ایالت ها می گویند میلیون ها کاربر زیر سن قانونی در متا “مخفی آشکار” هستند

متا از اوایل سال 2019 بیش از 1.1 میلیون گزارش از کاربران زیر 13 سال را در پلتفرم اینستاگرام خود دریافت کرده است، اما طبق یک شکایت حقوقی جدید که توسط دادستان کل علیه این شرکت ارائه شده است، “تنها بخشی از” این حساب ها را غیرفعال کرده است. دفتر. 33 ایالت

در عوض، طبق پرونده دادگاه، غول رسانه‌های اجتماعی به طور منظم به جمع‌آوری اطلاعات شخصی کودکان، مانند مکان‌ها و آدرس‌های ایمیل، بدون رضایت والدین ادامه می‌دهد، که نقض قانون حریم خصوصی کودکان فدرال است. اگر ایالت ها این اتهامات را ثابت کنند، متا ممکن است صدها میلیون دلار یا بیشتر جریمه شود.

در این شکایت آمده است: «در داخل شرکت، دانش واقعی متا مبنی بر اینکه میلیون‌ها کاربر اینستاگرام زیر 13 سال سن دارند، یک راز آشکار بود که به طور معمول مستند، به دقت تجزیه و تحلیل و تأیید می‌شد، و با غیرت از افشای عمومی محافظت می‌شد.»

اتهامات حفظ حریم خصوصی بخشی از یک شکایت فدرال بزرگتر است که ماه گذشته توسط کالیفرنیا، کلرادو و 31 ایالت دیگر در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا ارائه شد. این شکایت متا را متهم به به دام انداختن ناعادلانه جوانان در پلتفرم های اینستاگرام و فیس بوک خود و پنهان کردن کارهای داخلی که به کاربران آسیب رسانده است، می پردازد. و هدف آن وادار کردن متا به توقف استفاده از برخی ویژگی‌هایی است که ایالت‌ها می‌گویند به کاربران جوان آسیب می‌رسانند.

با این حال، بسیاری از شواهد ارائه شده توسط ایالت ها با ویرایش های انجام شده در پرونده اولیه پنهان شدند.

شکایت بدون مهری که شامگاه چهارشنبه ارائه شد اکنون جزئیات جدیدی را در مورد پرونده ایالت ها ارائه می دهد. با استفاده از قطعه‌هایی از ایمیل‌های داخلی، چت‌های کارکنان و ارائه‌های شرکت، این شکایت ادعا می‌کند که اینستاگرام سال‌ها کاربران زیر سن قانونی را تحت تعقیب قرار می‌دهد، اما این شرکت در پیروی از قانون حفظ حریم خصوصی کودکان «شکست» داشته است.

در این پرونده بدون مهر و موم آمده است که متا “به طور مداوم” در اولویت بندی سیستم های موثر بررسی سن شکست خورده است و در عوض از رویکردهایی استفاده می کند که به کاربران زیر 13 سال اجازه می دهد در مورد سن خود برای ایجاد حساب های اینستاگرام دروغ بگویند. او همچنین مدیران متا را متهم کرد که علناً در شهادت کنگره اعلام کرده‌اند که فرآیند بررسی سن شرکت مؤثر بوده و این شرکت با اطلاع از آنها حساب‌های زیر سن قانونی را حذف کرده است – حتی اگر مدیران می‌دانستند که میلیون‌ها کاربر زیر سن قانونی در اینستاگرام وجود دارد.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در نوامبر 2021 در یک چت داخلی شرکت، طبق پرونده دادگاه گفت: “توئین ها می خواهند به اینستاگرام دسترسی داشته باشند و در مورد سن خود دروغ می گویند تا اکنون آن را دریافت کنند.”

داخل شهادت سنا ماه بعد، آقای مسری گفت: “اگر کودک زیر 13 سال باشد، اجازه ورود به اینستاگرام را ندارد.”

متا در بیانیه‌ای روز شنبه گفت که برای یک دهه تلاش کرده است تا تجربیات آنلاین را برای جوانان ایمن و متناسب با سن آنها کند و شکایت ایالت‌ها “با استفاده از نقل‌قول‌های انتخابی و اسناد انتخاب‌شده، کار ما را نادرست توصیف می‌کند.”

در این بیانیه همچنین آمده است که شرایط استفاده از اینستاگرام، کاربران زیر 13 سال را در ایالات متحده ممنوع می کند. و او گفت که شرکت “تدابیری را برای حذف این حساب ها در صورت شناسایی آنها انجام می دهد.”

این شرکت اضافه کرد که تأیید سن افراد یک چالش «پیچیده» برای خدمات آنلاین، به ویژه برای کاربران جوان‌تر است که شناسه مدرسه یا گواهینامه رانندگی ندارند. متا گفت که او مایل است قانون فدرال را ببیند که «فروشگاه‌های برنامه را ملزم می‌کند وقتی نوجوانان زیر 16 سال برنامه‌ها را دانلود می‌کنند، رضایت والدین را دریافت کنند» به جای اینکه نوجوانان یا والدین آنها اطلاعات شخصی مانند تاریخ تولد را برای بسیاری از برنامه‌های مختلف ارائه دهند.

هزینه‌های حفظ حریم خصوصی در پرونده مربوط به قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان، یک قانون فدرال 1998 است. این قانون خدمات آنلاین با محتوای کودکان را ملزم می‌کند قبل از جمع‌آوری اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس ایمیل یا عکس‌های سلفی از کاربران زیر ۱۳ سال، رضایت قابل تأیید والدین را دریافت کنند. بیش از 50000 دلار در هر تخلف.

این دادخواست استدلال می‌کند که متا تصمیم به ایجاد سیستم‌هایی برای شناسایی و حذف مؤثر این گونه کاربران زیر سن گرفت، زیرا کودکان را به عنوان یک گروه جمعیتی مهم (نسل بعدی کاربران) می‌نگرید که شرکت برای اطمینان از رشد مستمر باید آنها را جذب کند.

طبق بایگانی چهارشنبه، شاخص های متعددی از کاربران زیر سن قانونی در متا وجود داشت. به عنوان مثال، یک نمودار داخلی نمایش داده شده در مطالب بدون مهر و موم نشان می دهد که چگونه متا درصد افراد 11 و 12 ساله را که روزانه از اینستاگرام استفاده می کنند، ردیابی می کند.

متا همچنین از حساب های متعلق به برخی از کاربران زیر سن قانونی اینستاگرام از طریق کانال های رپورتاژ این شرکت آگاه بود. اما تا زمانی که این حساب‌ها فاقد بیوگرافی یا عکس کاربر بودند، برخی گزارش‌های مربوط به کاربران زیر 13 سال به صورت خودکار نادیده گرفته می‌شد و آنها اجازه داشتند به استفاده از حساب‌های خود ادامه دهند.

در یکی از پرونده‌های سال 2019، کارمندان متا در ایمیل‌هایی بحث کردند که چرا این شرکت با وجود درخواست‌ها و «شکایت‌های مادر دختر مبنی بر اینکه دخترش 12 ساله است»، چهار حساب متعلق به یک کودک 12 ساله را حذف نکرده است. . پرونده حقوقی گفت که کارمندان به این نتیجه رسیده‌اند که حساب‌ها تا حدی نادیده گرفته شده‌اند، زیرا نمایندگان متا «نمی‌توانستند با اطمینان بگویند که کاربر زیر سن قانونی است».

این اولین بار نیست که این غول رسانه اجتماعی با اتهامات نقض حریم خصوصی روبرو می شود. در سال 2019، این شرکت موافقت کرد که رکورد 5 میلیارد دلار بپردازد و شیوه های داده خود را تغییر دهد تا اتهامات کمیسیون تجارت فدرال مبنی بر گمراه کردن کاربران در مورد توانایی آنها برای کنترل حریم خصوصی آنها را برطرف کند.

شاید پیگیری نقض حریم خصوصی کودکان توسط متا برای ایالت‌ها آسان‌تر از اثبات این باشد که این شرکت استفاده اجباری از رسانه‌های اجتماعی را در میان نوجوانان تشویق می‌کند، پدیده‌ای نسبتاً جدید. FTC از سال 2019 با موفقیت شکایات حریم خصوصی کودکان مشابهی را علیه غول های فناوری از جمله گوگل و پلتفرم یوتیوب آن آمازون ارائه کرده است. مایکروسافت و اپیک گیمز، سازنده بازی Fortnite.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *