی را به دست آورد. کابوی ها شنبه. به یاد داشته باشید، این تیم ایالت اوکلاهاما بود که 9-3 رفت و مقابل آلابامای جنوبی و UCF با نتیجه مجموع 78-10 شکست خورد. این کمکی به تگزاس نمی کرد، اما آیا فراموش می کنیم که یک هفته پیش، آلاباما به سختی از باخت 31-10 در خانه مقابل نیومکزیکو استیت هفته قبل مقابل یک تیم آبرن نجات پیدا کرد؟

مسئله بزرگتر مربوط به ایالت فلوریدا، 13-0 Seminoles از ACC بود. همانطور که همه ما می دانیم، FSU ستاره کوارتربک جردن تراویس را دو هفته پیش از دست داد. تیت رود میکر، پشتیبان سمینولز، که یک سال پیش وقتی تراویس مصدوم شد، به آنها کمک کرد تا به پیروزی برگشت مقابل لوئیزویل برسند، در فینال فصل معمولی در رقیب اصلی فلوریدا ظاهر خوبی نداشت. او هم دچار ضربه مغزی شد.

بازیکن پایه سوم FSU، براک گلن، عملکرد متزلزلی در بازی قهرمانی ACC داشت، اما دفاع غالب بود. به رهبری برادن فیسک و جارد ورس، سمینولز 14 توپ TFL و 7 ساک داشت و اولین تیمی بودند که در پنج سال گذشته توانستند حمله جف براهم را در مجموع زیر 200 یارد حفظ کنند. تصادفی نیست، همان دفاع FSU سال را با شکست دادن LSU و بزرگترین ستاره SEC، Jayden Daniels، 45-24 آغاز کرد، و SEC و حمله شماره 1 کشور را به بدترین عملکرد خود در این فصل رساند.

FSU تنها تیمی بود که میزان پاس دنیلز را زیر 60 درصد در یک بازی نگه داشت. دنیلز تقریباً 100 یارد کمتر (99) در برابر نول ها نسبت به زمانی که برای کریمسون تاید بازی می کرد هجوم آورد.

رتبه بندی CFP اغلب به بحثی بین “بهترین” و “لایق ترین” خلاصه می شود. بهترین معمولاً زمانی که تیم شما شکست می‌خورد یا ضرر بدی را متحمل می‌شود، کارتی است که نمی‌توان آن را توضیح داد. مثل این مزخرف است: “خب، وگاس فلانی را بیشتر از یک بازی تاچ داون در برابر آنها خواهد ساخت.” عالی. اما این را به واشنگتن بگویید. هاسکی هفته گذشته تقریباً یک باخت دو رقمی مقابل اورگان متحمل شد، تیمی که امسال آنها را شکست داده است. … هاسکی ها دوباره اردک ها را شکست دادند.

من میفهمم SEC مسلط ترین کنفرانس در فوتبال کالج در دو دهه گذشته بوده است. اما اگر دقت کنید امسال مثل سال های دیگر نبود. سال بدی برای SEC بود. ACC در واقع 6-4 در برابر SEC در سال جاری رفت. اگر این یک تیم FSU یک باخت بود، می توانم بگویم سمینول ها برنده نشدند، اما بردند. او همچنین نباید برای شکست تیم تگزاس در زمین خانگی خود کنار گذاشته می شد.

همانطور که همکار من دیوید اوبن شنبه شب نوشت، قرار است بازی ها مهم باشند. اگر بخواهیم آنها را منطقی کنیم، بازی کردن با آنها چه فایده ای دارد؟

(عکس بالا ایالت فلوریدا: جان بایرم/آیکون اسپورت وایر از طریق گتی ایماژ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *