صحبت هایی برای بازگرداندن سم آلتمن به OpenAI Stretch در آخر هفته

مذاکرات در OpenAI برای بازگرداندن سام آلتمن، مدیر عامل تازه برکنار شده استارت‌آپ هوش مصنوعی، تا عصر یکشنبه ادامه داشت، اما به گفته دو نفر از آشنایان با بحث، بر سر ترکیب هیئت مدیره شرکت اختلاف نظر وجود داشت.

سه نفر از آشنایان گفتند که آقای آلتمن، 38 ساله، آخر هفته را صرف یک کمپین فشار علیه هیئت مدیره چهار نفره این استارت آپ کرد که بعدازظهر جمعه او را برکنار کردند. در نتیجه، حمایت سرمایه گذاران، کارمندان و مدیران OpenAI افزایش یافته است.

آقای آلتمن بعد از ظهر یکشنبه در مقر OpenAI بود. پستی را به اشتراک گذاشت عکس خود او یک نشان ID مهمان در X، سابقا توییتر، می‌بندد و می‌نویسد: “این اولین و آخرین باری است که یکی از اینها را می پوشم.”

دو منبع گفتند، این گفتگوها همچنین شامل نگاهی به نحوه تغییر شکل هیئت مدیره شرکت در صورت بازگشت آقای آلتمن به عنوان مدیر اجرایی بود. دو منبع گفتند که اعضای هیئت مدیره هنوز در مورد اینکه یک هیئت مدیره تجدید ساختار شده چگونه خواهد بود به توافق نرسیده اند و بازگرداندن آقای آلتمن اجتناب ناپذیر نیست.

به گفته دو نفر از آشنایان، بازگشت آقای آلتمن احتمالاً شامل تغییرات عمده در هیئت مدیره خواهد بود و شرکت در حال حاضر در حال ارزیابی نامزدها است. با گذشت زمان، ترکیب هیئت مدیره ممکن است تغییر کند تا منعکس کننده تکامل OpenAI از یک استارتاپ تحقیقاتی به یک شرکت تجاری با میلیاردها درآمد و جاه طلبی های عظیم باشد.

به گفته این منابع، آقای آلتمن و سرمایه گذاران همچنان می خواهند از افرادی که نگران ایمنی هوش مصنوعی هستند، و همچنین از دیگر اعضای هیئت مدیره با تخصص در فناوری و تجاری سازی آن محصولات بشنوند.

به گفته منابع، ساختار غیرمعمول حاکمیتی که سود OpenAI را محدود می‌کند، می‌تواند تغییر کند و این شرکت می‌تواند کنترل‌ها و تعادل‌هایی را که بر اساس امنیت فناوری خود ایجاد کرده است، حفظ کند. به گفته منابع، اولویت این شرکت این است که تا صبح دوشنبه یک هیئت مدیره قابل اجرا داشته باشد.

به گفته منابع، آقای آلتمن و حامیانش در نهایت از شرکت می خواهند که ساختار سنتی تری را اتخاذ کند که منعکس کننده رشد آن به یک تجارت 80 میلیارد دلاری با مشتریان و مؤلفه های بسیاری باشد. آنها گفتند وقایع از روز جمعه زنگ بیداری بود که ساختار OpenAI دیگر کار نمی کند.

از زمانی که آقای آلتمن OpenAI را ترک کرد، که هشت سال پیش به تأسیس آن کمک کرد و به لطف چت ربات محبوب ChatGPT، به یکی از پربیننده ترین شرکت های دنیای فناوری تبدیل شد، این گردباد بود.

بعدازظهر یکشنبه، ویل هرد، یکی از اعضای سابق هیئت مدیره OpenAI و نماینده سابق جمهوری خواه کنگره از تگزاس، بیرون از دفتر مرکزی شرکت در منطقه Mission سانفرانسیسکو ایستاده بود و پس از گذراندن دو روز برای بررسی جزئیات آقای آلتمن، منتظر رفتن به فرودگاه بود. اخراج.

آقای هرد گفت که یک نماینده از شرکت صبح جمعه قبل از برکناری آقای آلتمن با او تماس گرفت و از او برای تغییر رهبری درخواست کمک کرد. آقای هرد روز شنبه از تگزاس به سانفرانسیسکو سفر کرد.

آقای هرد گفت: “صنعت مهم است، شرکت مهم است.” «این آینده است. چگونه مطمئن شویم که سطح اعتماد و شفافیت وجود دارد؟ هر چیزی که از مدل ها می خواهیم، ​​از حکومت می خواهیم».

OpenAI از اظهار نظر خودداری کرد.

هیئت مدیره OpenAI ساختار غیرمعمولی دارد. این سازمان قبل از اینکه خود را به یک شرکت انتفاعی تبدیل کند و مایکروسافت را به عنوان بزرگترین سرمایه گذار خود معرفی کند، به عنوان یک غیرانتفاعی شروع به کار کرد. شرکت انتفاعی همچنان به هیئت غیرانتفاعی پاسخ می دهد. در نتیجه، سرمایه گذاران شرکت هیچ اظهارنظر رسمی در مورد اینکه چه اتفاقی برای این استارت آپ می افتد و چه کسی آن را اداره می کند، ندارند.

قبل از اخراج آقای آلتمن، OpenAI شش عضو هیئت مدیره داشت. آنها شامل آقای آلتمن و گرگ براکمن، بنیانگذار و رئیس اجرایی شرکت بودند که روز جمعه در همبستگی با آقای آلتمن استعفا دادند.

سایر اعضای هیئت مدیره ایلیا سوتسکور، یکی از بنیانگذاران OpenAI هستند. Adam D’Angelo، مدیر کل سایت پرسش و پاسخ Quora; هلن تونر، مدیر استراتژی مرکز امنیت و فناوری های نوظهور جورج تاون؛ و تاشا مک کاولی، کارآفرین و دانشمند کامپیوتر.

از روز جمعه، افراد نزدیک به شرکت در تلاش هستند تا دلیل اخراج آقای آلتمن توسط هیئت مدیره را جویا شوند. براد لایت کپ، مدیر عامل شرکت، روز شنبه در یادداشتی به کارکنان گفت که هیچ “سوء رفتاری” وجود ندارد.

هیئت مدیره OpenAI به سرمایه گذارانی که میلیاردها دلار به شرکت ریخته اند نگفته است که آقای آلتمن چه اشتباهی کرده است. پس از شنیدن خبر اخراج او، بسیاری از سرمایه گذاران از طریق ارتباطات خصوصی و رسانه های اجتماعی فشاری را برای هیئت مدیره به راه انداختند تا تصمیم خود را تغییر دهد.

بسیاری با مایکروسافت تماس گرفتند زیرا بزرگترین سهامدار OpenAI بود و بیشترین نفوذ را در شرکت داشت.

بن بست آخرین نقطه عطف در یک سری از مبارزات قدرت در OpenAI است. این مبارزه یک شکاف طولانی مدت در جامعه هوش مصنوعی بین کسانی که معتقدند هوش مصنوعی بزرگترین فرصت تجاری در یک نسل است و کسانی که نگران هستند که حرکت خیلی سریع می تواند خطرناک باشد را برجسته کرده است.

این شرکت اخیراً در حال مذاکره برای یک دور جدید تامین مالی بود که ارزش شرکت را بیش از 80 میلیارد دلار خواهد کرد. خبر بلومبرگ قبلا گزارش شده است برخی از جزئیات مذاکرات

بازگرداندن احتمالی آقای آلتمن به عنوان یک واژگونی چشمگیر برای OpenAI خواهد بود. OpenAI گفت که او در بحث های خود با هیئت مدیره زمانی که به طور غیر تشریفاتی او را برکنار کرد، “به طور مداوم بی انصاف” بود.

با ادامه مذاکرات روز یکشنبه، مدیران OpenAI خواستار منابع شدند. در ساعت 12:45 بعد از ظهر، یک مرد تحویل‌دهنده با دوجین نوشیدنی از زنجیره Boba Guys سوار بر یک موتور سیکلت با دو کیسه رفت. سپس یک تحویل‌دهنده دیگر نیم دوجین نوشیدنی دیگر آورد.

در ساعت 6:15 بعد از ظهر، یک راننده تحویل غذا در ورودی عقب ایستاد و با چهار کیسه از مک دونالد بیرون پرید. دو کارمند از OpenAI آنها را در ماشین‌ها بار کردند و در طول شبی طولانی به داخل خانه بردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *