پنج شنبه – نیویورک تایمز

پرزیدنت بایدن در بازدید از یک کارخانه توربین های بادی در کلرادو، مخالفان محافظه کار خود را به دلیل اینکه سیاست های آب و هوایی او را “شکست بزرگ” خواندند، سرزنش کرد. اما علیرغم تاکید بر اهمیت اقتصاد مبتنی بر انرژی پاک، رئیس جمهور تنها چند روز پس از امتناع از شرکت در COP28، اجلاس آب و هوای سازمان ملل در دبی که امروز آغاز می شود، در مورد تغییرات آب و هوایی چیزی نگفته است.

در عوض، معاون رئیس جمهور کامالا هریس فردا و شنبه در COP28 شرکت خواهد کرد. یک سخنگوی گفت که قصد دارد “موفقیت دولت بایدن هریس در ارائه بلندپروازانه ترین دستور کار آب و هوایی در تاریخ، هم در داخل و هم در خارج از کشور را برجسته کند.”

لیزا فریدمن، خبرنگار تایمز، دوازدهمین کنفرانسی را که در آن شرکت کرد تماشا می کند.

این بار چه خواهید دید؟

-لیزا: تعدادی چیزهای کلیدی وجود دارد که باید اتفاق بیفتد، از جمله ارزیابی جهانی از عملکرد کشورها در رسیدن به اهداف اقلیمی که در سال 2015 در پاریس تعیین کردند، و نهایی کردن جزئیات یک صندوق جدید برای کمک به کشورهای آسیب پذیر برای مقابله با خسارات. آسیب های ناشی از گرم شدن کره زمین

اما مهمترین چیزی که من باید به آن توجه کنم توافق سیاسی است که کشورها در مورد حذف تدریجی سوخت های فسیلی بحث می کنند.

کدام یک از دو موضوع اصلی – صندوق “زیان و خسارت” و توافق برای جایگزینی سوخت های فسیلی با انرژی پاک – احتمال بیشتری دارد؟

-لیزا: مهلتی برای عملیاتی شدن صندوق «زیان و خسارت» تا پایان COP28 وجود دارد و به نظر می‌رسد در این مرحله اتفاق بیفتد. در اوایل نوامبر، ایالات متحده پیش‌نویس دستورالعمل‌های سازمان ملل را امضا کرد که بر اساس آن این صندوق باید حداقل به مدت چهار سال در اختیار بانک جهانی باشد. نه کشورهای توسعه یافته و نه هیچ کس دیگری مجبور به پرداخت به این صندوق نیستند.

وقتی صحبت از انتقال انرژی به میان می‌آید، فکر می‌کنم اکثر مردم انتظار دارند که توافق حاصل شود. فقط مسئله این است که او چقدر قاطع خواهد بود.

هنری کیسینجر، دیپلمات آکادمیک که گشایش ایالات متحده به چین را مهندسی کرد، درباره خروج این کشور از ویتنام مذاکره کرد و از حیله گری، جاه طلبی و هوشمندی برای احیای روابط قدرت آمریکا با اتحاد جماهیر شوروی در اوج جنگ سرد استفاده کرد. گاهی دموکراسی را زیر پا می گذارند . ارزش هایی که باعث می شود این اتفاق بیفتد در 100 سالگی مردند.

تعداد کمی از دیپلمات‌ها به اندازه کیسینجر که به ۱۲ رئیس‌جمهور از جان اف کندی گرفته تا جو بایدن مشاوره می‌داد، مورد تحسین و تحقیر قرار گرفته‌اند. او که یک پناهنده آلمانی-یهودی بود، تقریباً تمام روابط جهانی را که لمس کرد، دگرگون کرد. او با لهجه مادام‌العمر باواریایی‌اش صحبت می‌کرد و گاهی اوقات یک عنصر نامفهوم به گفته‌هایش اضافه می‌کرد.

از آرشیو: در سال 2011، کیسینجر با تایمز به گفتگو درباره خطرات گذشته و حال دیپلماسی نشست.


دقایقی قبل از پایان ضرب الاجل، اسرائیل و حماس توافق کردند که آتش بس در نوار غزه را حداقل برای یک روز دیگر تمدید کنند. مقامات آگاه از مذاکرات همچنین ابراز امیدواری کردند که مکث های کوتاه پی در پی راه را برای یک آتش بس طولانی مدت که به جنگ پایان می دهد هموار کند.

دستیابی به این امر کار آسانی نیست. مقامات اسرائیلی قول داده اند تا زمانی که رهبری حماس از بین نرود و زیرساخت های نظامی و اداری این گروه از غزه برچیده شود (که اهدافی دور هستند) کارزار نظامی خود را متوقف نخواهند کرد.

مقامات اسرائیلی اعلام کردند که حماس شب گذشته 16 نفر را که در نوار غزه گروگان گرفته بودند، آزاد کرد و تعداد اسیران آزاد شده از 100 نفر گذشت که 70 نفر از آنها اسرائیلی بودند. در مقابل، اسرائیل 30 اسیر فلسطینی دیگر را چند ساعت بعد آزاد کرد. بحث ها تا کنون بر زنان و کودکان متمرکز بوده است.

جزئیات: ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 140 گروگان در غزه باقی مانده اند. بسیاری از آنها سرباز یا مردی هستند که به اندازه کافی جوان هستند که برای خدمت سربازی فراخوانده شوند. مقامات حماس گفتند در صورت آزاد شدن افراد در این گروه‌ها، تقاضای قیمت بالاتری خواهند داشت.

زاخاری وولف، منتقد موسیقی کلاسیک تایمز، در نقد خود می‌نویسد که ماریا کالاس، ستاره اپرا، که در 2 دسامبر 100 ساله خواهد شد، حس شگفت‌انگیزی از واقعیت به ملودرام‌های این ژانر می‌دهد و عمق روان‌شناختی عمیقی به شخصیت‌هایش می‌دهد.

او می نویسد: «او و حرفه درخشانش، در فرهنگی که برای ارزش ها ارزش قائل است، چراغی از یکپارچگی و عمق هنری، پرورش سنت و هنر، میل به آوردن گذشته به زمان حال باقی می ماند.» کیفیت آنها به تدریج در حال کاهش است.

استادیوم های جدید فوتبال: چرا آنها بسیار گران ساختن؟

شوت بالای سر: آلن شیرر تحقیق می کند زیبایی بیومکانیکی مهارت شما

انقلاب “دور اول” تنیس: در چارچوب توافقی که می توان انجام داد ورزش را متحول کند.

ژیمناستیک: به دنبال گزارش هایی مبنی بر سوء استفاده در ورزش، محدودیت هایی در وزن ورزشکاران در بریتانیا اعمال خواهد شد.

پدینگتون شلوغ ترین خرس هالیوود است. او در کنار آنتونی هاپکینز، تام هنکس و رابرت دنیرو به ایفای نقش پرداخته است. او حتی لباس فضایی خود را برای «Interstellar» پوشید.

اما شهرت او ربطی به برنامه تبلیغاتی اش ندارد. این به این دلیل است که از سال 2021، هنرمند جیسون چو، هر روز این ستاره انسان‌سازی شده را به صورت دیجیتالی در صحنه‌هایی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی محبوب وارد می‌کند. او هیچ برنامه ای برای توقف ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *