بر اساس این گزارش، مشکلات پرسنلی و فناوری امنیت هوانوردی را تهدید می کند

گروهی از کارشناسان خارجی که توسط اداره هوانوردی فدرال منصوب شده‌اند، با اشاره به مشکلاتی مانند کمبود نیروی انسانی و فناوری قدیمی در میان کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی، خواستار «اقدام فوری» برای رسیدگی به خطرات ایمنی در سیستم هوانوردی کشور شدند.

FAA تشکیل این گروه را اعلام کردتیم بررسی ایمنی سیستم ملی فضای هوایی گزارشی را در ماه آوریل پس از یک سری تماس های نزدیک در فرودگاه های سراسر کشور منتشر کرد. گزارش 52 صفحه روز چهارشنبه یافته های خود را منتشر خواهد کرد.

این گزارش علاوه بر درخواست از FAA برای رسیدگی به کمبود کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی و بهبود فناوری قدیمی‌اش، تغییراتی را در نحوه تأمین مالی آژانس از جمله محافظت گسترده‌تر از آن در برابر تعطیلی‌های دولتی توصیه می‌کند.

در این گزارش با اشاره به سیستم ملی فضای هوایی آمده است: «فرسایش کنونی حاشیه ایمنی در NAS به دلیل ترکیبی از این چالش‌ها، سطح فعلی ایمنی را ناپایدار می‌کند».

این گروه از کارشناسان توسط مایکل پی. هوئرتا، ​​که به عنوان مدیر FAA در زمان پرزیدنت باراک اوباما و دونالد جی. ترامپ خدمت می کرد، رهبری می شد. آنها شامل دیگر مقامات فدرال سابق و رهبران سابق اتحادیه بودند.

آقای هوئرتا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: “هیچ راه حل کوتاه مدت آسانی وجود ندارد که بسیاری از این چالش ها را حل کند.” رسیدگی به ریسک در NAS مستلزم این است که FAA، دولت، کنگره و سایرین در صنعت با یکدیگر همکاری کنند.

تحقیقات منتشر شده توسط نیویورک تایمز در ماه های آگوست و اکتبر نشان داد که چگونه سیستم ایمنی هوانوردی کشور تحت فشار فزاینده ای قرار دارد. تایمز دریافت که تماس های نزدیک با خطوط هوایی تجاری به طور متوسط ​​چندین بار در هفته انجام می شود.

کمبود شدید کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی (تایمز دریافت که 99 درصد از مراکز کنترل ترافیک هوایی کشور کمبود نیرو دارند) یکی از عوامل اصلی بوده است.

این گزارش که روز چهارشنبه منتشر شد، همچنین در مورد خطرات ناشی از فناوری پیری هشدار داد. قطعی سیستم FAA در ماه ژانویه باعث توقف پروازها در سراسر کشور و موجی از تاخیر و کنسلی برای مسافران شد.

در این گزارش آمده است: “قدمت و شرایط تاسیسات و تجهیزات FAA خطر سیستم را تا سطوح ناپایدار افزایش می دهد، حتی بدون در نظر گرفتن تلفات کارایی ناشی از فناوری قدیمی.”

این آژانس گفت که اقداماتی را برای کاهش خطر تماس های نزدیک در فرودگاه ها انجام می دهد، مانند تأمین بودجه برای پیکربندی مجدد تاکسی وی و بهبود روشنایی باند.

مایکل جی ویتاکر، مدیر جدید آژانس که ماه گذشته توسط سنا تایید شد، در بیانیه‌ای گفت: FAA از گزارش تیم بررسی ایمنی مستقل استقبال می‌کند و ما توصیه‌ها را به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد. “ما از زمان و تخصص تیم خود برای کمک به ما برای دستیابی به هدف خود یعنی عدم تماس جدی قدردانی می کنیم.”

موارد نزدیک نیز توجه کنگره را به خود جلب کردند. کمیته فرعی سنا جلسه دادرسی برگزار کرد ما هفته گذشته در مورد این موضوع صحبت کردیم و در میان شاهدان جنیفر ال هومندی، رئیس هیئت ملی ایمنی حمل و نقل بود که در حال بررسی تعدادی از تماس های نزدیک است.

خانم هومندی گفت: «در حالی که این حوادث بسیار نادر هستند، سیستم امنیتی ما نشانه‌های واضحی از فشار را نشان می‌دهد که نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *