بیوه ناوالنی قول داد به کار رهبر اپوزیسیون ادامه دهد

بیوه الکسی ناوالنی روز دوشنبه گفت که همسرش به کار خود برای ایجاد یک روسیه دموکراتیک و آزاد ادامه خواهد داد و برای اولین بار خود را به عنوان یک نیروی سیاسی معرفی می کند و از پیروانش می خواهد که با او همکاری کنند.

مرگ ناگهانی آقای ناوالنی در زندان که توسط مقامات روسیه در روز جمعه اعلام شد، شکافی را در مخالفان روسیه ایجاد کرده است. حامیان او نمی‌دانستند که آیا همسرش، یولیا ناوالنایا، که مدت‌ها از کانون توجه دور بوده، ممکن است برای پر کردن این خلاء وارد عمل شود.

داخل ویدیو روز دوشنبه منتشر شدخانم ناوالنایا، 47 ساله، نشان داده است که این کار را خواهد کرد. او گفت که برای اولین بار در کانال یوتیوب همسر فقیدش ظاهر شد و به دنبال کنندگانش گفت که مهمترین کاری که می توانند برای ارج نهادن به میراث او انجام دهند این است که “مأیوسانه تر و عصبانی تر از قبل بجنگند.”

خانم ناوالنایا گفت: “من به کار الکسی ناوالنی ادامه خواهم داد و به مبارزه برای کشورمان ادامه خواهم داد.” من از شما می خواهم که نه تنها در غم و اندوه و درد بی پایانی که ما را احاطه کرده و هرگز رها نمی کند، شریک شوید، بلکه در کنار من بایستید. از شما می خواهم در خشم من شریک شوید. این که تو در خشم، خشم و نفرت من نسبت به کسانی که جرات کشتن آینده ما را دارند، شریک شوی.»

این ویدئوی تقریباً نه دقیقه ای به عنوان نوعی معرفی رهبر جدید جنبش دموکراسی خواه علیه رئیس جمهور ولادیمیر وی. پوتین در نظر گرفته شده بود. این در زمانی اتفاق می افتد که کسانی که مخالف مرد قدرتمند کرملین هستند و به دنبال اتحاد هستند بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده اند.

خانم ناوالنایا بارها پیشنهادات خود را مبنی بر ورود به سیاست رد کرده است. دارم میگم مجله آلمانی اشپیگل سال گذشته گفت: “فکر نمی کنم این ایده ای باشد که بخواهم با آن بازی کنم.”

او روز دوشنبه در حالی که سعی داشت حامیان همسرش را جمع کند، چهره متفاوتی از خود نشان داد.

او گفت: “من می دانم که انجام بیشتر از این غیرممکن به نظر می رسد، اما ما باید در یک مشت قوی گرد هم بیاییم و به این رژیم دیوانه، پوتین، دوستانش و اراذل لباس پوشانش، این دزدها و قاتلان حمله کنیم. آنها کشور ما را فلج کرده اند.”

علت مرگ آقای ناوالنی مشخص نشده است و شرایط باعث شک و تردید شده است. پرزیدنت بایدن شخصا آقای پوتین را مقصر دانست و گفت: “اشتباه نکنید: پوتین مسئول مرگ ناوالنی است.”

خانم ناوالنایا این احساس را در ویدئوی خود در روز دوشنبه تکرار کرد، احساسی که بسیاری از حامیان همسرش نیز به اشتراک گذاشته بودند.

خانم ناوالنایا، بیوه خانم ناوالنی، گفت: پوتین با کشتن الکسی، نیمی از من، نیمی از قلب و نیمی از روح من را کشت. “اما من یک نیمه دیگر باقی مانده است و این به من می گوید که حق ندارم تسلیم شوم.”

پیام تکان دهنده او در حالی منتشر شد که دستیاران آقای ناوالنی گفتند که مادر رهبر مخالفان از دیدن جسد پسرش منع شده است. کیرا یارمیش، سخنگوی آقای ناوالنی گفت: فوق الذکر مقامات به مادرش گفته بودند که تحقیقات در مورد مرگ او برای مدت نامشخصی “تمدید” شده و از دیدن جسد پسرش جلوگیری کرده است.

خانم یارمیش گفت: “یکی از وکلا به معنای واقعی کلمه از سردخانه در قطب شمال که گمان می رود جسد آقای ناوالنی پیدا شده است رانده شد.” یک پست X در پلت فرم رسانه های اجتماعی اضافه شده است: یک پست دیگرآنها دروغ می گویند، برای خود زمان می خرند و آن را پنهان نمی کنند.

بازرسان روسی مدت کوتاهی پس از گزارش، تحقیقاتی را در مورد علل مرگ آقای ناوالنی آغاز کردند، اقدامی که اجازه می‌دهد جسد را برای مدت طولانی‌تری از حد معمول نگهداری کنند.

ایوان ژدانوف، رئیس بنیاد مبارزه با فساد آقای ناوالنی، گفت که این تأخیر به این معناست که مقامات روسی “ردپای جنایات خود را پاک می کنند.”

آقای ژدانوف گفت: “آنها منتظرند تا موج نفرت و خشم نسبت به آنها آرام شود.” یک پست در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام

دیمیتری اس. پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه هر گونه پیشنهادی مبنی بر نامناسب بودن آن را رد کرد و گفت تحقیقات در مورد مرگ آقای ناوالنی “بر اساس قوانین روسیه” ادامه دارد.

بیش از 50000 نفر هستند امضاء شده طوماری به بازرسان روسی ارسال شد و خواستار آزادی جسد آقای ناوالنی شد، کمپینی که توسط OVD-Info، یک گروه حقوق بشر مستقر در روسیه راه اندازی شده است.

عزاداران با آوردن گل به یادبودهای موقت در سراسر روسیه از آقای ناوالنی یاد می کنند، اقدامی دردناک که در کشوری که حتی کوچکترین مخالفت می تواند خطر دستگیری را نیز به همراه داشته باشد، نوعی اعتراض است.

مقامات روسیه تلاش کرده اند تا از میزان عزای عمومی به دلیل درگذشت آقای ناوالنی بکاهند. گل های بناهای تاریخی به سرعت برداشته شد و پلیس صدها نفر را بازداشت کرد.

آنتون ترویانوفسکی به گزارش دهی کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *