توییچ پلتفرم پخش خود را در کره جنوبی خاموش خواهد کرد

این سرویس روز سه شنبه اعلام کرد که سرویس پخش ویدیوی محبوب Twitch سال آینده خدمات خود را در کره جنوبی پس از سال ها مبارزه با هزینه های عملیاتی بالا در این کشور متوقف خواهد کرد.

تحلیلگران می گویند که توییچ با وجود رقابت با سرویس های داخلی مانند AfreecaTV و غول هایی مانند YouTube، زمانی یکی از محبوب ترین پلتفرم ها برای گیمرها در کره جنوبی بود. به گفته این شرکت، سرویس متعلق به آمازون روزانه حدود 35 میلیون بازدید کننده در سراسر جهان جذب می کند.

ها جائه پیل، استاد ورزش های الکترونیکی در دانشگاه کوکجه در کره جنوبی می گوید: «تویچ زمانی در بین گیمرهای حرفه ای کره جنوبی روی صندلی راننده بود. وی گفت: برخی از مسابقات League of Legends، Overwatch و Apex Legends در کشور فقط از توییچ پخش می شود.

سپس یکی خلع درجه این شرکت گفت که ارتقای کیفیت ویدیو به وضوح 720p باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی، کاهش خواندن متن و پرش کاربران به YouTube شد. او گفت: «تأثیر توییچ از آن زمان کاهش یافته است.

اکنون قصد دارد تجارت خود را در کره جنوبی در 27 فوریه 2024 تعطیل کند.

این شرکت افزود: «اگرچه ما از طریق این تلاش‌ها هزینه‌ها را کاهش داده‌ایم، هزینه‌های شبکه ما در کره هنوز 10 برابر بیشتر از بسیاری از کشورها گران‌تر است». توییچ در کره با ضرر قابل توجهی کار می کند و متأسفانه هیچ مسیری برای کسب و کار ما وجود ندارد که پایدارتر در این کشور فعالیت کند.»

هزینه های بالای استفاده از شبکه کره جنوبی منجر به اختلافات قانونی شده است. نتفلیکس اخیراً علیه یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی در کره جنوبی شکایتی را به این دلیل که تعهدی به پرداخت هزینه های استفاده از شبکه ندارد، تنظیم کرده است. در سال 2021، دادگاهی در سئول از حق ارائه دهنده برای دریافت چنین هزینه هایی حمایت کرد.

مدیر عامل توییچ، دنیل کلنسی، فوق الذکر وی در شبکه های اجتماعی با بیان اینکه “این تصمیم بسیار سختی بود و برای مدتی آن را به تعویق انداخت”، گفت که “آگاه است که این تصمیم تاثیر واقعی بر آنها خواهد داشت”.

توییچ می گوید این به پخش کننده های کره جنوبی در این پلتفرم کمک می کند مهاجرت انتقال به خدمات جایگزین با لغو ممنوعیت پخش جریانی به طور همزمان در یک پلت فرم دیگر و تشویق به اشتراک گذاری لینک کانال در سایر خدمات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *