برخی از مشاغل می گویند کالیفرنیا ضربه ای به انرژی های تجدید پذیر وارد می کند

کالیفرنیا مدت‌هاست که از انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت می‌کند، اما تغییر در سیاست‌های این ایالت در سال گذشته منجر به کاهش شدید تاسیسات خورشیدی روی پشت‌بام‌های مسکونی در این ایالت شد.

هزاران شرکت، از جمله نصاب، تولید کننده و توزیع کننده، از این سیاست جدید که در آوریل اجرایی شد و انگیزه های مالکان خانه برای نصب پنل های خورشیدی را به شدت کاهش می دهد، شگفت زده شده اند. از زمان تغییر، فروش تاسیسات خورشیدی روی پشت بام در کالیفرنیا تا ماه فوریه کاهش یافته است: 85 درصد طبق گزارشی از Ohm Analytics، یک شرکت تحقیقاتی که بازار انرژی خورشیدی را ردیابی می کند، چند ماه به سال 2023 می رسد، نسبت به یک سال قبل. گروه‌های صنعتی پیش‌بینی می‌کنند که نصب‌ها در این ایالت بیش از 40 درصد در سال جاری کاهش می‌یابد و تا سال 2028 کاهش می‌یابد.

مایکل وارا، محقق ارشد در موسسه محیط زیست استانفورد وودز گفت: «تاسیسات خورشیدی یک تن کاهش یافته است. “آنچه اکنون در حال رخ دادن است، یک روند سازگاری دردناک است.”

Construct Sun، یک شرکت تاسیسات خورشیدی که مقر آن در Reno، Nev. است، پس از پایان یافتن فروش آن چهار ماه پس از شروع سیاست، فعالیت تجاری خود را در کالیفرنیا متوقف کرد. مدیران گفتند که این شرکت اکنون تلاش های خود را در فلوریدا، کارولینای شمالی و اوهایو متمرکز کرده است.

توماس دیواین، معاون عملیات Construct Sun گفت: “من یک خط لوله بسیار بد داشتم و باید تصمیم می گرفتم که در کالیفرنیا تعطیل کنم.” وی افزود که سیاست های چتر دولت هدف آن را برای حذف موثر انتشار گازهای گلخانه ای تضعیف می کند. 2045. او گفت: «این سیاست‌های رقیب دیوانه‌کننده هستند.

مقامات ایالتی از این ایده که کالیفرنیا انرژی‌های تجدیدپذیر را کاهش می‌دهد ناراحت شدند و از تغییر سیاست دفاع کردند که 75 درصد از ارزش اعتباری که صاحبان خانه برای انرژی که با تأسیسات جدید به شبکه ارسال می‌کنند، کاهش می‌دهد. آنها استدلال کردند که قوانین قدیمی، که هنوز برای سیستم های نصب شده قبل از آوریل اعمال می شود، یارانه بسیار سخاوتمندانه ای ارائه می دهد و بیشتر به صاحبان خانه های ثروتمند کمک می کند. در نتیجه، افراد کم درآمدی که توانایی خرید تابلوها را نداشتند مجبور بودند هزینه بیشتری را برای نگهداری سیستم برق ایالت متحمل شوند.

کمیسیون خدمات عمومی ایالت که بر تاسیسات خورشیدی و سرمایه گذاران روی پشت بام نظارت می کند، در بیانیه ای گفت: «کالیفرنیا بیش از هر ایالت دیگر در کشور برای صنعت خورشیدی انجام داده است و از سال 2006 میلیاردها دلار تخفیف و مشوق ارائه کرده است».

ایالت‌های سراسر کشور با نحوه جبران هزینه برقی که سیستم‌های خورشیدی پشت بام به شبکه ارسال می‌کنند به مصرف‌کنندگان دست و پنجه نرم می‌کنند. و مقامات اغلب برای راهنمایی به کالیفرنیا نگاه کرده اند.

بسیاری از ایالت ها، از جمله کالیفرنیا قبل از اینکه سیاست خود را تغییر دهد، به طور کلی به صاحبان خانه اجازه می دهند که اعتباری تقریباً معادل نرخ برق خرده فروشی برای انرژی ارسالی سیستم هایشان به شبکه دریافت کنند. این موضوع هرگز در مورد اکثر شرکت‌های آب و برق، که استدلال می‌کنند ارائه یک به یک اعتبار به صاحبان خانه برای انرژی خورشیدی، ارزش برق را اغراق‌آمیز می‌کند، خوب نبوده است. شرکت های برق می گویند که می توانند برق را بسیار ارزان تر از بازار عمده فروشی یا با تولید خود برق خریداری کنند.

انرژی های تجدیدپذیر به طور کلی در حال رشد است و اکنون بیش از یک پنجم برق کشور را تامین می کند. در کالیفرنیا، منابع تجدیدپذیر بیش از یک سوم برق را تولید می کنند.

اما رشد منابع بدون کربن از آنجایی که تنظیم‌کننده‌ها، شرکت‌های آب و برق، مصرف‌کنندگان و شرکت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر بر سر منافع مالی خود با هم مبارزه می‌کنند، مورد بررسی قرار گرفته است. و از آنجایی که انرژی خورشیدی و بادی متناوب هستند، آنها در تلاشند تا راه‌هایی برای اضافه کردن تجهیزاتی بیابند که نه تنها می‌توانند برق تولید کنند، بلکه باتری‌هایی نیز می‌توانند آن را ذخیره کنند.

مقامات کالیفرنیا می گویند که آنها مشوق های بیشتری را برای نصب باتری به ساکنان ارائه می دهند، حتی اگر غرامت خورشیدی روی پشت بام را کاهش دهند. آنها می گویند، باتری ها می توانند به انتقال انرژی به شبکه در زمانی که بیشتر مورد نیاز است، به جای در وسط روز که کالیفرنیا اغلب انرژی مازاد دارد، کمک کند. این دستگاه ها همچنین می توانند برق را در هنگام قطع برق تامین کنند.

دیوید هوچیلد، رئیس کالیفرنیا گفت: «کالیفرنیا امروز نیاز شدیدی به ذخیره انرژی بیشتر دارد و ایالت ما باید انگیزه‌ها را به سمت فناوری‌های ذخیره‌سازی برای پشتیبانی از قابلیت اطمینان، اطمینان از بازنشستگی نیروگاه‌های گاز آلاینده و کاهش فشار بر قیمت برق تغییر دهد.» کمیسیون انرژی شرکتی که به طور گسترده بر بخش انرژی نظارت دارد.

از زمانی که قانون‌گذاران سیاست جدید خورشیدی روی پشت‌بام را تصویب کردند، درصد مصرف‌کنندگانی که پنل‌های خورشیدی با باتری را خریداری می‌کنند به 50 درصد افزایش یافته است، در حالی که قبل از تغییرات، 5 درصد پایین‌تر بود.

اما باتری ها گران هستند، به خصوص در زمانی که نرخ بهره بالاست. به گفته EnergySage، یک سایت خرید که پنل های خورشیدی روی پشت بام را مقایسه می کند، بدون مشوق های مالیاتی فدرال، میانگین هزینه یک سیستم خورشیدی و باتری 33700 دلار است، در حالی که برای سیستم های بدون باتری 22700 دلار است.

نصاب ها و صاحبان خانه می گویند که سرمایه گذاری در سیستم های خورشیدی پشت بام بدون دسترسی به اعتبارات برق کافی، توجیه مالی دشوار است. تصمیم کالیفرنیا برای کاهش انگیزه، زمان لازم برای پرداخت هزینه یک منظومه شمسی را از حدود پنج سال به حداقل هشت سال افزایش داد.

Sunrun، بزرگترین شرکت خورشیدی مسکونی کشور که مقر آن در سانفرانسیسکو است، پس از کاهش مشوق‌های تنظیم‌کننده‌های کالیفرنیا، نزدیک به 2000 نفر را اخراج کرد.

مری پاول، مدیر عامل Sunrun می گوید: «این بسیار تاسف بار است که این اتفاق در زمانی رخ می دهد که سیاره در آتش است. اما او اضافه کرد که شرکت او به دلیل اندازه و فعالیت هایش در سراسر کشور توانست بیشترین تأثیر را جذب کند.

سایر مشاغل با چالش های بزرگتری روبرو هستند.

حدود چهار سال پیش، امی آچلی شرکت Amy’s Roofing and Solar را تأسیس کرد. قبل از اینکه کالیفرنیا سیاست خود را تغییر دهد، فروش خورشیدی بیش از 55 درصد از تجارت او را تشکیل می داد که او و همسرش برایان در پتالوما، شمال سانفرانسیسکو اداره می کردند. فروش خورشیدی از زمان اجرایی شدن این سیاست 45 درصد کاهش یافته است. برای کاهش هزینه ها، خانم آچلی گفت که اغلب به مشتریانش توصیه می کند که پانل های خورشیدی را هنگام تعویض سقف خود نصب کنند.

خانم آچلی گفت: “کالیفرنیا باید هر کاری که می توانیم انجام دهد تا به یک کشور انرژی پاک تبدیل شود.” “اما حرکت متوقف شد.”

ارائه اعتبارات انرژی خورشیدی روی پشت بام به صاحبان خانه یکی از اجزای اصلی قانون مصوب در دوره فرمانداری آرنولد شوارتزنگر بود که هدف آن افزودن یک میلیون سقف خورشیدی، کاهش قبوض آب و برق و مبارزه با تغییرات آب و هوایی بود. دولت به هدف خود رسید 2019 و در حال حاضر پانل ها بر روی 1.8 میلیون سقف وجود دارد.

برخی از کارشناسان خورشیدی استدلال می‌کنند که سیاست جدید کالیفرنیا ناقص است، زیرا ارزش زیست‌محیطی پانل‌های خورشیدی پشت بام را به اندازه کافی در نظر نمی‌گیرد.

یوگی گوسوامی، استاد مهندسی و مدیر مرکز تحقیقات انرژی پاک در دانشگاه فلوریدا جنوبی، می‌گوید: «شما به انرژی خورشیدی ارزشی برابر با انرژی سوخت فسیلی می‌دهید، بنابراین منطقی نیست.» ما باید کمی به فاکتور محیطی توجه می کردیم.»

او افزود: با قطع یارانه ها در زمانی که جهان به انرژی پاک بیشتری نیاز دارد، “آنها کار را بسیار سخت تر می کنند.”

طبق گزارش انجمن صنایع انرژی خورشیدی، که می گوید این کاهش عمدتاً به دلیل تغییر سیاست کالیفرنیا است، در سطح ملی، انرژی خورشیدی روی پشت بام سال گذشته حدود 13 درصد افزایش یافت، اما ممکن است امسال 11.5 درصد کاهش یابد.

Pacific Gas & Electric، بزرگترین شرکت برق کالیفرنیا، گفت که اتصالات خورشیدی روی پشت بام به سیستم این شرکت در سال گذشته به بالاترین حد خود رسید که 20 درصد نسبت به سال 2022 افزایش یافت. این ممکن است به این دلیل باشد که بسیاری از صاحبان خانه ها قبل از اجرایی شدن سیاست جدید در ماه آوریل برای نصب پنل های خورشیدی عجله داشتند. .

کارلا پیترمن، معاون امور شرکتی PG&E و رگولاتور سابق آب و برق ایالتی، در بیانیه ای گفت: در PG&E، ما نقش مهمی که خورشیدی پشت بام در آینده انرژی پاک کالیفرنیا ایفا می کند، می شناسیم. ما مفتخریم که بیش از 750000 مشتری خصوصی خورشیدی را متصل کرده ایم. “این بیشتر از هر شرکت خدماتی ایالات متحده است.”

طرفداران انرژی خورشیدی پشت بام از دادگاه ها خواسته اند تا مداخله کنند، و دیگران با قانونگذاران و قانونگذاران ایالتی لابی کرده اند تا مسیر خود را تغییر دهند یا خطر از دست دادن مشاغل و شرکت های بیشتری را تهدید کنند.

سوال این است که چه کسی از این وضعیت جان سالم به در خواهد برد؟ برنادت دل کیارو، مدیر اجرایی انجمن انرژی خورشیدی و ذخیره سازی کالیفرنیا گفت: “چند کسب و کار موفق به عبور از این انتقال شده اند؟”

برخی از کارشناسان انرژی گفته اند که انرژی خورشیدی روی پشت بام می تواند بخشی از جذابیت مالی خود را بازیابد زیرا کالیفرنیا نرخ برق را افزایش می دهد، که در حال حاضر یکی از بالاترین نرخ های برق در این کشور است. کمیسیون خدمات عمومی اخیراً نرخ‌های بالاتری را برای مشتریان شرکت‌های گاز و الکتریک Pacific Gas & Electric، کالیفرنیای جنوبی و San Diego Gas & Electric تصویب کرد.

مشتریان PG&E به زودی حدود 45 سنت برای هر کیلووات ساعت پرداخت خواهند کرد که از حدود 35 سنت کاهش یافته است. به ازای هر 571 کیلووات ساعت، که میانگین استفاده خانگی در کالیفرنیا است، این مقدار حدود 250 دلار در ماه است. در مقایسه، متوسط ​​نرخ برق خرده فروشی کشور در ماه اکتبر 16.2 سنت بود.

کالیفرنیایی‌های بیشتری می‌توانند پنل‌های خورشیدی و باتری‌ها را صرفاً برای کاهش وابستگی خود به خدمات شهری نصب کنند، نه برای کسب اعتبار برای انرژی اضافی که پانل‌ها تولید می‌کنند. اما آقای وارا از استنفورد گفت که این گزینه بیشتر یک مزیت برای صاحبان خانه های ثروتمند خواهد بود تا کسانی که امکانات محدودی دارند. وی افزود: چالش بزرگی در مقرون به صرفه بودن برق کالیفرنیا وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *