چگونه استراحت کنیم؟ – نیویورک تایمز

صبح شنبه یک آخر هفته طولانی است و فعلا زمان کافی وجود دارد. شما این ترفند را انجام می دهید: اگر دوشنبه تعطیل است، امروز واقعا جمعه است و اگر امروز جمعه است، پس آخر هفته هنوز شروع نشده است! سه روز کامل یک پاداش تقریبا شرم آور است. کارهای اجرا نشده حذف خواهند شد. شما زمانی را با خانواده خود خواهید گذراند و اجازه دهید دوستانتان یک پروژه جاه طلبانه آشپزی را انجام دهند و در نهایت به سمت آن در کمد جیر جیر می روند. فیلمی را در یک سینمای واقعی تماشا کرده اید؟ آیا یک کتاب کامل را از ابتدا تا انتها خوانده اید؟ بله و بله! در حال حاضر هر چیزی ممکن است.

البته هنوز زوده در حال حاضر می توانید اینجا زیر پوشش بمانید و فکر کنید. وقتی با امکان بی حد و حصر یک آخر هفته طولانی مواجه می شوید، هیچ چیز وسوسه انگیزتر از ماندن در خانه یا بازگشت به رختخواب نیست. برای پر کردن تمام این زمان با شکوه و پربار. چرا کمی ولخرجی نمی کنی؟ این در واقع “ضایعات” نیست، اینطور است؟ همانطور که یک روانشناس خواب به تایمز گفت، این مراقبت از خود، کنترل کردن است. اگر این زمان واقعاً به شما تعلق دارد، می توانید آن را صرف کنید یا هر طور که می خواهید هدر دهید.

سال گذشته، یک روند متأسفانه به نام از دیگ تاریک TikTok بیرون آمد: پوسیدگی بستر. «پوسیدن» یعنی گذراندن روز زیر پوشش، پیمایش تلفن، چرت زدن، تماشای پرحاشیه نمایش، خیره شدن به سقف. برخی از پزشکان این تمرین را به عنوان یک نوع استراحت ضروری تحسین کردند. دیگران هشدار دادند که می تواند نشان دهنده افسردگی باشد. اخیراً مفهوم سوسیسایی تر از “هورکل-دورکل،«یک عبارت اسکاتلندی قرن نوزدهمی برای ماندن در رختخواب زمانی که فرد باید بلند شود، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

هر دو شیوه در مورد به چالش کشیدن نگرانی های دنیوی، تنش بین مسئولیت پذیر بودن در جامعه و فرو رفتن در زیر پتو هستند. این یک تداوم وحشیانه برای وجود است، که بین قطب‌های ولگردی با موفقیت بالا و ولگرد غیراخلاقی می‌لغزد. حتی با تشدید همه‌گیری، نسل‌های متوالی از رسانه‌های اجتماعی برای مبارزه با این تنش‌ها در زمان واقعی استفاده می‌کنند. ذهن آگاهی در مورد فرسودگی شغلی و تعادل کار و زندگی نشان می دهد که ممکن است بتوان به طور کلی آرامش عمیق را بدون احساس گناه پذیرفت. تعصب ما نسبت به انجام راحت کارها همچنان باقی است. ما دوست داریم چیزها را از لیست خارج کنیم، از هر رفتاری که بوی تنبلی می‌دهد بیزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *