مشکلات تسلا چه سیگنال هایی را به بازار خودروهای الکتریکی ارسال می کند؟

وال استریت هفته‌ها زنگ خطر را به صدا درآورده است که با وجود میلیاردها دلار یارانه‌های دولتی و سرمایه‌گذاری‌های عظیم غول‌های خودروسازی، انتقال به خودروهای الکتریکی ممکن است متوقف شود.

آخرین آمار فروش تسلا نشان می دهد که عقب نشینی ممکن است بدتر از آنچه تصور می شد و فراتر از توانایی یک شرکت برای اصلاح باشد.

ارقام تسلا کمتر از تخمین ها بود. سهام این خودروساز در روز سه‌شنبه پس از گزارش تحویل ۳۸۷ هزار خودرو در سراسر جهان در سه ماهه اول، نزدیک به ۵ درصد کاهش یافت. پیش بینی HEAT Evercore 443000 بود که اولین کاهش سه ماهه سالانه از سال 2020 است.

این باعث شد که سهام تسلا بیش از 30 درصد سقوط کند و آن را به یکی از بدترین عملکردها در S&P 500 در سال جاری تبدیل کرد.

تسلا هشدار داد:به طور محسوسی پایین تررشد امسال این شرکت با مشکلاتی مانند آتش سوزی مشکوک کارخانه غول پیکر آلمانی خود و تاخیر در حمل و نقل به دلیل آشفتگی در دریای سرخ مواجه شده است. در همین حال، نرخ بهره بالاتر و افزایش خودروهای برقی ارزان‌تر چینی، تقاضای جهانی را کاهش داده و سهم بازار تسلا را که زمانی غالب بود، از بین می‌برد.

برخی از منتقدان ایلان ماسک، از جمله راس گربر، سرمایه گذار تسلا تقصیر را بر عهده گرفت مستقیماً به مدیر عامل شرکت به دلیل “رفتار سمی” او قطعا به برند آسیب زد.” (ماسک در مورد اعداد تسلا کمی صحبت کرد، به جز اینکه گربر را “یک” نامید.) ادم سفیه و احمق“و من می خواهم به این نکته اشاره کنم که “یک سه ماهه سخت” برای همه تولید کنندگان خودروهای الکتریکی بود.)

ماسک در این مورد اشتباه نمی کند. BYD چین روز سه‌شنبه برای مدت کوتاهی تسلا را به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده خودروهای برقی جهان خلع کرد. فروش را گزارش کرد تقریباً 300000 در سه ماهه گذشته، 13 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه قبل اما کاهش از سه ماهه به سه ماهه دیگر. اگرچه این خودروساز تحت حمایت وارن بافت به دلیل تعرفه ها خودرو در ایالات متحده نمی فروشد، اما با جلب نظر خریداران هزینه محور، سهم بازار را در اروپا و آسیا به دست آورده است.

کیا، تویوتا و فولکس واگن رشد فروش بهتری را گزارش کردند، اما همه آنها از پایگاه های کوچکتری نسبت به تسلا یا بی وای دی می آیند.

تحلیلگران نگران هستند که تقاضای خودروهای برقی بیشتر کاهش یابد. وام های دولتی برای خریداران خودرو در آمریکا و اروپا در ماه های اخیر منقضی شده است. نگرانی در مورد زمان شارژ و برد باتری برخی از مصرف کنندگان را دارد خودروهای موتور هیبریدی را انتخاب کنید یا محصولاتی را انتخاب کنید که با بنزین ارزان تر کار می کنند آنهایی که

آیا این یک توهم است؟ تام نارایان، تحلیلگر خودرو از RBC Capital Markets روز سه شنبه در نامه ای به سرمایه گذاران نوشت: به طور کلی، فروش خودروهای برقی علیرغم افزایش سالانه 40 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2023 ثابت باقی ماند که “حاکی از وخامت شدید در رشد است”.

پرزیدنت بایدن درباره تجارت، TikTok و موارد دیگر با شی جین پینگ چین صحبت می کند. رهبران دو کشور در جریان دیدار روز سه‌شنبه خود درباره سیاست‌های تجاری، بازداشت شهروندان آمریکایی و حمایت چین از روسیه علی‌رغم تهاجم گسترده این کشور به اوکراین بحث کردند. این دیدار قبل از جانت یلن وزیر خزانه داری انجام شد این هفته از پکن دیدن کنیددر اینجا انتظار می رود که او به تسلط چین بر مواد خام مورد نیاز برای وسایل نقلیه الکتریکی و پنل های خورشیدی اشاره کند.

مقامات فدرال رزرو هشدار می دهند که عجله ای برای کاهش نرخ بهره ندارند. لورتا مستر و مری دالی، دو عضو رای دهنده کمیته تعیین سود بانک مرکزی، گفتند: من سه برش دیدم به احتمال زیاد امسال نیز اتفاق می افتد – اما با رشد اقتصاد، او افزود، عجله ای برای انجام این کار وجود ندارد. سرمایه گذاران روز چهارشنبه گفتند که احتمال کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن 66 درصد است که اندکی نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.

تایوان با بدترین زلزله سال های اخیر لرزید. زمین لرزه 7.4 ریشتری که اندکی قبل از ساعت 8 صبح به وقت محلی رخ داد، در سواحل شرقی این کشور رخ داد اما در پایتخت تایپه نیز احساس شد. حداقل 9 نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند. TSMC، بزرگترین تولید کننده نیمه هادی های پیشرفته جهان، برای مدت کوتاهی تعدادی از کارگران کارخانه را تخلیه کرد. آسیب احتمالی به بخش تراشه سازی کشور

پس از سال‌ها شکایت از اینکه سرمایه‌گذاران عمومی نمی‌دانند چه چیزی می‌سازند، مدیران Endeavor به رهبری آری امانوئل ابر عامل هالیوود، سرانجام به آرزوی خود می‌رسند: ترک وال استریت.

اما آیا خصوصی کردن Endeavor – با کمک شریک مالی قدیمی Silver Lake – واقعاً به رشد شرکت کمک می کند؟

Endeavor بر اساس معامله سریال ساخته شده است. امانوئل و تیمش معتقد بودند که شرکت آنها می تواند نه تنها یک آژانس استعدادیابی، بلکه یک نیروگاه سرگرمی باشد و محتوا (و استعدادی که آن را ایجاد می کند) برای شرکت های رسانه ای ارائه کند.

با کمک Silver Lake که در سال 2012 در Endeavor سرمایه گذاری کرد، امانوئل تعدادی دارایی را به دست آورد: IMG، آژانس استعدادیابی ورزشی و مد، Professional Bull Riders. هفته مد نیویورک؛ و فن آوری شرط بندی ورزشی

بزرگترین موفقیت، کسب قهرمانی نهایی مبارزه و سرگرمی کشتی جهانی، ادغام آنها در گروه TKO، یک شرکت تجاری ورزشی رزمی که توسط Endeavor کنترل می شود، بود.

اما سرمایه گذاران تحت تاثیر قرار نگرفتند. Endeavor معمولاً زیر قیمت سهام IPO خود معامله می شود.

خصوصی رفتن به این معنی است که امانوئل و سیلور لیک آزادتر هستند تا چشم انداز خود را دنبال کنند: “همه ما آماده هستیم تا با تیم Endeavor و سرمایه گذاران اصلی مورد اعتماد خود برای ایجاد ارزش با تسریع رشد در مقیاس همکاری کنیم.” اگون دورباندر اینجا چیزی است که مدیر عامل Silver Lake در مورد این معامله گفت که روز سه شنبه اعلام شد و ارزش شرکت را با احتساب بدهی 13 میلیارد دلار می کند.

سوال بزرگ: آیا استراتژی اندیور دیگر معنا خواهد داشت؟ سود بردن از معاملات محتوا همیشه کارساز نبوده است. سهام TKO سقوط کرد بعد از اینکه WWE گل زد بهتر قرارداد حقوق برای فرنچایز اسمکدان.

با این حال، به نظر می رسد اندیور و سیلور لیک معتقدند که از اختصاص زمان بیشتری به استراتژی های برتر خود سود خواهند برد. آنها همچنین معتقدند که: مجموع اجزای اندیور بالاتر از ارزش معاملات دیروز

سیلو لیک قبلاً از چنین معاملاتی ثروتمند شده بود. آی تی با مایکل دل شریک شد برای خرید سایر سرمایه گذاران در آن زمان سازنده کامپیوترهای شخصی نامحبوب Dell. این معامله به شدت توسط سرمایه‌دار فعال کارل ایکان، که این دو را به خرید سازنده رایانه متهم کرد، به چالش کشیده شد. ارزان.

Dell Technologies سرانجام به بازارهای عمومی بازگشت و دل، Silver Lake و شرکای آن سود می برند. از مرز 40 میلیارد دلار گذشت.


مذاکرات ادغام بین پارامونت، شرکت رسانه ای صاحب امتیاز «تاپ گان»، و استودیوی نیکلودئون و اسکای دنس در حال داغ شدن است و این دو در حال مذاکره برای ورود به مذاکرات انحصاری هستند، گزارش لورن هیرش از DealBook و بنجامین مولین از تایمز.

چنین حرکتی یک گام بزرگ رو به جلو در دوره ای است که عدم قطعیت برای ماه ها ادامه داشته است. اما هنوز سوالات و موانع زیادی وجود دارد.

کمیته ویژه هیئت مدیره پارامونت تحت فشار مضاعفی برای رعایت انصاف است. شری رداستون از طریق سهام خصوصی National Amusements، شرکت هلدینگ خانواده اش، پارامونت را کنترل می کند. طبق شرایط مورد بحث، Skydance شرکت ملی سرگرمی‌ها را خریداری می‌کند و سپس با پارامونت ادغام می‌شود.

اما تقریباً همیشه وقتی یک سهامدار کنترل کننده وجود دارد، شرکت ها گروهی از مدیران را منصوب می کنند تا مطمئن شوند که هر پیشنهادی با همه سرمایه گذاران منصفانه رفتار می کند.

داده شده دعوای سهامداران DealBook شنیده است که کمیته ویژه اینجا به ویژه در مورد ادغام Viacom و CBS که پارامونت را ایجاد کرده است محتاط بوده است. برخی از سرمایه گذاران ابراز نگرانی کرده اند که معامله Skydance بیشتر از سایر سهامداران به نفع رداستون باشد.

سپس بحث تناسب فرهنگی مطرح است. تطابق شخصیت در هر معامله ای مهم است، اما به ویژه در مورد شرکت های رسانه ای که تمایل دارند مدیرانی با شخصیت های بزرگ داشته باشند، صادق است.

چگونه این اتفاق در اتحادیه بالقوه یک شرکت قدیمی مانند پارامونت و اسکای دنس که توسط یک استودیوی بسیار جوان‌تر رهبری می‌شود، اجرا می‌شود؟ دیوید الیسونپسر لری الیسون میلیاردر فناوری؟

به خاطر داشته باشید که افراد دیگری نیز به پارامونت علاقه مند هستند. اینها شامل شرکت سرمایه گذاری آپولو و غول رسانه ای بایرون آلن می شود که 11 میلیارد دلار برای خرید استودیوی فیلم پارامونت پیشنهاد کرد.


جان استوارت، مجری برنامه «نمایش روزانه». در آخرین قسمت خود، او به مهمان خود، رئیس FTC و مجری تهاجمی ضد انحصار لینا خان، گفت که غول فناوری به او گفته است که وقتی برنامه تلویزیونی Apple TV + داشت با او مصاحبه نکند.


پرزیدنت بایدن در ماه های اخیر شرکت های بزرگ را به دلیل مسائلی مانند افزایش قیمت ها، کاهش مالیات و ادغام های بزرگ هدف قرار داده است. اما او همچنین یارانه های عظیم شرکت ها را از طریق قوانین آب و هوا و تولید معرفی کرد و ریاست افزایش عظیم تولید نفت را بر عهده داشت.

جیم تانکرسلی از تایمز می نویسد، به طور خلاصه، او تلاش می کند تا خط باریک بین به چالش کشیدن شرکت های بزرگ آمریکا و خواستگاری با آن برای کمک به دستیابی به اهداف سیاست خود را طی کند. شانس او ​​برای انتخاب مجدد ممکن است تا حدی به این بستگی دارد که چگونه او این تعادل را مدیریت می کند.

نظرسنجی‌های دموکرات بایدن را تشویق کرده‌اند که شرکت‌های بزرگ را برای منافع سیاسی مورد ضربه قرار دهد. به ویژه با برجسته کردن برنامه هایی برای افزایش مالیات شرکت ها و توصیه به شرکت ها برای به اصطلاح هزینه های کوچک سازی و دامپینگ.

امید ما این است که این حملات آسیب‌پذیری دونالد ترامپ را که سیاست‌هایش به عنوان رئیس‌جمهور به نفع شرکت‌ها بوده و اکنون در حال انجام است، آشکار کند. پیشتازی بایدن در کشورهای کلیدی میدان نبردطبق یک نظرسنجی جدید.

بایدن از مدیران اجرایی نیز مشاوره خواست او به طور مرتب در مورد مسائلی مانند زنجیره تامین و آموزش کارگران از آنها مشاوره می گیرد. ابتکارات کلیدی مانند بهبود زیرساخت ها و افزایش تولید داخلی مبتنی بر همکاری با بخش خصوصی است.

همه رهبران شرکت رویکرد او را قبول ندارند. مدیران اجرایی از جمله جیمی دیمون از جی پی مورگان چیس و کن گریفین از سیتادل از سیاست های اقتصادی بایدن انتقاد کردند، در حالی که مدیران نفت و گاز طبیعی تردید دولت در اجازه دادن به پایانه های جدید صادرات گاز طبیعی مایع را محکوم کردند.

برخی ممکن است طرفدار هرج و مرج ناشی از بازگشت احتمالی ترامپ باشند. نیل بردلی، مدیر ارشد سیاست در اتاق بازرگانی ایالات متحده، به تایمز گفت: «شما می توانید با ابهام بسیار بیشتری به دولت ترامپ نگاه کنید، اما تلاش های نظارتی در جهت کاهش هزینه های نظارتی در حال حرکت است.

بردلی افزود، اگرچه دولت بایدن در مورد اینکه مقررات چگونه خواهد بود، واضح است، اما همچنان سنگین خواهد بود. او گفت: «و به اندازه کافی جالب، افراد زیادی هستند که می‌گویند، «آشوب بهتر است».

فرصت ها

خط مشی

بهترین بقیه

ما بازخورد شما را می خواهیم! لطفا نظرات و پیشنهادات خود را به [email protected] ایمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *