ایالت اوهایو-میشیگان، نفرت خالص و اوج بزرگترین رقابت

اوایل این هفته در یک کنفرانس مطبوعاتی از جیم هاربا پرسیده شد که آیا به رایان دی و تیمش احترام می‌گذارد. هاربا قبل از طفره رفتن از سوال مردد بود، همانطور که اغلب وقتی در مورد چیزی که او را آزار می دهد می پرسند.

هاربا گفت: “همه چیز به آمادگی ما برای اوهایو مربوط می شود.” روزها، دقیقه‌ها، ساعت‌ها، همه چیز منتهی به این مسابقه تمرکز ماست. ما خودمان را آماده می‌کنیم و برنامه‌ریزی می‌کنیم، تمرین می‌کنیم و سپس اجرا می‌کنیم. وقتی به مسابقه‌ای به این بزرگی می‌روی، هیچ چیز دیگری مهم نیست.»

یک روز بعد از رایان دی سوال مشابهی پرسیده شد. او هم علاقه ای به پاسخ صادقانه نداشت.

او گفت: «با وجود همه چیز و همه چیز، ما به نوعی از حواس پرتی دور ماندیم و فقط روی تیم خود تمرکز کردیم. “فکر می‌کنم بچه‌های ما این کار را به خوبی انجام دادند. … من چند بار در این فصل با آنها در مورد اتفاقات قبل از بازی صحبت کردم، اما آنها روی این بازی تمرکز کرده‌اند. آنها روی این تمرکز کرده‌اند. فصل.”

چهار سال پیش، پس از اینکه ایالت اوهایو در اولین سال حضور دی به عنوان مربی باکییز، میشیگان را با نتیجه 56-27 در آن آربور شکست داد، به نظر می رسید که رقابت به پایان رسیده بود زیرا اربن مایر آن را کشت. مایر دیگر مربی ایالت اوهایو نبود، اما اساس چیزی که او ساخته بود به دوران دی منتقل شد و باکی ها ولورینز را در هم شکستند. بازی کج‌رو بود، نتایج استخدام‌ها بی‌طرف بود و ایالت اوهایو بیشتر از سرسخت‌ترین رقیب خود به کلمسون علاقه داشت.

اما این رقابت مرده نبود. معلوم می شود که او را نمی توان کشت.

اگر به دنبال چیزی برای شکرگزاری در روز پنجشنبه هستید، در مورد این چطور؟ بزرگترین رقابت در ورزش، رقابتی که کمتر از پنج سال پیش در حمایت از زندگی بود، دیگر برنگشته است. بهتر از همیشه.

هاربا پس از شکست دادن ایالت اوهایو برای اولین بار در سال 2021، در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی خود گفت که “بعضی از افراد در پایه سوم به دنیا می آیند و طوری رفتار می کنند که مثل یک تریپل ضربه می زنند.” شلیک عمومی به سرمربی حریف و تمام کارهایی که او در دوران حرفه ای خود انجام داده است؟ هیچ بازگشتی از این وجود ندارد

البته هاربا بعداً گفت که این اظهار نظر ضد حمله ای علیه دی بود که گفت در جریان اختلاف بر سر کنفرانس تلفنی مربیان ده بزرگ در میشیگان “100” را آویزان خواهد کرد. متأسفانه انگیزه این کار دیگر اهمیت چندانی ندارد. این کامنتی نیست که بتوانید فقط شانه هایتان را برایش بالا بیاورید.

عمیق تر برو

میشیگان هنوز سقوط نکرده است، اما آیا گرانش برنامه جیم هاربا را به زمین بازمی گرداند؟

اما بازی امسال چیزی فراتر از صحبت در مورد زباله های عمومی است. از دیدگاه ایالت اوهایو، شما یک برنامه در سطح نخبگان دارید که انتظار کسب عناوین ملی را دارید، در واقعیتی زندگی می کنید که دیگر حتی به عنوان بهترین برنامه در ده بزرگ شرق تلقی نمی شود. دی بازی های متوالی مقابل میشیگان را پس از باکی ها باخت فقط یک بار در آن رقابت از سال 2004 تا 2019.

دی رکورد بی نقصی دارد و سال گذشته در آستانه کسب عنوان ملی بود، اما بسیاری از طرفداران ایالت اوهایو این سوال را دارند که آیا او مرد مناسبی برای این کار است یا خیر. اسمش را بگذارید روح جان کوپر.

میشیگان به دنبال سومین برد متوالی خود در این سری است، ایده ای غیرقابل تصور در دسامبر 2019. اما Wolverines در حال حاضر به دلیل یک طرح ادعایی خود نظارتی تحت بازجویی هستند و مردم کلمه “تقلب” را پرت می کنند. هاربا در طول هفته مربیگری تیمش را برعهده داشته، برنامه بازی را آماده کرده و طبق معمول وظایف رسانه ای را انجام می دهد، اما او برای سه بازی از ده بزرگ محروم خواهد شد و شنبه در ورزشگاه میشیگان نخواهد بود.

بسیاری از طرفداران میشیگان از صمیم قلب بر این باورند که دی یک شرکت تحقیقاتی خصوصی را برای تحقیق در مورد ولورین ها استخدام کرده است و آنها تمام مشکلات برنامه را به گردن سرمربی ایالت اوهایو می اندازند. خواهر و برادران دی با اتهاماتی روبرو شدند که در X (توئیتر سابق) و تابلوهای پیام فوتبال کالج گسترده بود.

یک دشمنی واقعی بین دو مربی به عنوان پیش غذا برای یک بازی وجود دارد که احتمالاً تعیین می کند چه کسی برنده Big Ten و صعود به پلی آف فوتبال کالج خواهد بود.

نسخه 2006 دو تیم شکست ناپذیر را در چیزی که “بازی قرن” نامیده شد، نشان داد. بو Schembechler مربی افسانه ای میشیگان روز قبل از بازی بر اثر بیماری قلبی عروقی درگذشت. پزشکان گفتند که تمام هیجانات منتهی به بازی ها احتمالاً در مرگ او نقش داشته است.

نباید از این سنگین تر باشه بسیاری از مردم به شما خواهند گفت که هیچ چیز با سال 2006 قابل مقایسه نیست. شاید این یکی قابل مقایسه نباشد. اما به شکل دیگری بزرگتر به نظر می رسد.

امسال دو برنامه و دو مربی داریم که به حق از یکدیگر متنفرند. رقابت در هر سطحی از ورزش وجود دارد و بی‌تردید نفرت در سکوها بیشتر از زمین است. اما این؟ این طبیعی است.

حتی Schembechler و مربی افسانه ای اوهایو، Woody Hayes (دو مردی که در جنگ ده ساله از سال 1969 تا 1978 رهبری کردند) نسبت به یکدیگر محبت و تحسین داشتند. این دو دوست صمیمی بودند، علیرغم اینکه تمام سال را صرف تلاش برای یافتن چگونگی شکست دادن یکدیگر کردند. وودی پس از حمله قلبی بو را در بیمارستان ملاقات کرد. بو در مراسم خاکسپاری وودی مداحی کرد.

اینها آخرین نشانه های احترام هستند. دو مربی فعلی حتی نمی توانند برای گفتن این حرف انرژی جمع کنند.

نتیجه این مسابقه بدون توجه به نتیجه طنین انداز خواهد شد.

• بردهای میشیگان: ولورین همچنان در صدر قرار دارد. آنها همچنین ادعا می کنند که رسوایی دزدی علائم کاملاً اغراق آمیز بود و پیروزی بر ایالت اوهایو دلیلی بر این بود که آنها همیشه تیم بهتری بودند. حتی بدون هاربو در حاشیه، میشیگان نسبت به رقیب اصلی خود برتری دارد. این برد نتایج دو فصل قبل را نیز مشروعیت می بخشد. در مورد دی، او باید با دم بین پاهایش به کلمب برگردد و به طرفدارانی برود که ممکن است قبلاً به او روی آورده باشند.

• برنده ایالت اوهایو: دی رکورد خود را در برابر میشیگان با نتیجه 2-2 برابر کرد و همه بخشیده شدند. رکورد او در برابر بزرگترین رقیبش ممکن است با مایر (7-0) یا جیم ترسل (9-1) مطابقت نداشته باشد، اما او برای پیروزی در بزرگترین فشار این رقابت تلخ اعتبار بیشتری کسب می کند. ایالت اوهایو مجدداً خود را به عنوان کلاس ده بزرگ معرفی می کند و احتمالاً به پلی آف فوتبال کالج بازمی گردد تا پس از نزدیک شدن به یک سال پیش، کار را تمام کند. در همین حال، میشیگان از CFP حذف می‌شود و کانر استالیون‌ها با سؤالات مهم‌تری در مورد رسوایی تقلب و اینکه چقدر پیشرفت‌های پیشاهنگی به برنامه کمک کرده تا همه چیز را تغییر دهد، مواجه می‌شود.

چه زمانی یک بازی جذاب تر شد؟ جام قهرمانی در زمین در خطر است و عزت نفس خارج از زمین نیز در خطر است. برای هر دو تیم

چه طرفدار ایالت اوهایو باشید و چه از طرفداران میشیگان، احتمالاً می توانید در مورد یک چیز موافق باشید. که این بهترین رقابت در فوتبال دانشگاهی و شاید بهترین رقابت در ورزش است. و انتظار و نفرت واقعی که وجود دارد، این هفته شکرگزاری را شیرین‌تر از همیشه کرده است.

این نیروانای رقابت است.

این مظهر چیزی است که فوتبال دانشگاهی را عالی می کند.

چه کسی از بازگشت این رقابت و بهتر از همیشه سپاسگزار نخواهد بود؟

(عکس جیم هارباگ و رایان دی: آرون جی. تورنتون / گتی ایماژ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *