حمله اسرائیل به مواضع حزب الله در لبنان: به روز رسانی زنده

اسرائیل با بیان اینکه در آخر هفته با موفقیت ساختار نظامی حماس را در شمال نوار غزه منهدم کرد، گفت که رویکرد تاکتیکی متفاوتی را در جنوب اتخاذ کرده است، جایی که مردمی که به دنبال امنیت هستند از روند جنگ می ترسند. ماه های آینده

دریاسالار دانیل هاگاری روز شنبه گفت که عملیات نظامی در مرکز و جنوب غزه متفاوت است، جایی که اکثر جمعیت منطقه محصور با حدود 2.2 میلیون نفر شلوغ هستند، از جمله حدود یک میلیون نفر که از شمال تخلیه شده اند. اما وی در مورد اینکه دقیقا چه چیزی تغییر خواهد کرد توضیحی نداد و گفت که این تغییر بر اساس “درس های آموخته شده از درگیری های تاکنون” است.

در نیمه شمالی نوار، جایی که اسرائیل در اواخر اکتبر حمله زمینی خود را آغاز کرد، دریاسالار هاگاری گفت که ارتش “برچیدن چارچوب نظامی حماس را کامل کرده است”، اما افزود که نیروها همچنان علیه جنگجویان باقی مانده در آنجا عملیات می کنند. جنگ حتی پس از تخریب ساختارهای فرماندهی آنها.

وی افزود که درگیری ها تا سال 2024 ادامه خواهد داشت.

گابی سیبونی، یک سرهنگ در نیروهای ذخیره نظامی و یکی از اعضای مؤسسه استراتژی و امنیت اورشلیم که متمایل به محافظه کار است، گفت که حماس زیرساخت های سطحی و زیرزمینی را در شمال حفظ می کند، بنابراین هنوز یک منطقه جنگی است. او گفت که علیرغم موفقیت‌های ارتش اسرائیل، حماس یک «دشمن مهیب و مصمم» است که در طول سال‌ها خود را مسلح کرده و «سنگرهای زیرزمینی» ساخته است.

آقای سیبونی گفت: «ریشه‌کن کردن کامل این امر به زمان نیاز دارد.

پیشنهاد ارتش اسرائیل مبنی بر ادامه نبرد در غزه در طول سال آینده، مردم غزه را بیش از پیش ترسانده است، زیرا در سه ماه اول خسارات سنگینی به خانواده‌ها، دوستان، همسایگان، خانه‌ها، مشاغل، مدارس و حتی تعداد فزاینده‌ای از مردم متحمل شده‌اند. از جنگ توانایی پرونده ها برای حفظ خود

یوسف، 32 ساله، اصالتاً اهل غزه که دو بار در تلاش برای فرار از جنگ آواره شد، گفت: «ما به عنوان غیرنظامیان غیرمسلح که هیچ ارتباطی با مقاومت یا حمل سلاح ندارند، با خطر بزرگی روبرو هستیم.

اگرچه ارتش اسرائیل در مراحل اولیه جنگ با موفقیت دستور تخلیه بسیاری از ساکنان شمال غزه به سمت جنوب را صادر کرد (تعداد دقیق آن مشخص نیست)، مردم در مرکز و جنوب غزه راهی جز شلوغ شدن بیشتر ندارند. شهر رفح در مرز جنوبی غزه با مصر به شدت تحت فشار است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر در داخل مرزهای رفح گرفتار شده اند. و مردم نمی توانند به شمال بازگردند: علاوه بر درگیری های جاری در شمال غزه، این بخش از منطقه عمدتاً ویران شده است.

اردوگاهی برای آوارگان فلسطینی در رفح غزه هفته گذشته. مردم در مرکز و جنوب غزه هیچ جایی برای رفتن ندارند جز اینکه به سمت شهر بیش از حد کشیده شوند.اعتبار…صالح سالم / رویترز

سازمان ملل در پایان دسامبر تخمین زد که حدود 65000 خانه در غزه ویران شده و نزدیک به 300000 خانه آسیب دیده است، به این معنی که بیش از نیم میلیون نفر خانه ای برای بازگشت ندارند.

در این گزارش آمده است که از میان کسانی که خانه هایشان هنوز قابل سکونت است، تعداد زیادی دیگر نمی توانند فوراً در آنها زندگی کنند، زیرا زیرساخت های غزه در وضعیت بدی قرار دارد و مواد منفجره باقی مانده از درگیری بازگشت را بسیار خطرناک می کند.

در همین حال، آوارگان غزه با کمبود روزافزون غذا، آب، لباس گرم و سرپناه زمستانی دست و پنجه نرم می کنند. به گفته گروه های امدادی، نزدیک به نیمی از مردم غزه در معرض خطر گرسنگی قرار دارند.

یوسف گفت: «کودکان هستند و غذا و لباس وجود ندارد، به خصوص که زمستان است. “اگر در مورد رنج صحبت کنیم، به زمان زیادی برای توضیح آن نیاز دارم.”

وی افزود: ما حق داریم به خانه های خود بازگردیم، فرزندان خود را ببینیم، غذا، آب، نوشیدنی تهیه کنیم و در امان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *