بیشتر شرکت های وال استریت در مورد آب و هوا سقوط می کنند. در اینجا چرا.

بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های مالی جهان در چند سال گذشته با وعده استفاده از قدرت مالی خود برای مبارزه با تغییرات اقلیمی، تصاویر محیطی خود را صیقل داده‌اند.

اکنون وال استریت افت کامل را تجربه کرده است.

در روزهای اخیر، غول‌های مالی از جمله JPMorgan، State Street و Pimco از گروهی به نام Climate Action 100+، یک ائتلاف بین‌المللی از مدیران پولی که شرکت‌های بزرگ را برای رسیدگی به مسائل آب و هوایی تحت فشار قرار می‌دهند، کناره‌گیری کردند.

عقب‌نشینی وال استریت از تعهدات زیست‌محیطی قبلی برای ماه‌ها آهسته و پیوسته بوده است، زیرا جمهوری‌خواهان، به‌ویژه، شروع به تضعیف حملات سیاسی می‌کنند و می‌گویند شرکت‌های سرمایه‌گذاری در تلاش برای «بیدار کردن سرمایه‌داری» هستند.

اما اوضاع در چند هفته اخیر به طور قابل توجهی سرعت گرفته است. بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان، مشارکت خود را در این گروه کاهش داد. بانک آمریکا به تعهد خود مبنی بر توقف تامین مالی معادن زغال سنگ جدید، نیروگاه های زغال سنگ و پروژه های حفاری قطب شمال عمل نکرد. و سیاستمداران جمهوری خواه، با احساس حرکت، از دیگر شرکت ها خواسته اند که از این روند پیروی کنند.

دلایل پشت سرگذاشتن فعالیت‌ها نشان می‌دهد که چقدر برای کسب‌وکار سخت است که به قول خود مبنی بر مسئولیت‌پذیری بیشتر از نظر زیست‌محیطی عمل کنند. در حالی که بسیاری از شرکت ها می گویند که متعهد به مبارزه با تغییرات آب و هوایی هستند، شیطان در جزئیات است.

شیوارام راجگوپال، استاد دانشکده بازرگانی کلمبیا، می‌گوید: «این همیشه لوازم آرایشی بود. اگر امضای یک تکه کاغذ این شرکت ها را با مشکل مواجه کند، جای تعجب نیست که از بین بروند.”

مدیران دارایی آمریکایی وظیفه امانتداری دارند تا در راستای منافع مشتریان خود عمل کنند و شرکت های مالی نگران این بودند که استراتژی جدید Climate Action 100+ آنها را در معرض خطرات قانونی قرار دهد.

از زمان تأسیس خود در سال 2017، این گروه بر روی امکان دادن به شرکت های سهامی عام برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر در مورد انتشار گازهای گلخانه ای و شناسایی خطرات مرتبط با آب و هوا برای تجارت خود تمرکز کرده است.

اما سال گذشته، Climate Action 100+ اعلام کرد که تمرکز خود را به سمت کمک به شرکت‌ها در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در آنچه فاز دوم استراتژی خود می‌خواند تغییر خواهد داد. طرح جدید از شرکت‌های مدیریت دارایی می‌خواست که شرکت‌هایی مانند اکسون موبیل و والمارت را تحت فشار قرار دهند تا سیاست‌هایی را اتخاذ کنند که مثلاً می‌تواند نیاز به استفاده کمتر از سوخت‌های فسیلی داشته باشد.

علاوه بر خطر عدم تایید و احتمال شکایت از سوی برخی مشتریان، نگرانی های دیگری نیز وجود داشت. اینها شامل این است که اقدام مشترک برای شکل دادن به رفتار سایر شرکت ها می تواند مقررات ضد تراست را نقض کند.

یکی از سخنگویان بلک راک در بیانیه‌ای گفت: «به نظر ما، انجام این تعهد جدید در دارایی‌های تحت مدیریت ما، مسائل حقوقی را به‌ویژه در ایالات متحده ایجاد خواهد کرد».

بلک راک همچنین گفت که یکی از زیرمجموعه های آن، بلک راک اینترنشنال، به حضور در گروه ادامه خواهد داد. این یک تصدیق ضمنی از محیط نظارتی متفاوت در اروپا بود. بلک راک همچنین گفت که در حال راه اندازی ویژگی های جدیدی است که به مشتریان اجازه می دهد انتخاب کنند که آیا می خواهند شرکت ها را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تحت فشار قرار دهند یا خیر.

سخنگوی State Street گفت که این شرکت همچنین خطرات قانونی بالقوه ای را می بیند و به این نتیجه رسیده است که رویکرد جدید شرکت “با رویکرد مستقل ما برای رای گیری نیابتی و تعامل با شرکت هایی که در آنها سرمایه گذاری می کند سازگار نیست.”

جی پی مورگان با اذعان به اینکه در چند سال گذشته چارچوب خود را برای مقابله با خطرات آب و هوایی ایجاد کرده است، گفت که از این گروه خارج می شود.

روز جمعه، یک روز پس از خروج جی پی مورگان، بلک راک و استیت استریت، یکی دیگر از مدیران دارایی اصلی، Pimco، از این کار پیروی کرد. سخنگوی این شرکت در بیانیه ای گفت: “ما به این نتیجه رسیده ایم که مشارکت ما در Climate Action 100+ دیگر با رویکرد PIMCO برای پایداری سازگار نیست.”

سخنگوی یکی دیگر از اعضای Goldman Sachs Asset Management روز شنبه در پاسخ به این سوال که آیا آنها قصد دارند در گروه باقی بمانند، از اظهار نظر خودداری کرد.

برچیدن Climate Action 100+ یک پیروزی برای جیم جردن، نماینده جمهوریخواه اوهایو بود، که کمپینی را علیه شرکت‌هایی که اهداف ESG را دنبال می‌کنند، به‌طور خلاصه عوامل محیطی، اجتماعی و حاکمیتی به راه انداخته است.

پذیرفتن اصول ESG و صحبت در مورد مسائل آب و هوایی در سال های اخیر در آمریکا رایج شده است. مدیران ارشد در مورد خطرات تغییرات آب و هوایی هشدار دادند. بانک ها و مدیران دارایی اتحادهایی را برای حذف تدریجی سوخت های فسیلی تشکیل داده اند. تریلیون ها دلار به سرمایه گذاری پایدار اختصاص یافته است.

در همان زمان، زمانی که جمهوری‌خواهان ادعا کردند بانک‌ها و مدیران دارایی‌ها از سیاست‌های مترقی با تعهدات اقلیمی حمایت می‌کنند، واکنش‌ها افزایش یافت.

برخی از ایالت‌ها، از جمله تگزاس و ویرجینیای غربی، بانک‌ها را از تجارت با دولت منع کرده‌اند، اگر شرکت‌ها از شرکت‌های سوخت فسیلی دور شوند. و در اواخر سال 2022، آقای جردن تحقیقات ضد تراست را در مورد این گروه آغاز کردآن را «کارتل شرکتی وسواس به آب و هوا» می نامد.

که در روز پنجشنبه او در پستی در X گفت این خبر “نماینده دستاوردهای بزرگ برای آزادی و اقتصاد آمریکا است، و ما امیدواریم که موسسات مالی بیشتری از اقدامات مخفیانه ESG پیروی کنند.”

Mindy Lubber، مدیر اجرایی Ceres و یکی از اعضای هیئت مدیره Climate Action 100+، این ایده را که استراتژی جدید نشان دهنده تغییر تمرکز بر افزایش افشای اطلاعات است، مخالفت کرد.

او گفت: «فاز دو چندان متفاوت نیست. اساساً سرمایه‌گذارانی که با شرکت‌ها کار می‌کنند می‌گویند: خوب، شما ریسک را توضیح دادید. ما فقط می‌خواهیم بدانیم شما چگونه با این موضوع برخورد خواهید کرد.’ زیرا این چیزی است که سرمایه گذاران می خواهند. چگونه با ریسک کنار می آیید؟»

خانم لوبر گفت که از اینکه مدیران دارایی اصلی از Climate Action 100+ خارج شده اند ناامید شده است، اما امیدوار است که به تلاش خود برای کاهش خطرات ناشی از امواج گرما، سیل، آتش سوزی و طوفان که به دلیل شرایط انسان ساخته بدتر شده است، ادامه دهند. – باعث گرم شدن کره زمین شد «شما نمی توانید نظریه جدیدی ارائه کنید که خطر آب و هوا دیگر یک ریسک مالی مادی نیستگفت.

بسیاری از شرکت‌هایی که از Climate Action 100+ خارج شدند، گفتند که به این موضوع متعهد هستند. جی پی مورگان گفت که تیمی متشکل از 40 نفر دارد که روی سرمایه گذاری پایدار کار می کنند و معتقد است “تغییرات اقلیمی همچنان خطرات و فرصت های اقتصادی مادی را برای مشتریان ما ایجاد می کند.”

آرون کرامر، مدیر عامل شرکت مشاوره کسب و کار پایدار BSR، گفت که شرکت های وال استریت به فشارهای سیاسی پاسخ می دهند اما به طور کامل تعهدات اقلیمی خود را کنار نمی گذارند.

او گفت: “هزینه سیاسی افزایش یافته است، ریسک قانونی افزایش یافته است.” او افزود: «با این حال، این شرکت‌ها در حال چرخش نیستند. آنها همچنان آب و هوا را در نظر می گیرند. این به جایی نمی رسد “با شرایط فعلی سازگار است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *