رئیس رنو خواستار اتحاد ایرباس به سبک خودروهای الکتریکی شد

تسلا قرار است این هفته داده های تحویل سه ماهه اول را منتشر کند. این یک به روز رسانی مهم است زیرا سرمایه گذاران به طور فزاینده ای نگران می شوند که رقبای چینی، به ویژه BYD با حمایت وارن بافت، در رقابت خودروهای الکتریکی جایگاه خود را به دست آورند.

سهام تسلا در سال جاری نزدیک به 30 درصد کاهش یافته است. احاطه شده توسط فروشنده های کوتاه مدت.

سیاستمداران و مدیران خودرو در دو سوی اقیانوس اطلس خواستار اقدامات حمایتی بیشتر هستند. پس از اینکه تسلا عنوان بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی جهان را به BYD از دست داد، ایلان ماسک نشان داد که ممکن است موانع تجاری مورد نیاز باشد. در غیر این صورت، مدیرعامل تسلا گفت، سازندگان چینی خودروهای برقی «تقریباً اکثر شرکت‌های دیگر جهان را نابود خواهند کرد».

ویوین والت از DealBook گزارش می دهد که لوکا دی میو، مدیر عامل گروه رنو، برای رویکردی رادیکال تر تلاش می کند. پاسخ آن به تهدید چین: ائتلاف خودروهای برقی با الگوبرداری از هواپیماسازی ایرباس که به شدت مورد حمایت دولت است.

او اخیراً نوشت: «شکوفایی اروپا در خطر است. نامه سرگشاده 19 صفحه ای این طرح برای جلب توجه سیاستمداران پیش از انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در ماه ژوئن طراحی شده است. بخش خودروسازی این قاره 13 میلیون نفر را استخدام می کند و 8 درصد از تولید ناخالص داخلی بلوک را تولید می کند.

این چیزی است که د میو در ذهن داشت: غول های خودروسازی اروپایی در تولید باتری و نیمه هادی و تحقیق و توسعه در تلاش برای کاهش هزینه های تولید خودروهای برقی و رقابت بهتر با رقبای غیر اروپایی، به نیروها خواهند پیوست. فیلیپه مونوز، تحلیلگر ارشد JATO Dynamics، یک شرکت مشاوره خودرو، به DealBook گفت: «اگر آنها به این شکل رقابت کنند، در مقابل چین ضعیف‌تر هستند. خودروهای برقی هنوز خیلی گران هستند. آنها در تولید باتری مشکل دارند.

ایرباس یکی از بزرگترین موفقیت های اروپا است که از بوئینگ به عنوان بزرگترین سازنده هواپیماهای تجاری در جهان پیشی گرفته است. (هر دو شرکت، دیگری را به دستیابی به مزیت رقابتی ناعادلانه متهم کردند که در نتیجه سازمان تجارت جهانی حکمی مبنی بر دریافت یارانه های ترجیحی صادر کرد.)

شرکت های چینی مزیت عملیاتی دارند. نیروی کار در شنژن ارزان تر از دیترویت یا برلین است. ساختند بهره وری عملیاتی و از حمایت قوی دولت برخوردار شوید. و چین بخش عمده ای از مواد خام جهانی برای باتری های خودروهای برقی مانند لیتیوم را که غرب دیوانه وار در تلاش برای تامین آن است، کنترل می کند. پاتریک هومل، تحلیلگر خودرو UBS، به DealBook گفت: «سازندگان چینی خودروهای برقی 25 درصد مزیت ساختاری هزینه دارند.

بعید است که موانع تجاری رشد چین را کاهش دهد. مونوز گفت: “هر گونه افزایش تعرفه تاثیر خواهد داشت، اما آنها را از آمدن منصرف نمی کند.” این نبرد بین تعرفه ها از یک طرف و یارانه ها از طرف دیگر خواهد بود.»

یک سرمایه گذاری از نوع ایرباس می تواند با باد مخالف روبرو شود. مدیران فولکس واگن و مرسدس بنز ماه گذشته گفتند که نمی خواهند شاهد جنگ تجاری خودرو باشند. هر دو شرکت دارای تجارت قوی در چین و سعی کردند از خود فاصله بگیرند از تحقیقات کمیسیون اروپا در مورد اینکه آیا چین به خودروسازان داخلی یارانه های مخرب بازار می دهد یا خیر. آرنو آنتلیتز، مدیر مالی فولکس واگن گفت: ما طرفدار تجارت آزاد هستیم.

حداقل دستمزد 20 دلار در ساعت برای کارگران فست فود در کالیفرنیا از امروز شروع می شود. این قانون که به شدت مورد مخالفت صنعت قرار گرفته است، در مورد اکثر کارگران صنعت در ایالت اعمال می شود و کارفرمایان را ملزم می کند که اضافه کار با حقوق و مرخصی خانوادگی را نیز ارائه دهند. در دولت او، فرماندار گاوین نیوسام، یک دموکرات کالیفرنیا، از برخی از سخاوتمندانه ترین مقررات حقوق کارگران در کشور حمایت کرده است، به طوری که همه کارکنان مراقبت های بهداشتی تا سال 2028 حداقل 25 دلار دستمزد دریافت می کنند.

گزارش شده است که سنا در نظر دارد لایحه TikTok مجلس را اصلاح کند. سناتور واشنگتن، ماریا کانتول، رئیس دموکرات کمیته بازرگانی، فشار برای تغییرات به گزارش وال استریت ژورنال، پیشنهادی ارائه شد که می تواند این برنامه را در ایالات متحده ممنوع کند. این می تواند شامل دادن زمان بیشتری به ByteDance برای واگذاری TikTok یا گسترش صورتحساب به دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی باشد. در همین حال، وزیر سابق خزانه داری پیشنهاد استیو منوچین برای خرید TikTok با شک و تردید فزاینده ای مواجه می شود.

نیپون استیل قول داده است که با قراردادی به ارزش 14 میلیارد دلار برای خرید فولاد ایالات متحده آمریکا پیش برود. تاداشی ایمای، رئیس جدید نیپون، گفت که این شرکت ژاپنی با کارگران اتحادیه فولاد ایالات متحده مذاکره خواهد کرد تا حمایت آنها را جلب کند. پس از اینکه پرزیدنت بایدن در آستانه نشست 10 آوریل با نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا، نیاز به خرید داخلی فولاد ایالات متحده را نشان داد، این خرید به یک موضوع داغ انتخاباتی تبدیل شد.

کارگران اولین بخش از پل خرد شده فرانسیس اسکات کی در بالتیمور را برداشتند، گامی به سوی بازگشایی کانال حمل و نقل. اکنون این سوال مطرح می شود که چه کسی باید هزینه بازسازی خط حمل و نقل حیاتی را بپردازد و رئیس جمهور بایدن قرار است این هفته از شهر بازدید کند.

وزیر حمل و نقل، پیت بوتیگیگ، دیروز از کنگره خواست تا پول لازم را تصویب کند و تاکید کرد که فروریختن پل می تواند بر اقتصاد کلان تأثیر بگذارد. با برآورد هزینه حداقل 2 میلیارد دلاراما همه در واشنگتن حاضر نیستند.

منطقه شما می تواند بعدی باشد و این از لحاظ تاریخی رویکردی دو حزبی بوده است.» بوتیجیگ به شبکه خبری سی‌بی‌اس با عنوان «رودرروی ملت» گفت. بایدن هفته گذشته گفت که دولت فدرال پرداخت خواهد کردتمام هزینه” بازسازی – وزارت حمل و نقل “پیش پرداخت” 60 میلیون دلاری ارائه کرد، اما این برای تکمیل کار کافی نیست.

با این حال، هر دو طرف تردیدهای خود را دارند. نماینده جمهوری خواه پنسیلوانیا، نماینده دن مایزر، تعهد مالی بایدن را «زشتو “یک پاسخ هزینه ناگهانی”.

سایر نمایندگان مجلس نیز می خواهند ببینید آیا شرکت های درگیر در حادثه (و بیمه گذاران آنها) حداقل بخشی از هزینه را پرداخت می کنند یا خیر. جان گارامندی، دموکرات کالیفرنیا و عضو ارشد کمیته حمل و نقل مجلس، می گوید: «من فکر نمی کنم این پول مالیات دهندگان فدرال باشد. او به بلومبرگ گفت هفته گذشته بیایید ابتدا به بخش بیمه برویم، سپس خواهیم دید چه چیزی باقی می ماند.

این صنعت برای یک رشد بزرگ آماده می شود. جان نیل، مدیرعامل لویدز لندن به آن می گویند فاجعه “یکی از بزرگترین شکست های دریایی تاریخ.” در همین حال، تحلیلگران مورنینگ استار تخمین می زنند که این امر می تواند تا 4 میلیارد دلار برای بیمه گذاران هزینه داشته باشد.

این برخورد توجه را به ایمنی و اندازه دریایی معطوف می کند. لری هوگان، فرماندار سابق جمهوری‌خواه مریلند که برای انتخابات مجلس سنای ایالات متحده نامزد می‌شود، در طول دوره ریاست‌جمهوری خود از سال 2015 تا 2023 از کشتی‌های بزرگ استقبال می‌کرد. به گزارش اهرم نیوز. با این اوصاف گزارش بیمه گر Allianz به “نگرانی های مدیریت ریسک” که توسط کشتی های غول پیکر ایجاد شده است اشاره کرد.

کشتی بزرگی که به پل فرانسیس اسکات کی سقوط کرد با تقریباً 4700 کانتینر 40 فوتی بارگیری شد. در بحبوحه رونق کشتیرانی جهانی، این یک منظره به طور فزاینده ای رایج بود. در مقابل، کشتی ها در سال 1977، زمانی که پل ساخته شد، فعالیت می کردند حدود نیمی از آن طول کشید.


یک برچسب هشدار هوش مصنوعی پیشنهادی جزئیات بیشتری را در مورد نحوه استفاده شرکت های فناوری از داده های شخصی برای آموزش مدل های هوش مصنوعی ارائه می دهد.

یک نگرانی بزرگ در مورد هوش مصنوعی این است که شرکت های فناوری از مقادیر زیادی از داده های عمومی از جمله نام، شماره تلفن و آدرس برای آموزش مدل های هوش مصنوعی استفاده می کنند.

به زودی گزارش وزارت بازرگانی در مورد بهبود پاسخگویی هوش مصنوعی، پیشنهادی در مورد چگونگی ابهام زدایی از فناوری ارائه شده است. این تصویری را نشان می دهد که اکثر ما با آن آشنا هستیم: برچسب تغذیه. اما برای داده بود نه غذا.

ایده این است که شرکت‌های فناوری از این برچسب برای اطلاع دادن به کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان در مورد نحوه استفاده از داده‌هایشان برای هوش مصنوعی استفاده کنند. چنین برچسب هایی “می توانند مهم ترین اطلاعات در مورد یک مدل را در قالبی نسبتا مختصر، استاندارد و قابل مقایسه ارائه دهند”. گزارش گفت.


فرصت‌های شغلی، داده‌های تورم و یک مبارزه گسترده نیابتی در افق است. این چیزی است که باید در این هفته تماشا کنید.

چهار شنبه: منطقه یورو قرار است داده های شاخص قیمت مصرف کننده اعلام شود. اگر تورم تحت کنترل باقی بماند، بازارها در ماه ژوئن نرخ بهره را کاهش می دهند.

در جای دیگر، لوی اشتراوس با شلوار جین ظاهری متمایز ارائه دهد درآمد در آخرین آلبوم بیانسه گزارش شده است. دیزنی جلسه سالانه سهامداران خود را برگزار می کند، جایی که انتظار می رود مبارزه با سرمایه گذار فعال نلسون پلتز به اوج برسد.

پنج شنبه: دونالد ترامپ در پرونده کلاهبرداری مدنی خود با یک ضرب الاجل مواجه است: 175 میلیون دلار وثیقه بپردازد یا اینکه دادستان کل نیویورک دارایی های او را مصادره کند.

جمعه: امروز یک روز کاری است. اقتصاددانان مورد نظر بلومبرگ پیش‌بینی می‌کنند که کارفرمایان اضافه خواهند کرد: حداقل 200000 شغل در ماه مارس. آنها همچنین انتظار کاهش اندکی در افزایش دستمزدها را دارند.


بیت کوین امروز صبح در حدود 69500 ​​دلار معامله می شد که پس از صعودی که شاهد رشد 67 درصدی ارز دیجیتال در سه ماهه اول بود. بیشتر این افزایش پس از تصویب SEC در ماه ژانویه ایجاد صندوق های جدید قابل معامله در مبادلات است که خرید و فروش توکن را برای سرمایه گذاران آسان تر می کند.

کدام یک از موارد زیر انجام می شود بهتر در سه ماهه اول؟

  • الف) کامپوزیت نزدک

  • ب) نیکی ژاپن

  • ج) قراردادهای آتی کاکائو

  • د) نفت خام برنت

پاسخ: ج، آتی کاکائو بیش از دو برابر امسال، پس از برداشت بسیار ضعیف دانه کاکائو در غرب آفریقا.

فرصت ها

  • پیشنهاد دهندگان بالقوه می توانند تعدادی از بهترین های جهان را خریداری کنند بهترین برندهای بستنیشرکت سازنده بن و جری و هاگن داز یونیلور برای فروش است. (بلومبرگ)

  • سرمایه گذاری های عمده در هوش مصنوعی منجر به موارد زیر می شود: اغراق و “کلاهبرداری” دمیس حسابیس، رئیس هوش مصنوعی گوگل می گوید که این یادآور رونق ارزهای دیجیتال است. (FT)

انتخابات 2024

بهترین بقیه

ما بازخورد شما را می خواهیم! لطفا نظرات و پیشنهادات خود را به [email protected] ایمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *