بالا بودن بازار برای سرمایه گذاران سهام بلندمدت اهمیتی ندارد

اما زمانی که این کار انجام شود، چیزی که اهمیت بیشتری ندارد، زمان بندی بالا و پایین بازار است. به عنوان مثال، در طول بحران بزرگ مالی، من زمان زیادی را به عنوان یک روزنامه نگار صرف کردم و با کارشناسان به اصطلاح درباره زمانی که فکر می کردند بازار سهام افزایش یا سقوط خواهد کرد صحبت کردم. وقتی به گذشته نگاه می کنم فکر می کنم اتلاف وقت بود.

فرض کنید تا جایی که ممکن است چرخه بازار را اشتباه متوجه شده اید، اما همچنان تصمیم گرفته اید که یک سرمایه گذار بلندمدت سهام باشید و در واقع با وجود ضررهای هنگفت، به آن پایبند مانده اید. این به معنای خرید در اوج بازار در 9 اکتبر 2007 بود. شما بیشتر پول خود را در بهار 2009 از دست می دادید، اما آن را پس می گرفتید و سپس مقداری. به گزارش فکت ست، بازدهی S&P 500 از 7 اکتبر 2007 تا 18 ژانویه به شرح زیر است:

  • تنها با در نظر گرفتن قیمت، شاخص به صورت سالانه 7.1 درصد یا به صورت تجمعی 207 درصد افزایش یافت.

  • با سرمایه گذاری مجدد سود سهام، شاخص به صورت سالانه 9.3 درصد یا به طور تجمعی 325 درصد افزایش یافت.

من به راحتی موافقم که شما می توانید با خرید و فروش در “زمان مناسب” بهتر از این کار کنید.

این امر مستلزم دانستن زمان افزایش یا سقوط بازار در زمان واقعی است و هیچ کس نمی تواند این موضوع را برای مدت طولانی به طور قابل اعتماد بداند. شما همچنین می توانید سهام مناسب را بخرید و بفروشید. به عنوان مثال، داشتن تنها اپل و هیچ چیز دیگری در همان مدت و هرگز فروش آن، بازدهی کلی 3760 درصدی را برای شما به ارمغان می آورد. اگر این کار را کردی، براوو.

بنابراین، سهام یا سهام مناسب برای خرید برای 15 سال آینده چیست و بهترین زمان برای خرید یا فروش چه زمانی است؟ برخی افراد بدون شک پاسخ های درستی خواهند گرفت.

من حتی سعی نمی کنم. این تاپ بازار برای بسیاری از افراد معنای زیادی دارد. من فقط این را به عنوان گواهی بر حکمت سرمایه گذاری بلندمدت و کم هزینه خرید و نگهداری می دانم. بیایید این قله را پشت سر بگذاریم و به چیزهای خیلی بیشتر امیدوار باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *