آنجلا چائو، مدیرعامل گروه Foremost، در تصادف اتومبیل درگذشت

آنجلا چائو، مدیر اجرایی یک شرکت کشتیرانی و بخشی از یک خانواده برجسته در سیاست آمریکا و معاملات تجاری با چین، در سال 2017 درگذشت. تصادف رانندگی در روز یکشنبه تگزاس. او 50 ساله بود.

خانواده او مرگ او را تایید کردند. جزئیات مربوط به سقوط فوراً در دسترس نیست.

از سال 2018، خانم چائو رئیس و مدیر اجرایی گروه Foremost خانواده Chao بود که ناوگان جهانی حامل های فله را اداره می کند. این کشتی ها برای حمل و نقل کالاهایی مانند سنگ آهن و دانه های سویا استفاده می شوند.

او خواهر الین چائو بود که در زمان رئیس جمهور سابق دونالد جی. ترامپ، وزیر حمل و نقل و در زمان رئیس جمهور جورج دبلیو بوش، وزیر کار بود. الین چائو با سناتور میچ مک کانل از کنتاکی، رهبر جمهوری خواهان سنا ازدواج کرده است.

خانواده چائو به رهبری آنجلا و پدر الین چائو، جیمز اس سی چائو، به دلیل روابط عمیق سیاسی و تجاری خود در ایالات متحده و چین برجسته است. آقای چائو در اواخر دهه 1940 با ناسیونالیست های شکست خورده از سرزمین اصلی چین به تایوان گریخت. او در سال 1958 به ایالات متحده نقل مکان کرد و در تأسیس گروه Foremost در سال 1964 کمک کرد. او بعداً با جیانگ زمین، یکی از همکلاسی های سابق شانگهای که رئیس جمهور چین شد و در سال 2022 درگذشت، رابطه نزدیکی برقرار کرد.

خانم چائو به همراه پدرش که هر دو شهروند ایالات متحده هستند، از جمله چندین خارجی بودند که در هیئت مدیره برخی از بزرگترین شرکت های چینی خدمت می کردند. هر دو از مدیران هلدینگ شرکت کشتی سازی دولتی چین بودند، یک شرکت دولتی که برای ارتش چین و همچنین گروه Foremost و سایر مشتریان کشتی می‌سازد. خانم چائو همچنین یکی از اعضای سابق هیئت مدیره بانک چین، یکی از بزرگترین وام دهندگان کشتی سازی، و نایب رئیس سابق شورای تجارت خارجی چین، یک گروه اطلاع رسانی ایجاد شده توسط دولت چین، بود.

آقای چائو در بیانیه ای درباره دخترش گفت: «اگرچه او در آمریکا متولد شد، اما هرگز ریشه های خود را فراموش نکرد و در طول زندگی خود به ایجاد پل های تفاهم بین شرق و غرب کمک کرد.

او گفت: «از دست دادن او در این سن کم چیزی است که ما هرگز تصورش را هم نمی‌کردیم و تمام خانواده ما از غم و اندوه ویران شده‌اند.

آنجلا چائو، کوچکترین دختر از شش دختر، در سال 1973 در سیوسست، نیویورک، در ساحل شمالی لانگ آیلند به دنیا آمد و در هریسون، نیویورک، یک شهر مرفه در شهرستان وستچستر بزرگ شد. او در سال 1994 از کالج هاروارد فارغ التحصیل شد و تحصیلات خود را در سه سال به پایان رساند.

پس از مدت کوتاهی در امور مالی در اسمیت بارنی، او در سال 1996 به کسب و کار خانوادگی پیوست و بعداً مدرک MBA را از مدرسه بازرگانی هاروارد دریافت کرد. خانم چائو به‌عنوان مدیر اجرایی Foremost Group، بر سفارش کشتی‌های جدید و سازگار با محیط‌زیست که می‌توانند سوخت‌های جایگزین را بسوزانند، تأکید کرد.

او در مصاحبه ای در سال 2019 گفت: “به عنوان یک دختر کوچک، وقتی بزرگ شدم، همیشه مجذوب کاری بودم که پدرم انجام می داد.”

او افزود: “من همیشه واقعاً به اینکه بخشی از این میراث هستم افتخار کرده ام.”

روابط تجاری خانواده چائو با چین زمانی مورد توجه قرار گرفت که الین چائو وزیر حمل و نقل در زمان پرزیدنت ترامپ بود که تعرفه های گسترده ای را بر واردات از چین اعمال کرد. گزارش سال 2021 توسط بازرس کل وزارت حمل و نقل می گوید که الین چائو از کارکنان دفتر برای کمک به اعضای خانواده استفاده می کند، اما دو بخش وزارت دادگستری از پیگیری تحقیقات جنایی خودداری کردند.

آنجلا چائو در مصاحبه‌ای در سال 2019 رد کرد که Foremost بر روی چین تمرکز کرده است، فراتر از اکثر شرکت‌های فله‌بر خشک در دنیایی که چین با اختلاف تولیدکننده پیشرو است.

به عنوان مشاور مدیر خدمت کرد اپرای متروپولیتن در نیویورک و عضو شورای رئیس جمهور موزه هنر متروپولیتن. او همچنین یکی از اعضای مؤسس بنیاد آسیایی آمریکایی بود که با تبعیض، تهمت و خشونت علیه آسیایی‌آمریکایی‌ها مخالف است و رئیس کمیته آموزشی آن بود.

خانم چائو کمی قبل از مرگش در سال 2009 با بروس واسرشتاین، سرمایه دار آمریکایی ازدواج کرد. بعدها ازدواج کرد. جیم بریراو یک سرمایه گذار در آستین، تگزاس است و همچنین مالک بخشی از بوستون سلتیکس است.

روزنامه‌نگار لالی ویموث گفت که خانم چائو را در زمان مرگ آقای واسرشتاین می‌شناخت و از دوست جدیدش در شام در منهتن دلداری می‌داد.

خانم ویموث، دختر کاترین گراهام، ناشر واشنگتن پست، می گوید: «او یک شخص واقعی در این شهر سخت بود. “او با همه خوب بود.”

علاوه بر پدرش و الین چائو، از خانم چائو سه خواهر، شوهرش و پسر 3 ساله‌شان به یادگار مانده است.

سی ژائو به تحقیق کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *