جنگ اسرائیل و حماس: به روز رسانی زنده – نیویورک تایمز

کارگران آنروا در ماه دسامبر در رفح، جنوب نوار غزه، سهمیه آرد و سایر تدارکات را توزیع می کنند.اعتبار…محمد عابد/ خبرگزاری فرانسه — گتی ایماژ

مقامات کنونی و سابق این سازمان گفتند، آژانس سازمان ملل که وظیفه کمک به پناهندگان در نوار غزه را بر عهده دارد، بررسی سوابق جامع کارمندان خود را انجام نمی دهد، اما فهرستی از هزاران پرسنل در این منطقه را هر ساله به مقامات اسرائیلی ارسال می کند. در روز دوشنبه.

سازمان موسوم به UNRWA در آخر هفته پس از آن که اسرائیل 12 نفر از کارکنان این گروه را به شرکت در حملات 7 اکتبر تحت رهبری حماس یا دنبال کردن آنها متهم کرد، در بحران فرو رفت. چندین کشور کمک کننده، از جمله ایالات متحده، به طور موقت کمک های مالی به این گروه کمکی را به حالت تعلیق درآورده اند و این نگرانی را در مورد قطع دسترسی به کمک های ضروری در غزه ایجاد کرده است.

ژولیت توما، مدیر ارتباطات UNRWA، تأکید کرد که آژانس برای انجام بررسی‌های پیشینه جامع از متقاضیان مجهز نیست، اما بررسی‌های مرجع را انجام داده و نگرانی‌های مطرح شده در مورد کارکنان فردی را بررسی کرده است.

وی در مصاحبه ای با اشاره به اینکه دولت اسرائیل با لیست نهایی کارمندان مخالفتی ندارد، گفت: ما یک سازمان بشردوستانه هستیم نه یک دولت. این آژانس حدود 13000 نفر را در غزه استخدام می کند.

لیور هیات، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل تایید کرد که UNRWA لیست های کارگران را با مقامات اسرائیلی به اشتراک گذاشته است، اما گفت که این لیست ها حاوی اطلاعات کمی بوده و ماه ها قبل به کارمندان ارسال شده است. آقای حیات استدلال کرد که غربالگری کارگران وظیفه آنروا و نه اسرائیل است.

آنروا، بزرگترین گروه امدادی در غزه، روز جمعه اعلام کرد که کارکنانی را که متهم به مشارکت در این حملات هستند، اخراج خواهد کرد. (روز یکشنبه، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که 9 نفر از کار برکنار شده اند، در حالی که آژانس کمک رسانی گفت که دو نفر جان خود را از دست داده اند.) آنروا گفت که نهاد عالی تحقیق سازمان ملل بررسی اتهامات را آغاز کرده است.

ماتیاس اشمال، مدیر عملیات آنروا در غزه از سال 2017 تا 2021، گفت که کارگران تعهدی را امضا کردند که بی طرف بمانند و در کارگاه های مکرر شرکت کردند که تشویق به اجتناب از فعالیت های سیاسی یا خشونت می شدند.

او گفت: «فکر می‌کنم در شرایط سیاسی بسیار پرتنش و با منابع محدود، بهترین کاری را که می‌توانستیم انجام دادیم» و افزود که تیمی که به اجرای بی‌طرفی در غزه اختصاص داده شده بود، در دوران تصدی او به دلیل کاهش بودجه از سوی دولت ترامپ به نصف کاهش یافت. تامارا الریفای، یکی دیگر از سخنگویان UNRWA، گفت که برخی از این سمت ها پس از تامین بودجه رئیس جمهور بایدن به آژانس بازگردانده شدند.

با این حال، آقای Schmale گفت، کسانی که سیاست های سازمان را نقض می کنند با عواقب سریع روبرو می شوند. او گفت که هشت کارمند تحت نظر او به دلیل نقض بی طرفی، استفاده از رسانه های اجتماعی و آزار و اذیت فیزیکی اخراج شدند. او گفت که پس از کشف عکس‌هایی که کارکنان آنروا عضویت وی در این گروه شبه‌نظامی را ثابت می‌کند، مشخص شد که یکی از کارمندان عضو شاخه نظامی حماس است.

خود آقای Schmale گرفتار این جنجال شده است. در سال 2021، حماس او را متهم کرد که در جریان جنگ کوتاه غزه در آن سال، هزینه حملات اسرائیل را به حداقل رسانده است و در بحبوحه اعتراضات از سوی آنروا به او منصوب شد. او بعداً نظرات را پس گرفت و اظهار داشت پشیمان شدن. پشیمانی بر روی آنها

وی روز دوشنبه گفت که “بهترین بازدارنده” در برابر نقض بی طرفی نظم و انضباط است و خاطرنشان کرد که فلسطینیان غزه می خواهند مشاغل خود را در سازمان ملل حفظ کنند، به ویژه به دلیل بیکاری شدید در منطقه. این منطقه کوچک با بیش از دو میلیون نفر قبل از جنگ نرخ بیکاری تقریباً 50 درصدی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *