جنگ اسرائیل و حماس: 11 گروگان اسرائیلی آزاد شدند

به گفته دولت اسرائیل، حماس روز دوشنبه در چهارمین روز آتش‌بس، 11 گروگان اسرائیلی را که همگی زن و کودک بودند، آزاد کرد.

اظهارات جدید پس از آزادی اولیه 13 اسرائیلی در روز جمعه، 13 در روز شنبه و 14 در روز یکشنبه صورت می گیرد. برخی از آزاد شدگان دو تابعیتی هستند.

یک مقام آگاه در مورد مذاکرات گفت که اجتناب از جدایی خانواده ها برای اسرائیلی ها حیاتی است و نگرانی های آنها با آغاز روز پایانی آتش بس اولیه در روز دوشنبه افزایش یافته است. این دو خواهر و برادر اواخر روز دوشنبه به همراه مادرشان به اسرائیل بازگشتند، اما گمان می‌رود پدرشان همچنان در غزه نگهداری می‌شود.

این چیزی است که ما در مورد شهروندان اسرائیلی آزاد شده در روز دوشنبه می دانیم.

شارون آلونی کونیو 34 ساله و دوقلوهای 3 ساله اش اما کونیو و یولی کونیو

شارون آلونی کونیو با دوقلوهایش اما آلونی کونیو و یولی آلونی کونیو.اعتبار…انجمن گروگان ها و خانواده های گمشده

شارون آلونی کونیو، همسرش دیوید کونیو و دوقلوهای 3 ساله‌شان اما و یولی به همراه خواهر شارون، دانیل آلونی و دختر 5 ساله‌اش آملیا در پناهگاه‌های بمب در کیبوتز نیر اوز پنهان شده بودند. آخرین پیامی که خانواده‌هایشان هنگام گروگان گرفتن در 7 اکتبر در واتس‌اپ دریافت کردند، «کمک کن، ما داریم می‌میریم» بود.

اعضای خانواده، از جمله پسر عموی آنها آلانا زیتچیک، داستان های خود را به اشتراک گذاشتند و در جلساتی با رهبران سیاسی در سراسر جهان درخواست آزادی آنها را کردند.

دانیل و آملیا آلونی روز جمعه آزاد شدند.

خانم زیتچیک اما و یولی را به عنوان “خوشبخت ترین دوقلوهایی که می توانید تصور کنید” توصیف کرد. خانم زیتچیک گفت که پسر عموی آنها آملیا ستاره خانواده بود. “او دختر کوچک باهوش، باهوش و باهوشی است، شما واقعا نمی توانید او را فراموش کنید.”

وی با بیان اینکه آسیب، این درد و رنجی که بر این کودکان وارد شده، با آزادی آنها تمام نمی شود، افزود: بازگشت آنها با درد و رنج فراوانی همراه است.

گفته می شود دیوید کونیو 33 ساله هنوز در غزه است.

کارینا انگلبرت، 51 ساله; میکا انگل، 18; یووال انگل، 11

کارینا انگلبرت (سمت چپ) و دخترانش میکا انگل و یووال انگل.اعتبار…انجمن گروگان ها و خانواده های گمشده، از طریق رویترز

کارینا انگلبرت، 51 ساله، و تمام خانواده اش، از جمله همسرش رونن انگل، 54 ساله، و دخترانشان میکا، 18، و یووال، 11 ساله، از یک اتاق امن در داخل خانه خود در کیبوتز نیر اوز برده شدند.

هنگامی که او ربوده شد، خانم انگلبرت هنوز در حال بهبودی پس از ماستکتومی دوبل و جراحی بازسازی سینه بود. او به راحتی ضعیف و خسته بود و بافت زخم دردناک روی قفسه سینه او باعث فشرده شدن و محدودیت حرکت او می شد.

برادر خانم انگلبرت، دیگو انگلبرت، گفت: “ما نمی دانیم که آیا او تحت درمان پزشکی قرار گرفته است یا خیر، آیا کسی از او مراقبت می کند، آیا او از داروهای مسکن یا داروهای مورد نیاز برای جلوگیری از عود سرطان استفاده کرده است.” او هفته گذشته گفت.

اعتقاد بر این است که رونن انگل هنوز در غزه است.

ایتان یاحلومی، 12

ایتان یاحلومیاعتبار…انجمن گروگان ها و خانواده های گمشده

ایتان و خانواده اش زمانی که برای اولین بار زنگ هشدار در کیبوتز نیر اوز به صدا درآمد، به اتاق امن خود رفتند.

وقتی خبر به خانواده یاحلومی رسید که حماس خانه به خانه خواهد رفت، پدر ایتان، اوحد، بیرون اتاق امن خانواده نشست. عفرات آوسکر، خواهر اوحد، گفت که در شکسته بود و حماس سعی کرد از ورود آنها جلوگیری کند.

خانم آوسکر گفت: «مذاکراتی بین اوحد و تروریست ها صورت گرفت. آنها به پا و بازوی او شلیک کردند.

مهاجمان مادر ایتان، بات-شوا، و سه فرزندش (لیل، 1، ییل، 10 ساله، و ایتان) را گرفتند و اوحاد را پشت سر گذاشتند.

خانم آوسکر درباره خانواده اوحد گفت: “آنها او را در حال خونریزی روی زمین دیدند و او به آنها گفت که آنها را دوست دارد.”

ایتان، دو تابعیتی اسرائیلی و فرانسوی، از مادر و خواهرانش جدا و به غزه تبعید شد. خانم آوسکر گفت بت-شوا و دخترانش موفق به فرار و مخفی شدن در یک مزرعه شدند.

خانواده بعداً متوجه شدند که اوحد نیز ربوده شده است.

خانم آوسکر گفت: «خانواده اوحد و بیشتر مردم کیبوتز افرادی هستند که به صلح اعتقاد دارند. «آنها صلح می خواستند. آنها به زندگی مشترک اعتقاد داشتند.

اعتقاد بر این است که اوحد یاحلومی در غزه باقی می ماند.

ارز کالدرون، 12; سحر کلدرون، 16

ارز کالدروناعتبار…از طریق آسوشیتدپرس
سحر کلدروناعتبار…از طریق آسوشیتدپرس

اوفر کالدرون، 53 ساله، دختر 16 ساله اش سحر و پسر 12 ساله ارز از خانه خانوادگی خود در کیبوتز نیر اوز دستگیر شدند. ارز و سحر هر دو تابعیت دوگانه اسرائیل و فرانسه هستند. گایا کالدرون، 21 ساله، آخرین بار در صبح روز 7 اکتبر از خواهرش سحر مطلع شد، زمانی که او پیامکی برای او فرستاد و گفت که آنها مخفی شده اند و خانه خود را ترک می کنند.

یک روز بعد، گایا ویدیویی را در اینستاگرام دید که از هل دادن کودکی به جاده می‌کشید. این برادرش اریز بود، اولین نشانه ای که از بستگان گمشده خود دید.

مادر این کودکان، هداس کالدرون، بعداً از خانه ای که آنها و همسر سابقش در آن برده شده بودند و به آوار تبدیل شده بود، بازدید کرد. برخی از بقایای خانه خانواده، از جمله یک نقاشی از Erez، باقی مانده است. مادر و برادرزاده او در نزدیکی کیبوتز جسد پیدا کردند.

اعتقاد بر این است که اوفر کالدرون در غزه باقی می ماند.

یا یعقوب، 16; یاگیل یاکوف، 12

یا یاکوفاعتبار…انجمن گروگان ها و خانواده های گمشده، از طریق رویترز
یاگیل یااکوفاعتبار…انجمن گروگان ها و خانواده های گمشده، از طریق رویترز

یا یعقوب، 16; برادر یاگیل، 12 ساله; پدرشان یایر، 59 ساله; و دوست دخترش میراو تال 53 ساله در کیبوتز نیر اوز گروگان گرفته شدند.

دکتر در هفته های اخیر علناً برای جلب توجه به وضعیت گروگان ها با شرایط پزشکی صحبت کرده است. به گفته آرنون الیزور، یاکوف یک آلرژی تهدید کننده زندگی به بادام زمینی دارد و در صورت قرار گرفتن در معرض مقدار کمی گرد و غبار بادام زمینی می تواند جان خود را از دست بدهد. یاگیل در یک ویدئوی گروگانگیری که در 9 نوامبر توسط جهاد اسلامی فلسطین، یک گروه مسلح مستقر در غزه منتشر شد، ظاهر شد.

“شما می توانید او را بشناسید، اما چشمانش -” پسر عمویش شفا فیلیپس باهات، در حالی که مکث کرد، – به نظر می رسد که او خیلی چیزها را خیلی سریع پشت سر گذاشته است. زندگی بسیار کمتری در آنها وجود دارد.”

نه یایر یاکوف و نه میراو تال به همراه اور و یاگیل آزاد نشدند.

ناداو گاوریلوف به گزارش دهی کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *