به “Doink Cam” خوش آمدید: چگونه نوآوری تلویزیون Super Bowl CBS به ثمر نشست

پوشش زنده Super Bowl LVIII را بین تیم های San Francisco 49ers و Kansas City Chiefs دنبال کنید.

هریسون باتکر شهرت خود را به عنوان یکی از بهترین ضربه زنندگان NFL به دست آورده است. قهرمان دو بار سوپر بول، تمام 14 شوت خود را در پیروزی پس از فصل کانزاس سیتی چیفز در این فصل انجام داد و به اندازه استفن کوری در کار خود قابل اعتماد شده است.

اما تا حدودی طعنه آمیز، این گل زمینی از دست رفته باتکر در سوپربول سال گذشته بود که جرقه ای برای جیسون کوهن، معاون عملیات فنی از راه دور CBS Sports زد.

در حالی که 2:24 مانده به پایان کوارتر آغازین Super Bowl LVII بین چیفز و فیلادلفیا ایگلز، تلاش 42 یارد باتکر در استادیوم استیت فارم در گلندیل، آریز، بالای بال چپ را شکست. بازی را اینگونه توصیف می کند: «پس یک درایو خوب «لعنتی» است! به پایان می رسد با”)

کوهن و معاون مهندسی و فناوری CBS، مایک فرانسیس در منطقه پایانی نشسته بودند که ضربه از دست رفت. کوهن و فرانسیس با هیجان به یکدیگر نگاه کردند و صدای آن خانم در بخش های مربوطه آنها طنین انداز شد.

کوهن این هفته به یاد می آورد: “توپ از تیرک برگشت و صدای بسیار بلندی ایجاد کرد – “دوینک”. ما به هم نگاه کردیم و گفتم: ما به یک دوربین روی عمود نیاز داریم.

بلافاصله پس از ربوده شدن بوکر، کوهن به مدیر ارشد پخش فعلی NFL، بلیک جونز، پیامک ارسال کرد. او با هیجان به جونز گفت که در جریان سوپربول امسال، می‌خواهد دوربینی را روی میله‌ها قرار دهد تا زمانی که CBS بازی را پخش می‌کند. جونز که سرگرم شده بود، بلافاصله به کوهن پیام داد و گفت که باید بعد از سوپربول صحبت کنند.

ماه ها برنامه ریزی و آزمایش یک سری دوربین “دوینک” برای بازی یکشنبه تولید کرده است. پخش CBS در مجموع دارای شش دوربین 4K خواهد بود که در هر دو ناحیه انتهایی استادیوم Allegiant بر روی قطب قرار گرفته اند. دو دوربین روی هر ستون با زاویه 45 درجه رو به میدان قرار گرفته اند. دیگری مستقیماً به داخل نگاه می کند تا نمای جانبی توپ را هنگام عبور از آن به دست آورد. آنها دارای قابلیت زوم با وضوح بالا و قابلیت پخش فوق العاده آهسته هستند. سی‌بی‌اس می‌تواند هر ضربه یا امتیاز اضافی را تکرار کند، اما اگر کسی به تیرک دروازه برخورد کند، رویایی خواهد بود.

هارولد برایانت، تهیه کننده اجرایی و معاون اجرایی تولید CBS Sports می گوید: «این اتفاق در حالت ایستاده دوربین نمی افتد. “اگر یک هدف زمینی تنگ وجود داشته باشد، ما سه زاویه مختلف در هر پست داریم تا بتوانیم آن را در سه موقعیت مختلف ببینیم.”

کوهن بلافاصله پس از ارسال پیام به جونز شروع به جستجو در اینترنت کرد و شرکتی به نام Sportsfield Specialties را پیدا کرد که تجهیزات ساخت و ساز ورزشی از جمله پست های دروازه فوتبال را طراحی و تولید می کند. در طول بازی، او یک درخواست لینکدین را برای مدیر فروش این شرکت ارسال کرد. کوهن و تیمش ماه‌ها برای تهیه نقشه‌های مهندسی و شماتیک‌ها صرف کردند تا مطمئن شوند که یکپارچگی ستون‌ها به خطر نمی‌افتد. Sportsfield به CBS در مهندسی قطب و حفاری سوراخ ها کمک کرد. کوهن گفت که فلچر اسپورت، یک شرکت ثبت دوربین سفارشی که اغلب با CBS Sports کار می‌کند، درج‌هایی را طراحی کرد که در قسمت‌های قائم قرار می‌گیرند و نحوه قرار دادن دوربین‌ها را کشف کردند.

اثبات مفهوم برای اولین بار در جریان بازی پیش فصل بین نیویورک جتس و تامپا بی باکانیرز در استادیوم مت لایف در 19 آگوست به دست آمد. کوهن و گروهش با جی فیلی، تحلیلگر ضربات، مشورت کردند تا دیدگاه او را در مورد جایی که فکر می کرد ممکن است نقطه خوبی برای دوربین ها باشد، بیابند.

کوهن گفت: «ما ایده‌های خود را به‌قدری زود ارائه کردیم که یک برنامه پیش‌فصل داشتیم. “NFL زمان برای ارزیابی طرح داشت و پس از تست پیش فصل با بازخورد خود به ما بازگشت.”

تست زنده بعدی در استادیوم آلجینت در ماه اکتبر برای بازی هفته ششم بین نیوانگلند پاتریوتز و لاس وگاس رایدرز بود. آزمون و خطاهای زیادی برای رسیدن به این نقطه وجود داشت، اما دوربین های Doink با موفقیت به تلویزیون راه پیدا کردند.

رایان گالوین، تهیه‌کننده اصلی بازی Super Bowl امسال، توضیح داد که چگونه پخش مجدد روی دوربین از دیدگاه عملی کار خواهد کرد. در Super Bowl، آماندا اسمریج، کارشناس تولید، این دستگاه را که شش دوربین را از حالت عمودی کنترل می‌کند، کار خواهد کرد. آنها آن را “DOINK” در کامیون تولیدی می نامند. این دوربین ها توسط استیو مک کی، که معمولا تیم اندرو کاتالون، مت رایان و تیکی باربر را تولید می کند، نظارت می شود، اما به عنوان تهیه کننده تکراری برای Super Bowl امسال کار می کند. اگر DOINK چیزی به یاد ماندنی تولید کند، به گالوین هشدار خواهد داد.


Doink Cam در قسمت های قائم قرار می گیرد تا دیدی منحصر به فرد برای اهداف میدانی و تلاش برای امتیاز اضافی ایجاد کند. CBS در هر پست گل سه تا خواهد داشت. (با اجازه جیسون کوهن)

گالوین با بیش از 60 تکرار، در نهایت باید تصمیم بگیرد که از کدام تکرارها، از جمله دوربین های doink، در زمان واقعی در طول بازی استفاده کند. گالوین عاشق تکنولوژی است، اما به سرعت به این نکته اشاره می کند که در نهایت باید بازی را در مقابل خود تولید کنید و به افراد اطراف خود اعتماد کنید.

گالوین که هفتمین حضور خود در سوپربول را انجام خواهد داد، گفت: «ظاهر کاملاً جدید برای تماشاگران می تواند دشوار باشد. “آیا کمی گیج کننده خواهد بود؟ آیا مردم می توانند آن را در شش ثانیه دریافت کنند؟ من آنقدر باهوش نیستم که به آن پاسخ دهم. می‌دانم که جیسون کوهن و کل تیم عملیاتی ما به‌طور باورنکردنی سخت کار کرده‌اند تا جعبه ابزاری از دوربین‌ها و ماشین‌های پخش مجدد را برای تیممان تهیه کنند. وظیفه من این است که در صورت امکان بهترین پخش را روی آنتن ببرم.”

جونز گفت که NFL همیشه در تلاش است تا نوآوری پخش بعدی را شناسایی کند. به عنوان مثال، دوربین pylon اکنون برای بازی های اصلی NFL در همه شرکای پخش استاندارد است. Super Bowl اغلب فرصتی را برای انجام کاری منحصر به فرد فراهم می کند، و گاهی اوقات چیزی که اولین بازی Super Bowl را می سازد می تواند به یک تولید استاندارد درون بازی تبدیل شود.

در نهایت، این گونه نوآوری های پخش توسط شبکه ها تعیین می شود، زیرا آنها هستند که باید در بودجه، تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کنند. اگر بیننده ای فوراً عاشق یک دوربین خاص شود، سایر شرکای رسانه ای NFL مطمئناً متوجه آن خواهند شد.

جونز گفت: «قبلاً skycam چیزی بود که فقط در طول بازی‌های بزرگ می‌دید. «اکنون بازی‌های عادی‌تر بعد از ظهر یکشنبه می‌رویم. بعد از این هفته چیزهای زیادی یاد خواهیم گرفت. در نهایت، اینها تصمیمات شبکه ای هستند که ما به جای اینکه بگوییم باید دوربین های X، Y و Z را داشته باشید، آنها را پشتیبانی و تسهیل می کنیم. این یک مورد استفاده منحصر به فرد است و شما به بخش خاصی از بازی نیاز دارید. راه خاصی برای به دست آوردن آن فاکتور “وای” وجود دارد. جالب است که ببینیم همه چیز چگونه خواهد شد.”

کوهن می‌گوید: «هیچ سابقه‌ای وجود ندارد که بگوییم دوربین عالی برای گرفتن یک آدم بی‌نقص چیست. «برخی از اینها به شانس برمی گردد. احتمالاً یک توپ به کجا خواهد خورد؟ چیزی که به شما می گویم این است که برای بازی پیش فصل در ماه آگوست و بازی در ماه اکتبر، دوربین ها را در موقعیت های مختلف قرار دادیم و سعی کردیم از هر زاویه ممکن به آن نگاه کنیم و ببینیم که چه مزایا و معایبی دارد. … ما به این فکر کردیم که ارتفاع، زاویه، و لنز واید مناسب چیست.”

دوینک گلس


یک دوربین دوینک با روکش پلکسی در جای خود قرار دارد و آماده رفتن به داخل تیرک دروازه است. (با اجازه جیسون کوهن)

کوهن گفت آنچه که آزمایشات نشان داد فقط در مورد تصویر فوتبال به سمت تماشاگران نیست، بلکه بینندگان همچنین باید تیرک دروازه دیگر را به عنوان یک چارچوب مرجع ببینند تا ببینند آیا توپ از آن عبور می کند یا خیر. از طریق نصب سفارشی، Sportsfield Specialties توانست دوربین ها را به جایی برساند که CBS می خواست. یک لوله سیلندر دوربین با یک تکه پلکسی نشکن وجود دارد که از طریق دهانه پشتی ستون به سمت قطب می لغزد. کوهن گفت: «تصور کنید یک در یا اتاق کوچکی در پشت عمودی وجود دارد، و این پایه دوربین کوچک به نوعی به سمت داخل قرار گرفته است. سپس یک تکه منحنی پلکسی گلاس به جلو رانده می شود تا کاملاً با بقیه قسمت های قائم همسطح شود.

دوربین‌های Doink و کابل‌های منطبق بر روی تیرهای استادیوم Allegiant روز چهارشنبه نصب شد. آزمایش برای پنجشنبه شب برنامه ریزی شده است، زمانی که نصب نهایی میدانی انجام می شود. همچنین یک انتقال در روز جمعه انجام خواهد شد. کوهن گفت که او در یکی از کامیون های تولید CBS با سایر مدیران CBS در روز یکشنبه سوپر باول خواهد نشست. او اعتراف می کند که از مزخرفات حمایت می کند.

کوهن گفت: “ببینید، شما هرگز از بدبختی دیگران حمایت نمی کنید، و من نمی خواهم کارمای بدی را به دنیا بیاورم و امیدوارم که لگدکاران کار خود را انجام ندهند.” اما این یک نوآوری است که اگر کسی به تیرک برخورد کند و دوربین‌های ما دید عالی داشته باشند، ما را با تلاش و تلاشی که برای ایجاد آن زاویه انجام می‌دهیم خوشحال می‌کند. مطمئناً وقتی برای بازی های یکشنبه صف می کشیم، کمی نفسم را حبس می کنم.

عمیق تر برو

عمیق تر برو

پخش پرسش و پاسخ Super Bowl: جیم نانتز، تونی رومو و تریسی ولفسون در بازی بزرگ

(عکس بالای مانیتور که نمای “Doink Cam” را در حین آزمایش در طول بازی پیش فصل بین تامپا بی باکانیرز و نیویورک جتس نشان می دهد: توسط جیسون کوهن)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *