فوران آتشفشان در اندونزی جان حداقل 11 کوهنورد را گرفت

آژانس جستجو و نجات محلی روز دوشنبه اعلام کرد که جسد 11 کوهنورد در دامنه کوه ماراپی در جزیره سوماترا اندونزی روز یکشنبه پس از یک فوران آتشفشانی که ابرهای خاکستر را به پایین کوه فرستاد، پیدا شد.

به گفته آژانس ملی کاهش بلایای اندونزی، ده ها کوهنورد در آتشفشان فعال در استان سوماترای غربی بودند که شروع به پرتاب ستونی از خاکستر به ارتفاع نزدیک به 3000 متر کرد. این آژانس گفت که خاکستر آتشفشانی بر شهرهای مجاور بارید و به ساکنان توصیه شد از خانه های خود خارج نشوند.

تیم جستجو و نجات محلی در شهر پادانگ گفت که 12 کوهنورد همچنان مفقود هستند. عبدالمالک رهبر تیم در بیانیه ای گفت که تلاش ها برای یافتن آنها به دلیل فعالیت های دوره ای آتشفشانی متوقف شده است. تا صبح دوشنبه هشت انفجار ثبت شده است.

اندونزی، بزرگترین کشور مجمع الجزایر جهان، حلقه آتش نامیده می شود، جایی که نشست صفحات تکتونیکی زمین لرزه ها و فوران های آتشفشانی را کاتالیز می کند. کوه مارپی در سال های اخیر چندین بار فوران کرده است. در زمان فوران در ماه ژانویه، آژانس ملی کاهش بلایای طبیعی اعلام کرد که کوهنوردان علیرغم هشدارهایی مبنی بر عدم صعود، همچنان روی آتشفشان کمپ می زنند.

آژانس ملی کاهش بلایا اعلام کرد زمانی که فعالیت های آتشفشانی روز یکشنبه آغاز شد، حدود 75 کوهنورد در کوه بودند. تا روز دوشنبه، 28 نفر نجات یافته بودند.

موکتیتا سوهارتونو در ارائه گزارش مشارکت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *