آیا تور PGA مشکل آبمیوه دارد و آیا آن را یکشنبه برطرف می کند؟

لس آنجلس – قرار بود همه چیز بسیار عالی باشد. آنها ستاره داشتند. رکوردهایی داشتند. او یکی از بهترین مراحل را در تمام رشته های ورزشی در پرایم تایم داشت. قرار بود روز بزرگ تور PGA باشد.

دو هفته پیش در پبل بیچ، ویندهام کلارک در دور سوم 60 شوت زد تا رکورد تاریخی کورس را بشکند و در مسابقات AT&T Pebble Beach Pro-Am پیشتاز شود. تور از نظر تئوری نمی توانست برای یکشنبه بهتری آماده شود. این یک هفته قبل از سوپربول بود، به این معنی که او تقریباً به طور کامل تقویم ورزشی را برای خودش داشت. این مسابقات را به یک رویداد ویژه تبدیل کرد. این بدان معنا بود که بهترین بازیکنان تور در یکی از نمادین ترین مکان های گلف با هم رقابت می کردند. و ناگهان، کلارک، قهرمان مسابقات آزاد ایالات متحده – ستاره فصل جدید نمایش گلف “Full Swing” در نتفلیکس – در یک دوئل یکشنبه با هیجان‌انگیزترین بازیکن جوان این ورزش، لودویگ ابرگ، قفل شد.

و این هرگز اتفاق نیفتاد.

در عوض، شرایط آب و هوایی شدید بازی را در روز یکشنبه به دلیل سیل متوقف کرد و باعث سقوط درختان در سراسر کالیفرنیا شد. این دوره در طول پنج روز به قدری آب گرفت که مسابقات حتی روز دوشنبه نیز نتوانست به پایان برسد. به جای پایان پرایم تایم هیجان انگیز و پر ستاره که همه در مورد گلف تور PGA صحبت می کردند، مسابقات با شنبه 60 و ناله کلارک به پایان رسید.

شش هفته عجیبی برای این تور بود. این بهترین بخش تقویم قبل از تورنمنت‌های بزرگ است، و بحث‌های مداومی در مورد اینکه آیا فصل تور PGA بی‌مولد است یا خیر وجود دارد.

اما یکشنبه ای که او منتظرش بود ممکن است فرا برسد. در Genesis Invitational در Riviera Country Club – که بسیاری آن را بهترین غیر اصلی در تور می‌دانند – دور آخر قرار است جالب شود. پاتریک کانتلی بازیکن شماره 7 جهان در دو زمان برتری دارد. دوست صمیمی او و گلف باز شماره 5 زاندر شاوفله در رده دوم قرار دارد، در حالی که ستاره نوظهور ویل زالاتوریس که سال 2023 را به دلیل جراحی کمر از دست داد نیز در رتبه دوم قرار دارد. اگر کوارتت بریتانیایی از برندگان بزرگ جیسون دی و رایدر کوپر هریس را در یک دوره نخبگان کنار هم قرار دهید، این بازار می‌تواند این هیجان را به ارمغان بیاورد.

اما در مورد آن آب میوه.

این در واقع تقصیر کسی نیست حتی معلوم نیست که درست است یا نه. اما اتفاق عجیبی در حال رخ دادن است. هر شش تورنمنت تا کنون با یک شوت از راه دور برنده شده اند. واقعا آنها توسط افراد تصادفی به نام “قاطر” برنده شدند، همانطور که برخی در دنیای گلف دوست دارند به آنها اشاره کنند. کریس کرک. گریسون موری. نیک دانلپ ماتیو پاون. ویندهام کلارک. نیک تیلور. هر شش نفر با ضریب 100-1 یا بهتر وارد مسابقات شدند. پنج نفر از شش نفر خارج از 50 رتبه برتر در رده بندی رسمی جهانی گلف وارد هفته شدند. کلارک، تنها برنده 50 نفر برتر، بدون دور نهایی پیروز شد.

حتی بد هم نبود بیشتر بازی گلف هیجان انگیز بود. یک تورنمنت توسط یک آماتور 20 ساله برنده شد که ادعای خود را به عنوان آینده بالقوه این ورزش مطرح کرد. دو مورد از آنها حاوی داستان های دلگرم کننده غلبه بر ناملایمات بود. دو نفر از آنها به پلی آف راه یافتند! و حادثه هفته گذشته در فینیکس پس از اینکه جمعیت مستی امنیت را نقض کردند به یک خبر ملی تبدیل شد.

اما خوب یا بد، این ورزش به یک تجارت سودآور تبدیل شده است. هنگامی که جنگ بین لیگ ها و شرکت های سهام خصوصی ادامه دارد و همه چیزهایی که در مورد آنها می شنویم رتبه بندی، برنامه های تأثیر بازیکن و ستاره ها است، بحث در مورد اینکه آیا این نتایج مشکل ساز هستند یا خیر وجود دارد.

برای یادآوری: کریس کرک (100-1) در مسابقه ای کم خطر با ستاره هایی مانند Sahith Theegala و Jordan Spieth، جایزه ویژه The Sentry را برد. این یک تورنمنت عالی نبود، اما پیروزی کرک پس از استراحت برای مقابله با اعتیاد به الکل و افسردگی داستان بسیار خوبی بود. یک هفته بعد دوباره همان اتفاق تکرار شد. گریسون موری (300-1) همچنین مشکلات الکلی و سلامت روانی داشته است، حتی سال‌ها پیش در تور PGA با محرومیت مواجه شد و به لطف دو شوت باورنکردنی موفق به کسب یک پلی آف هیجان‌انگیز شد. اینها ستارگان نبودند، اما بیشتر همه قبول داشتند که سطوح واقعاً عالی هستند.

سپس، در امریکن اکسپرس، یک تورنمنت بزرگ بدون سر و صدای زیاد، نیک دانلپ قهرمان آماتور 20 ساله ایالات متحده (400-1) با تبدیل شدن به اولین آماتور برنده PGA، دنیای گلف را تصاحب کرد. رویداد تور از فیل میکلسون 33 سال پیش. این طلا بود

بعدی ماتیو پاون 31 ساله فرانسوی (150-1) بود که توری پاینز را برد. سپس آشفتگی آب و هوا در Pebble Beach آمد و دور پایانی هیجان انگیز تور فراخوانده شد که منجر به تنظیم بیشتر دنیای گلف برای تماشای دور نهایی LIV در مکزیک شد. هفته گذشته در مسابقات اوپن مدیریت زباله در فینیکس، یک فینال پلی آف هیجان انگیز بین نیک تیلور – معروف به فضای پر سر و صدا و مشروب الکلی اش – و چارلی هافمن 47 ساله برگزار شد. و حتی این خبر با شنیدن این خبر که طرفداران محدودیت‌ها را شکسته‌اند و تأخیرهای آب‌وهوا پایان هیجان‌انگیز را به نیمه اول Super Bowl منتقل کرده است، از بین رفت.

این تور نتوانست به یک پیروزی کامل دست یابد.

بخش فرعی از مردم این را به گفتگو در مورد خروج LIV تبدیل کردند، نشانه ای از اینکه این تور دیگر محصول عالی نیست. تابستان امسال، تور PGA یک ستاره بزرگ به نام Jon Rahm و یکی دیگر از بازیکنان 20 برتر به نام Tyrell Hatton را از دست داد. از دست دادن آنها مرا آزار می داد. در مورد آن هیچ تردیدی نیست. اما احتمالاً این باور اشتباه است که نتایج این مسابقات به دلیل عدم حضور این دو بوده است. کرک و کلارک زمین های پر از بهترین بازیکنان جهان را شکست دادند. حتی Sony، AmEx و Phoenix نیز در بین 10 و 20 بازیکن برتر قرار داشتند. این بازیکنان آنها را شکست دادند.

احتمالاً بیشتر به مؤلفه شخصیت مربوط می شود. نظر شما در مورد LIV هرچه باشد، منصفانه است که بگوییم که حداقل بسیاری از شخصیت های بزرگ در تور PGA را به خود اختصاص داده است. تعداد کمی بزرگتر از میکلسون هستند. بروکس کوپکا یک ستاره است. برایسون دچمبو یک منحرف است. داستین جانسون ممکن است بزرگ‌ترین «شخصیت» نباشد، اما او یکی از گلف بازان مورد بحث برای بیش از یک دهه بوده است. رام و هاتون دو بازیگر با استعداد، خونگرم و احساسی هستند. کامرون اسمیت یک استرالیایی ماهی‌گیر و ماهی‌گیر است که در راه تبدیل شدن به یک ستاره بزرگ‌تر است. و همه نظرات خود را در مورد پاتریک رید دارند.

حتی اگر بخواهید از کیفیت برخی از این بازیکنان انتقاد کنید، حقیقت این است که گلف بازانی هستند که بیش از همه در LIV برجسته می شوند.

و در حالی که این تقصیر هیچ کس نیست، بهترین بازیکنان تور PGA دقیقاً برنده نیستند. همانطور که گرت موریسون از The Fried Egg اشاره می کند، تنها یکی از شش برنده در 20 برنده برتر در برنامه تاثیر بازیکن در تور PGA قرار گرفت، که به بازیکنان برای آوردن تجارت به تور (بلیط، حمایت مالی، مصرف رسانه و مشارکت طرفداران) پاداش می دهد. و این کلارک در رویدادی بود که با باران کوتاه شد.

بزرگترین برندهای موجود در این تور در حال حاضر روری مک ایلروی، جردن اسپیث و تایگر وودز هستند. Riviera دومین رویداد McIlroy در ایالات متحده در سال جاری است. اسپیث در حال بازی گلف محکم است، اما دقیقاً برنده نیست. وودز یک اسطوره 48 ساله است که هر سال بیش از هر 10 نفر برتر جراحی داشته است. سپس، برای دامن زدن بیشتر به آتش سهم بازار، وودز به دلیل آنفولانزا از رویداد جنسیس که در روز جمعه میزبانش بود کناره‌گیری کرد و اسپیث به دلیل ارسال کارت امتیازی اشتباه در روز جمعه رد صلاحیت شد. دو پیامد بزرگ این معادله.

موج بعدی ستارگان جوانی مانند اسکاتی شفلر، ویکتور هولاند و کولین موریکاوا در سطح تبلیغاتی این نام ها نیستند، و حتی آنها (هنوز) در سطوح فوق العاده خود در این فصل بازی نکرده اند.

هیچ کدام از اینها در واقع مشکلی نیست. مسابقات هنوز خوب است. بسیاری از آنها حاوی داستان های شگفت انگیز هستند. هرکسی که اینگونه رفتار می کند یک مشکل بزرگ است احتمالاً سعی می کند آن را به یک مشکل تبدیل کند. اما این یک چیزی است. چیزی که ارزش توجه دارد.

شاوفله روز شنبه گفت: “البته مهم است، اما من با مدیر اجرایی AmEx صحبت می کردم و او در مورد رتبه هایی که نیک (دانلپ) دریافت می کرد صحبت می کرد. “مردم داستان سیندرلا را دوست دارند. رتبه‌بندی‌ها برای مدیریت زباله است، اما چارلی – “البته من مغرضانه هستم، زیرا اهل سن دیگو هستم – اما او یکی از افراد مسن‌تری است که در اینجا تلاش می‌کند برنده شود و جمعیت جوان‌تری دارد. این نکته خوب در مورد تور PGA است. هر کسی می تواند هر هفته برنده شود و داستان های زیادی در اطراف وجود دارد.”

این موضوع آنقدر مهم است که این یکشنبه را کمی مهم کند. Riviera مسلما بهترین مسیری است که تور در تمام طول سال برگزار می کند. Cantlay و Schauffele هر سال جزو 10 بازیکن برتر هستند و Zalatoris یکی از نام هایی است که دنیای گلف به آن علاقه دارد. اما حتی این برد در جدول امتیازات با یک اخطار همراه است.

کانتلی بازیکن چندان محبوبی نیست. او در رتبه‌بندی PIP سال گذشته تنها در رده نوزدهم قرار دارد و در برخی مواقع به دلیل اتهامات آهسته بازی و گزارش بسیار تبلیغاتی مبنی بر عدم استفاده از کلاه در جام رایدر در اعتراض به پرداخت نشدن بازیکنان، امتیازات خود را از دست داده است. فعالیت. شاوفله شماره 5 جهان و یکی از ثابت ترین بازیکنان دوران خود است، اما حرفه او در درجه اول به دلیل ثابت بودن بدون برنده شدن در بسیاری از رویدادهای مهم شناخته می شود. اساسا، حتی یکشنبه بزرگ تور PGA از طریق برخی از ستاره های شادتر آن برگزار می شود.

با این حال، اینجاست که باید از PIP و محبوبیت فاصله بگیریم. بیایید کمی در مورد گلف صحبت کنیم. این آخرین تور شگفت انگیز خواهد بود. این بهترین بازی با بهترین بازیکنان خواهد بود و تماشای آن برای علاقه مندان به گلف الزامی خواهد بود.

ما شش هفته به یک فصل هشت ماهه رسیده ایم. خفه شو و لذت ببر

(عکس از پاتریک کانتلی: هری چگونه / گتی ایماژ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *