آتش سوزی خوابگاه در مرکز چین ۱۳ کشته برجای گذاشت

رسانه های خبری دولتی چین روز شنبه گزارش دادند که آتش سوزی در یک مهدکودک و خوابگاه مدرسه ابتدایی در مرکز چین منجر به کشته شدن 13 نفر شد.

تلویزیون مرکزی چین گفت که چهاردهمین مجروح پس از آتش سوزی جمعه شب در بیمارستان تحت مداوا قرار دارد. طبق اخبار تلویزیونی، ساعت 23:00 با اکیپ های آتش نشانی تماس گرفته شد و در ساعت 11:38 آتش خاموش شد. مدیر مدرسه نیز بازداشت شد. گزارش دوربین مداربسته به جزئیات دیگری از جمله اینکه آیا هیچ یک از کشته شدگان کودک هستند یا خیر، اشاره نکرده است.

یکی از معلمان این مدرسه به رسانه آنلاین زونگلان نیوز گفت که همه قربانیان در کلاس سوم کلاس بودند. نام معلم مشخص نشده است. زیر چتر زونگلان نیوز گروه روزانه هبییک نشریه دولتی

هنوز معلوم نبود که آیا همه دانش آموزان مدرسه شبانه روزی هستند یا اندازه خوابگاه. تماس‌ها با مدرسه صبح شنبه بی‌پاسخ ماند و یکی از کارکنانی که در دفتر پلیس شهرداری نانیانگ در همان حوالی به تلفن پاسخ داد، از ارائه اطلاعات درباره آتش‌سوزی خودداری کرد.

اخبار آتش سوزی با 190 میلیون بازدید در Weibo، محبوب ترین پلت فرم رسانه های اجتماعی چین، دومین موضوع پر جستجو در اینترنت در روز شنبه بود.

بسیاری از مردم آنلاین با بستگان قربانیان ابراز همدردی کردند و خواستار گزارش کامل و شفاف این فاجعه شدند. یکی از کامنت‌کنندگان نوشت: «این واقعاً تکان‌دهنده است که این اتفاق در مدرسه‌ای رخ داد که باید تمام تلاش خود را برای تضمین ایمنی انجام دهد.

در تصاویر منتشر شده از این خوابگاه در رسانه های دولتی، پنجره های آن میله های فلزی دیده می شود. به نظر می‌رسید که ردیفی از پنجره‌ها با دود سیاه شده بودند و بخش کوچکی از مشبک بالای یک واحد تهویه مطبوع باز بود.

این مدرسه که با نام مدرسه شهر دوشو یانگ‌کای شناخته می‌شود، در شهرستان فانگ‌چنگ در استان هنان مرکزی واقع شده است و دارای مالکیت خصوصی است. بر اساس پستی که چند سال پیش در حساب رسمی خود در رسانه های اجتماعی منتشر کرد، اخیراً بیش از 1.4 میلیون دلار در “ساخت و زیباسازی مدرسه” سرمایه گذاری کرده است. در زمینی به مساحت 35 هکتار واقع شده است که شامل یک زمین دو و میدانی و زمین بسکتبال برای ورزش است. بیان شد که این مدرسه از سوی مقامات محلی مورد تحسین قرار گرفت.

طبق وب سایت آموزش مقامات محلی، مهدکودک ماهیانه 25 دلار برای شهریه دریافت می کند. طبق آمار رسمی، متوسط ​​درآمد سالانه قابل تصرف ساکنان شهرستان فانگ چنگ در سال 2022 3372 دلار بوده است.

لی تو و زیکسو وانگ به تحقیق کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *