به روز رسانی زنده جنگ اسرائیل و حماس: نتانیاهو به دنبال کنترل نظامی نامحدود بر غزه است

یک مقام اسرائیلی و یک فرد مطلع از مذاکرات روز پنجشنبه گفت، مقامات ارشد اسرائیلی، قطری، آمریکایی و مصری روز جمعه در پاریس برای دستیابی به توافقی برای آتش بس و آزادی گروگان های حماس در غزه دیدار خواهند کرد. او می آمد. .

این خبر پس از آن منتشر شد که نماینده پرزیدنت بایدن در خاورمیانه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و دیگر مقامات ارشد اسرائیل به عنوان بخشی از تلاش ها برای مذاکره برای آزادی گروگان هایی که در غزه نگهداری می شدند و توقف درگیری ها، دیدار کرد. به گفته مقامات اسرائیلی، هنوز نزدیک به 100 گروگان در غزه وجود دارد. مقامات معتقدند که حداقل 30 نفر دیگر جان خود را از دست داده اند.

دیوید بارنیا، رئیس موساد؛ مدیر سیا ویلیام برنز؛ نخست وزیر قطر، محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی؛ این مقام اسرائیلی و فردی که در جریان این مذاکرات قرار گرفته است، گفت که فردی که به شرط ناشناس ماندن در مورد تحولات دیپلماتیک صحبت کرد و عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر در میان شرکت کنندگان مورد انتظار بودند.

قطر و مصر به عنوان واسطه بین اسرائیل و حماس عمل می کنند که مستقیماً مذاکره نمی کنند.

حماس روز سه‌شنبه اعلام کرد که هیئتی به رهبری اسماعیل هنیه در قاهره است تا با مقامات مصری درباره تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ گفتگو کند. حماس روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که آقای هنیه با رئیس اطلاعات مصر و معاونانش دیدار کرده و سفر خود را به پایان رسانده است. در این بیانیه آمده است که موضوعات مطرح شده در این مذاکرات شامل پایان جنگ، بازگشت آوارگان به خانه هایشان، کمک های بشردوستانه، تبادل گروگان با اسرای فلسطینی و «آنچه اشغالگران در مسجد الاقصی برنامه ریزی می کنند» در ماه رمضان است.

با نزدیک شدن شمار کشته شدگان جنگ چهار ماهه در نوار غزه به 30000 فلسطینی و افزایش طرح اسرائیل برای حمله به جنوبی ترین شهر رفح در غزه، تلاش ها برای دستیابی به توافق آتش بس فوریت بیشتری پیدا کرده است. زنگ بین المللی

به نظر می رسد که مذاکرات پس از عدم پیشرفت در مذاکرات هفته گذشته در قاهره متوقف شده است. آقای نتانیاهو مذاکره کنندگان خود را عقب نشینی کرد و متعهد شد که به حملات اسرائیل ادامه دهد و حماس را متهم کرد که از آنچه او خواسته های “مضحک” خواند، کوتاهی می کند.

اما چهارشنبه شب، بنی گانتز، عضو کابینه جنگ اسرائیل، گفت که شتاب بر اساس پیش نویس توافقنامه جدیدی است که “امکان پیشرفت” را نشان می دهد.

و روز پنجشنبه، یکی از مقامات کاخ سفید گفت، برت مک گورک، هماهنگ کننده خاورمیانه رئیس جمهور بایدن، گفتگوهای “سازنده” با آقای نتانیاهو در اسرائیل داشته است. یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل؛ و دیگر اعضای کابینه جنگ اسرائیل.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی، گفت: اولین نشانه ای که از برت دریافت می کنیم این است که این مذاکرات به خوبی پیش می رود. او همچنین گفت که آقای مک گورک «چند ساعتی» را با نتانیاهو گذراند.

آقای کربی گفت که آقای مک گورک روی این موضوع متمرکز شده است که آیا مذاکره کنندگان “می توانند یک توافقنامه گروگان گیری برای یک مکث طولانی انجام دهند تا همه گروگان ها را به جایی که تعلق دارند و خشونت را کاهش دهند تا بتوانند کمک های بشردوستانه بیشتری دریافت کنند.”

آقای گالانت پس از ملاقات با آقای مک گورک در تل آویو در روز پنجشنبه گفت که دولت اسرائیل “اختیارات داده شده به مذاکره کنندگان گروگان ما را گسترش خواهد داد.”

فردی که در جریان مذاکرات قرار گرفت و خواست نامش فاش نشود، گفت نشانه‌هایی وجود دارد که هم حماس و هم اسرائیل مایل به مذاکره بر سر یک توافق موقت هستند که مبادله 35 گروگان اسرائیلی ضعیف یا مسن اسرائیلی با تعداد نامشخصی از اسیران فلسطینی است. .

آقای کربی گفت که آقای مک گورک قصد داشت کابینه جنگی اسرائیل را در مورد طرح های عملیات نظامی علیه رفح تحت فشار قرار دهد.

آقای کربی گفت: «هیچ چیزی از نظر ما تغییر نکرده است که هر عملیاتی در رفح بدون توجه کافی و یک برنامه اداری معتبر برای ایمنی و امنیت بیش از یک میلیون فلسطینی که در رفح پناه گرفته‌اند فاجعه‌بار خواهد بود». ما از آن حمایت نمی کنیم.»

اوایل این هفته، ایالات متحده قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده بود، وتو کرد و گفت بیم آن می‌رود که این قطعنامه بتواند مذاکرات مربوط به گروگان‌ها را مختل کند.

مقامات اسرائیلی و آمریکایی استدلال کردند که آتش‌بس فوری به حماس اجازه می‌دهد تا در غزه تجدید قوا و تقویت شود و فشار بر توافق برای آزادی گروگان‌ها در این منطقه کاهش یابد.

ایالات متحده پیش نویس قطعنامه ای رقیب را که هنوز در مراحل اولیه مذاکرات است، تهیه کرده است که خواستار آتش بس موقت بشردوستانه و آزادی گروگان ها «در اسرع وقت» است.

آدام سلا و کاساندرا وینوگراد به گزارش دهی کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *