یک معترض در مقابل کنسولگری اسرائیل در آتلانتا خود را به آتش کشید.

در آنچه پلیس به عنوان “احتمالاً یک اقدام شدید اعتراضی سیاسی” توصیف کرد، یک معترض بعدازظهر جمعه در خارج از ساختمان کنسولگری اسرائیل در آتلانتا خود را به آتش کشید.

مقامات گفتند که یک نگهبان سعی کرد مداخله کند اما موفق نشد. معترض از ناحیه بدن دچار سوختگی درجه سه شد و مچ و پای نگهبان نیز سوخت. هر دو به بیمارستان Grady Memorial منتقل شدند، جایی که وضعیت معترض وخیم بود.

مقامات هویت معترض را شناسایی نکردند اما در یک کنفرانس خبری روز جمعه گفتند که به نظر می‌رسد این فرد به تنهایی عمل می‌کند و “پرچم فلسطین در آن مکان پیدا شده و بخشی از تظاهرات بود.” رئیس آتش نشانی رودریک ام. اسمیت گفت شواهدی وجود دارد که نشان می دهد از بنزین به عنوان یک شتاب دهنده استفاده شده است.

مقامات اطلاعات دیگری در مورد انگیزه احتمالی خودسوزی ارائه نکردند. دارین شیربام، رئیس پلیس شهر، گفت که مقامات معتقدند “هیچ ارتباطی با تروریسم” وجود ندارد.

آنات سلطان دادون، سرکنسول اسرائیل در جنوب شرقی ایالات متحده، این اقدام را بیان “نفرت و تحریک علیه اسرائیل” خواند.

او روز جمعه در بیانیه ای گفت: “قداست زندگی بزرگترین ارزش ماست.” دعای ما با نگهبانی است که در تلاش برای جلوگیری از این اقدام غم انگیز مجروح شد.»

این خودسوزی در مقابل ساختمان کنسولگری و برخی دفاتر دیگر در منطقه میدتاون آتلانتا رخ داد.

“به نظر می رسد که بر روی بیرون ساختمان متمرکز شده است. رئیس Schierbaum گفت: “من از هیچ تلاشی برای ورود به ساختمان مطلع نیستم.” و افزود: “من با سرکنسول ملاقات کردم. کارکنان در امنیت هستند. “همه ساکنان این ساختمان در سلامت هستند.”

اف‌بی‌آی آتلانتا اعلام کرد که از این حادثه آگاه بوده و در حال هماهنگی با مجریان قانون محلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *