در میان فاجعه، یک تیم بسکتبال دبیرستانی قدرت ورزش را نشان می دهد

گرتنا، نب. – این داستانی درباره بسکتبال دبیرستانی نیست. صحبت از مرگ یک مدیر ارزشمند در نیم فصل نیست. این داستان رستگاری، غم یا موفقیت نیست.

این در مورد با هم بودن است. این یک داستان در مورد جامعه و یک تیم است که نشان می دهد بهترین ورزش ها از طریق انعطاف پذیری و مبارزه برای احترام به یک رهبر از دست رفته چگونه است.

چهارشنبه شب در Pinnacle Bank Arena در لینکلن، نب، دبیرستان گرتنا بازی دور اول خود را در مسابقات ایالتی پسران کلاس A در مقابل میلارد نورث انجام خواهد داد.

برد فیکن مربی اژدها برای پیروزی بود. او آنها را با علاقه کار می کرد در اطراف نبراسکا شناخته شده است. مرگ او در 30 دسامبر 2023، در سن 48 سالگی، پس از بیش از دو سال مبارزه با سرطان غدد عصبی، صفحه جدیدی را برای بازیکنانش باز کرد.

گرتنا پنج بازیکن بزرگسال را شروع می کند و دو نفر دیگر را از روی نیمکت می آورد. لاندون پوکورسکی، الکس ویلکاکسون، الک ویلکینز، کید کوک، جوی ویت، چیس دوبل و اوری شندت قبلا میراث خود را حفظ کرده اند. این هفته از نظر نحوه به یاد ماندن آنها اهمیت چندانی ندارد – و با این حال رسیدن به این موقعیت در مسابقات ایالتی پس از ماه ها درد برای آنها بسیار معنی دارد.

در صبح روز مرگ فیکن، بازیکنان و مربیان گرتنا در دبیرستان خود جمع شدند. آن‌ها احساس می‌کردند که برای پیشرفت به‌عنوان گروهی به جای فردی مجهزتر هستند. برنامه یک بازی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات تعطیلات کنفرانس مترو را در اواخر همان روز نشان می داد.

او بازی در اژدها را انتخاب کرد. 9 ساعت بعد، پوکورسکی در یک ورزشگاه عاطفی، یک وزوز-بیتر برنده بازی را غرق کرد. او در حالی که هم تیمی هایش به او حمله کردند انگشت خود را به سمت آسمان گرفت. پوکورسکی معتقد بود که اگر توپ را به درستی بلند کند، می تواند به فیکن کمک کند تا دروازه را پیدا کند.

از آن لحظه به بعد بچه ها راه را پیش گرفتند. با بدتر شدن وضعیت فیکن در پاییز گذشته، والدین، معلمان و هواداران در گرتنا آماده شدند تا تیم را سرپا نگه دارند.

این وضعیت دقیقاً برعکس بود. بزرگان جامعه را در جستجوی پاسخ الهام بخشیدند.

تراویس لایتل، ناظر مدارس دولتی گرتنا، گفت: «آنها همچنان ظاهر می شوند. آنها فقط ظاهر می شوند. آنها برای یکدیگر هستند. با روشی که آنها با هواداران و بچه های کوچک رفتار می کنند، می گویند: “این همان کاری است که (فیکن) از ما می خواهد.” و وقتی آنها را تماشا می کنید، دقیقاً همانطور که او می خواهد بازی می کنند.

«آنها عصبانی نیستند. آنها تلخ نیستند. آنها به انجام کارهای درست ادامه می دهند.»


دیدگاه من نسبت به بسکتبال گرتنا کج است. من تعصب دارم خیلی به آن نزدیک است، سرمایه گذاری زیادی انجام شده است.

من ماه ها مقاومت کردم تا این داستان را حرفه ای لمس کنم. اما هفته گذشته چیزی تغییر کرد. من به این موضوع خواهم پرداخت.

ابتدا کمی پس زمینه من از سال 2005 با همسرم شانون در گرتن زندگی می کنم. هر دو بچه ما اینجا به دنیا آمدند. آنها در این حومه در حال رشد در جنوب غربی اوماها بزرگ شدند و هنوز آنقدر جوان هستند که بتوانند با هم پیوند برقرار کنند.

ده سال پیش با بیل هرد مربی تی بال بودم. دختر او 6 ساله و من 7 ساله بود. هرد که مدت‌ها دستیار تیم Feeken’s Gretna بود، زمانی تیم بسکتبال را بر عهده گرفت که هم تیمی سابقش در کالج برای مربیگری خیلی بیمار شد.

او در 9 هفته گذشته برای از دست دادن بهترین دوستش عزادار بوده است. هرد همچنین برنامه سافت بال گرتنا را اجرا می کند و قصد دارد همزمان با پیشرفت دو فرزندش در دبیرستان، هر دو ورزش را مربیگری کند.

فیکن در 21 سال به عنوان سرمربی دو قهرمانی ایالتی را به دست آورد، اما او به عنوان معلم خواندن کلاس هفتم بر زندگی بیشتر در گرتنا تأثیر گذاشت. دخترم چهار سال پیش در مورد زندگی در کلاس درس آموخت. تعداد کمی از معلمان برای او اهمیت بیشتری داشتند.

پسرم در اردوهای بسکتبال شرکت کرد. تیم های فیکن شخصیت پر جنب و جوش او را تجسم می بخشیدند. این قطعه نوشته Dirk Chatelain به زیبایی روح Feeken را به تصویر می کشد.

وقتی او بیمار شد، جامعه پشت سر مربی، همسرش جنی و فرزندانشان رایلین 13 ساله، مایلی 11 ساله و جان که ماه گذشته 7 ساله شد، جمع شدند.

فیکن در هفته های پایانی خود با برد استیونز، مدیر کل و مربی سابق تیم محبوبش بوستون سلتیکس ارتباط برقرار کرد. مربی نبراسکا فرد هویبرگ و کریتون گرگ مک درموت تحسین خود را برای فیکن ابراز کرد.

با انتشار خبر مرگ فیکن، خانواده من، مانند بسیاری دیگر، احساس کردند که برای شرکت در بازی مسابقات مترو کنفرانس اژدها در 30 دسامبر فراخوانده شدند. در آن سالن بدنسازی در اوماها کریتون، ادای احترام قبل از بازی و یک لحظه سکوت برای فیکن حال و هوای متفاوتی را ایجاد کرد که تا به حال تجربه کرده بودم. ترکیبی از ناباوری، دلشکستگی و عزم راسخ.

هویبرگ از گوشه بالایی قسمت نشیمنگاه تماشا می کرد.

مربی نبراسکا در این هفته به من گفت: “این واقعاً یکی از خاص ترین بازی هایی بود که تا به حال شخصاً شاهد آن بوده ام.”

گرتنا در نیمه اول مقابل Papillion-LaVista South به برتری 15 امتیازی رسید، سپس با احساس گرانش لحظه دید که برتری از بین رفت.

پوکورسکی گفت: «ما هرگز در چنین بازی دیگری بازی نخواهیم کرد. من هنوز به طور کامل درک نمی کنم که آن روز چقدر سخت بود، بازی چقدر سخت بود.

زمانی که پوکورسکی در ثانیه های پایانی با نتیجه 48-47 گرتنا به خط پایه رسید، هویبرگ با صدای بلند پیش بینی کرد که ضربه سقوط خواهد کرد.

یک شهر نفس خود را حبس کرد.

هویبرگ گفت: «وقتی واکنش تیم را دیدم، بچه‌هایی که در زمین در آغوش گرفته بودند و گریه می‌کردند، که آن‌ها این کار را برای برد انجام دادند، می‌دانم که براد چقدر برای آن بچه‌ها ارزش داشت. «احساسی بود. یک قطره اشک از چشمانم سرازیر شد.

او به دور از تنهایی بود.



دراگون، دختران فیکن، رایلین، 13، و مایلی، 11 ساله، پس از اینکه گرتنا کرنی را 65-63 شکست داد و به مسابقات ایالتی صعود کرد، چپ کردند. (با اجازه انجی ویلکاکسون)

آن شنبه شب اشک ها قطع نشد. نه روز پس از مرگ فیکن، دختر بزرگش، رایلین، وی در مراسم یادبود از پدرش ادای احترام کرد.

من شنیدم که شما در مورد Feeken هول کرده اید. پوکورسکی و ویلکاکسون در مورد میراث او صحبت کردند. آنها گفتند که سالها فیکن به آنها در مورد اهمیت “انجام کارهای سخت” موعظه می کرد.

سه باخت از پنج باخت گرتنا در این فصل در 18 روز اول ژانویه رخ داده است. دوران سختی بود.

هرد گفت: «بسکتبال در درجه دوم اهمیت قرار داشت. اما بسکتبال واقعاً مهم بود زیرا جایی بود که قرار بود همه ما در کنار هم باشیم. معلوم بود که بچه ها به این نیاز دارند. من به این نیاز داشتم.»

فیکن به خاطر گذاشتن پیام‌های انگیزشی روی یادداشت‌های چسبناک برای یافتن بازیکنانش مشهور است. جنی فیکن در ژانویه جایگزین او شد و برای هفت سالمند گرتنا پیامکی فرستاد.

آنها گزیده‌هایی از «پوند به پوند: 7 درس برای توسعه شجاعت در مسیر تسلط» می‌گیرند، که جنی با رایلین و میلی آن را خوانده است.

با نزدیک شدن به زمان مسابقات در ماه گذشته، تعداد پیام های او افزایش یافت. او اخیراً به سالمندان یادآوری کرد که آنها برای هر چیزی که زندگی ارائه می دهد آماده هستند.

او گفت: «همه چیز برای آنها سخت بوده است. “این به من کمک می کند. آنها به من می گویند که آن را دوست دارند، بنابراین امیدوارم به آنها هم کمک کند.”

اژدها 9 بازی متوالی را قبل از شکست سه امتیازی مقابل بلیو وست در فینال فصل عادی به دست آورد. این شکست، گرتنا را در بازی منطقه ای بازی در مسابقات ایالتی و سفر به دبیرستان کرنی در مرکز نبراسکا در 27 فوریه از موقعیت خانگی خارج کرد.

در لانه هورنت باشگاه ورزشی 3000 نفری کرنی، مسیر این فصل برای گرتنا تغییر کرده است. بسکتبال دوباره به میدان آمد. فصل دیگری آغاز شده است. شب فیکن بود. و بار دیگر اژدها قدرت خود را نشان دادند.

در اواخر فینال منطقه ای، صدای جمعیت زمین را تکان داد. گرتنا با نتیجه 65-63 پیروز شد تا به عنوان کرنی به مسابقات ایالتی سفر کند توپ با صدای زنگ در نیمه زمین بالا رفت و به سبد برخورد کرد..

مسلماً هیچ تیمی در این ایالت نمی توانست بهتر از گرتنا این بیابان را مدیریت کند. در جشن، رایلین و مایلی آخرین سیم های تور را از حلقه ها بریدند. آگلار با دختران به گرتنا بازگشت.

هرد گفت: “این فقط یکی از آن لحظاتی است که بسیار بزرگتر از یک بازی با توپ است.”

به همین ترتیب، هرد گفت که مسابقات ایالتی اغلب احساسات اغراق آمیز را نشان می دهند.

گرتنا در فصول گذشته فشارهای پس از فصل را احساس کرده است. سال گذشته در لینکلن، میلارد نورث در مرحله نیمه نهایی اژدها را شکست داد. مقامات سطل پوکورسکی را در ثانیه های پایانی تکان دادند. ویدیوی بازی فیکن به میدان می رود تا میلارد نورث 54-52 برنده شود.

همین موستانگ ها دو سال پیش گرتنا را در نیمه نهایی و بازی منطقه ای 2021 حذف کردند. پوکورسکی گفت که تاریخ اژدها در مقابل میلارد نورث در ذهن آنها برجسته بود.

بنابراین فشار برای گرتنا؟ ما با این تیم شانسی نداریم.

پوکورسکی، پوینت گارد غیرقابل تحسین که در ایالت مینه‌سوتای جنوب غربی بازی خواهد کرد، گفت: “وقتی آنچه را که ما در خارج از زمین تجربه می کنیم، بسکتبال را کمی آسان تر می کند. ما قبلاً کارهایی را که امسال باید انجام می دادیم انجام داده ایم.”

“هدف ما بسیار بزرگتر از بسکتبال بود.”

(عکس بالای پنج سالمند بیل هرد و گرتنا (نشسته) توسط نیکول استچلیک)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *