آخرین خبر: بایدن انتقادات خود علیه اسرائیل را تشدید کرد و مداخله در غزه را “بیش از حد” خواند

پرزیدنت بایدن روز پنجشنبه به شدت انتقاد خود را از رویکرد اسرائیل به جنگ علیه حماس افزایش داد و عملیات نظامی در غزه را “بیش از حد” خواند و گفت که رنج مردم بی گناه “باید متوقف شود”.

آقای بایدن که قویا از حق اسرائیل برای انتقام از حمله تروریستی حماس در 7 اکتبر که منجر به کشته شدن نزدیک به 1200 نفر شد، حمایت می کند، در یک جلسه شبانه با خبرنگاران در کاخ سفید بی صبری فزاینده ای نسبت به حجم و مدت پاسخ اسرائیل نشان داد.

آقای بایدن در پایان این نشست پر سر و صدا در پاسخ به سوالات گفت: “همانطور که می دانید، من معتقدم که مداخله در غزه، در نوار غزه، بیش از حد انجام شده است.” آدرس یک آدرس گزارش بازپرس ویژه در مورد رسیدگی او به اسناد محرمانه. وی افزود: «من واقعاً برای رساندن کمک های بشردوستانه به غزه بسیار بسیار سخت کار می کنم. بسیاری از مردم بیگناه هستند که از گرسنگی می میرند. افراد بی گناه زیادی در مشکل هستند و می میرند. و این باید متوقف شود.”

اما حتی زمانی که او ارزیابی دقیقی از وقایع اخیر در خاورمیانه ارائه کرد، اشتباهی را مرتکب شد که تیمش امیدوار بود با گیج کردن روسای جمهور مصر و مکزیک در مورد سن و حافظه او از آن جلوگیری کند.

وی با اشاره به عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، گفت: فکر می کنم همانطور که می دانید، رئیس جمهور مکزیک در ابتدا نمی خواست در را برای ورود تجهیزات بشردوستانه باز کند. نه مکزیک “باهاش ​​حرف زدم. من او را متقاعد کردم که در را باز کند. با بی بی صحبت کردم تا در طرف اسرائیلی باز شود».

اظهارات آقای بایدن ناامیدی فزاینده او را از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، معروف به بی بی، آشکار کرد و چیزی را علنی کرد که هفته ها به طور خصوصی مشخص بود. آقای بایدن رهبر اسرائیل را تحت فشار قرار داد تا برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در غزه، جایی که به گفته مقامات بهداشتی در منطقه تحت کنترل حماس، بیش از 27000 نفر کشته شده اند، مراقبت بیشتری انجام دهد و به فکر ایجاد یک کشور فلسطینی پس از جنگ باشد. تمام شده.

آقای بایدن برای مهار آقای نتانیاهو تحت فشار شدیدی از سوی جناح مترقی حزب خود قرار گرفته است. معترضان اکنون مرتباً رویدادهای رئیس جمهور را مختل می کنند و او را با نام هایی مانند “هولوکاست جو” صدا می زنند. در عین حال، آقای نتانیاهو که به دلیل عدم موفقیت در جلوگیری از حمله 7 اکتبر با انتقادهایی روبرو شده است، با مخالفت با درخواست های آقای بایدن برای به اصطلاح راه حل دو کشوری، تلاش کرده تا ائتلاف راستگرای خود را سرپا نگه دارد.

به نظر می‌رسد که آقای نتانیاهو در روزهای اخیر تلاش‌های آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه برای دستیابی به توافق با حماس را از طریق واسطه‌ها برای آزادی بیش از 100 گروگانی که توسط حماس در ازای توقف طولانی‌تر درگیری‌ها، تضمین می‌شود، رد کرده است. مدت کوتاهی پس از ملاقات با بلینکن در روز چهارشنبه، آقای نتانیاهو گفت حماس “خواسته های مضحکی” ارائه کرده است که در صورت برآورده شدن، “تنها دعوت به کشتار دیگری خواهد بود.”

در چهار ماه پس از حمله حماس، آقای بایدن تلاش کرده است خط مشی محتاطانه ای را طی کند و بر حمایت بی بند و بار خود از اسرائیل و اشتراک خشم نسبت به کشتار اسرائیلی های بی گناه تاکید کرده و در عین حال به طور فزاینده ای توصیه به خویشتن داری در برابر نتانیاهو کرده است. او در یک مقطع از بمباران “بی رویه” اسرائیل شکایت کرد، اما عموماً نظرات خود را به طور علنی ملایم کرد و این امر را به سایر اعضای دولتش واگذار کرد که گاهی انتقادی تر صحبت کنند.

رئیس جمهور تمایلی به رسیدگی به وضعیت پنج شنبه شب نداشت و در حالی که پس از بیانیه خود در مورد گزارش بازپرس ویژه از اتاق پذیرش دیپلماتیک در کاخ سفید خارج شد، سوال یکی از خبرنگاران باعث شد که وی به پشت تریبون بازگردد.

جمعیتی در روز سه شنبه در نوار غزه منتظر غذا هستند. آقای بایدن گفت که تلاش می کند کمک های بیشتری به فلسطینیان در غزه برساند.اعتبار…حاتم علی/ آسوشیتدپرس

وی بر تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه، جایی که بسیاری از مردم آواره شده‌اند و به نیازهای اولیه نیاز دارند، اشاره کرد.

او گفت: «در حال حاضر بسیار تلاش می‌کنم تا این آتش‌بس گروگان‌ها انجام شود. او افزود: “من به طور خستگی ناپذیر روی این توافق کار کرده ام، زیرا ممکن است به توقف دائمی درگیری ها و اقدامات در حال انجام در نوار غزه منجر شود. زیرا فکر می کنم اگر بتوانیم این تاخیر (تاخیر اولیه) را بگیریم. ما می توانیم آن را گسترش دهیم تا شانس تغییر جنگ در غزه را افزایش دهیم.”

او همچنین گفت که معتقد است حماس ممکن است حمله 7 اکتبر را برای مختل کردن تلاش های آمریکا برای برقراری روابط دیپلماتیک عادی بین اسرائیل و عربستان سعودی انجام داده باشد. بسیاری بر این باورند که این پروژه منطقه را متحول می کند اما فوریت آرمان فلسطین را تضعیف می کند. .

آقای بایدن گفت: «من هیچ مدرکی ندارم که چه بگویم، اما بی دلیل نیست که گمان کنیم حماس می‌داند چه اتفاقی می‌افتد و می‌خواهد قبل از وقوع آن را از هم بپاشد».

ویکتوریا کیم مشارکت در گزارش از سئول.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *