مصدومیت مگان راپینو در مسابقات قهرمانی NWSL او را از پایان عالی با OL Reign محروم می کند.

در تمام این هفته یک تکرار ثابت وجود داشت: مسابقات قهرمانی NWSL برای پایانی شاعرانه از دو تن از بهترین بازیکنان بازی ساخته شد. مگان راپینو و علی کریگر در آخرین بازی دوران حرفه‌ای خود به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا یک جام دیگر به دست آورند. لین ویلیامز مهاجم گاتهام جمعه با لبخند گفت: «نمی‌توانستید پایان بهتری بنویسید. هر کسی که پیروز شد، قرار بود آخرین فرصت را داشته باشد تا گل های خود را در زمان واقعی به دو بازیکن بدهد.

اما تنها دو دقیقه و 25 ثانیه از مسابقه شنبه شب در مقابل رکورد 25011 هوادار در استادیوم اسنپدراگون، فرصت راپینو برای نوشتن نیمی از داستان خود به طور ناگهانی و بدون هشدار پایان یافت. راپینو در جریان یک دویدن تهاجمی، لیز خورد و با آسیب غیر تماسی به زمین افتاد. او ابتدا در کمال ناباوری پای راست خود را گرفت و سپس با لبخندی معمولی.

راپینو پس از مسابقه در حالی که پای راستش در کفش بود، گفت: «این بد است. فکر نمی‌کنم هیچ چیز خوب یا مثبتی در مورد آن بگویم.

«احساس خوبی داشتم. در واقع، در چند هفته گذشته بهترین احساسی را که در تمام فصل داشتم، داشتم. من هیچ احساس سفتی در ساق پا یا آشیل یا چیز دیگری نداشتم. بنابراین در فرم کلاسیک، “F-، چه کسی مرا لگد زد؟” فکر کردم هیچکس نیست، من ستمگرم، هیچکس دور من نیست. در آن لحظه این ایده به ذهنم خطور کرد و بعد رفتم تا احساس بدی کنم (آنجا) هیچ چیز آنجا نیست. فکر نمی کنم واقعاً نیازی به اسکن داشته باشم (فقط برای اینکه بدانم احتمالاً تاندون آشیل پاره شده است).

راپینو که در نیمه دوم به او چکمه و عصا داده شد، چند پیامک برای مادر و نامزدش سو برد فرستاد و به بقیه اعضای تیم اجازه داد تا در مورد برنامه نیمه دوم خود صحبت کنند. راپینو گفت: «من بیش از حد در مورد آن احساساتی نبودم. منظورم این است که به معنای واقعی کلمه در آخرین بازی خود در بازی قهرمانی، در دقیقه ششم آشیلم را پاره کردم.

قبل از اینکه راپینو برای آخرین بار از دادگاه خارج شود، لنگان لنگان به سمت کریگر رفت و آنها در آغوش گرفتند، به نحوی که هنوز آن لبخند آشنا را بر تن داشتند. کریگر، از سوی دیگر، گفت که او راپینو را تشویق کرد تا پایش را پانسمان کند تا به آنجا برگردد و او هرگز انتظار چنین چیزی را نداشت.

«فوتبال بسیار خطرناک است، اینطور نیست؟ کریگر گفت: “شما هرگز نمی دانید که آیا این آخرین بازی شما خواهد بود، آخرین لحظه شما، و برای چنین بازیکنی باورنکردنی در لحظه ای که این اتفاق می افتد، اتفاق می افتد.”

همانطور که راپینو با احتیاط از زمین خارج شد، فکر نکردن به آنچه کریگر در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی خود به آن اشاره کرده بود، سخت بود، در مورد اینکه چرا او با وجود همه بردها و همه ناملایماتی که در طول دوران حرفه ای خود تجربه کرده است، همچنان بازی می کند. من هر آنچه دارم را به او می دهم و شما مجبور نیستید در ازای آن همه آن را پس بگیرید. بنابراین شما باید تمایل و تلاش داشته باشید که بخواهید این کار را برای خودتان انجام دهید زیرا آن را دوست دارید.»


علی کریگر و مگان راپینو در حال پایان دادن به زندگی مشترک خود هستند. (عکس: بن نیکولز/گتی ایماژ)

Rapinoe همیشه چیز زیادی از بازی امسال دریافت نکرده است. او یک پنالتی را در باخت USWNT در جام جهانی تابستان امسال به سوئد از دست داد. او قبلاً هیچ پنالتی را از دست نداده بود. مثل شنبه، آن شب در ملبورن با گریه و خنده و حس ناباوری به پایان رسید که بخشی از بازی او که به آن اطمینان داشت در چنین لحظه مهمی او را ناامید کرده بود. اما روز شنبه، این چیزی نبود جز یک تصادف، یک قدم بد، چیزی که او هرگز در راه است و حتی سعی نکرد از آن اجتناب کند.

این لحظه روی مسابقه دو تیم تاثیر گذاشت. گاتهام جلو آمد و MVP بازی میج پرس گفت: “من دیدم که او پایین رفت (قبلتر) و واقعا ناراحت کننده بود. بعد یکی از دخترای تیم شروع کرد به گریه کردن و من رو به (یزمین رایان) کردم و بهش گفتم بریم چون خیلی ناراحت بود. دشوار. “من فکر می کنم که قطعاً آنها را بسیار تحت تأثیر قرار داد.”

پورس در اواخر آن نیمه به گاتهام کمک کرد تا از سه مدافع OL Reign عبور کند تا گل ابتدایی لین ویلیامز را ایجاد کند. رز لاول گل تساوی را به ثمر رساند، اما پورس یک بار دیگر دروازه حریف را به ثمر رساند و به تیمش برتری داد که هرگز قبل از نیمه تمام آن را رها نمی کردند.

عمیق تر برو

عمیق تر برو

Gotham FC برنده عنوان NWSL و Midge Purce برنده شب شد

پس از مسابقه، در حالی که لاول در منطقه مختلط قدم می زد و به وضوح احساسات زیادی را از باخت احساس می کرد، مجبور شد قبل از پاسخ به سوالی در مورد راپینو، لحظه ای توقف کند تا خودش را جمع کند.

او گفت: «به نظر می رسد یک شوخی بیمارگونه است که این ماجرا به این شکل تمام شده است. این یک افتخار بود که می‌توانستم میدان را با او به اشتراک بگذارم، کاش می‌توانستیم امروز این کار را انجام دهیم. او باشکوه است. او لیاقت این را ندارد من فکر می کنم با وجود همه چیز، او فقط آن را روی چانه گرفت و همچنان بزرگترین طرفدار ما بود.

در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی، لاول در کنار راپینو نشست و برنده سابق توپ طلا تنها راهی که می‌دانست: از طریق طنز، با سختی‌ها کنار آمد.

راپینو با خنده گفت: یعنی من لیاقت این را ندارم. من آدم بهتری از این هستم، شاید در زندگی قبلی‌ام عشق می‌کردم. … احساس متفاوتی نسبت به از دست دادن پنالتی در نیوزلند است. یعنی زندگی دوباره همینه “این بخشی از بازی است.”

درست بیش از 24 ساعت پیش، راپینو در پاسخ به این سوال که چرا او و هم تیمی‌هایش هرگز نتوانسته بودند قهرمانی NWSL را قبل از آن برنده شوند، با وجود دو بار حضور در سال‌های 2014 و 2015 و چندین شکست در نیمه نهایی، از خنده منفجر شد. او گفت: «تی سخت»، توضیحی به اندازه کافی ساده. تنها هستند.

شنبه شب بیشتر به همین شکل بود.

سوال دیگری هم داشت؛ این سوالی است که او بارها و بارها در سری طولانی بازی‌هایش از زمان اعلام بازنشستگی‌اش قبل از جام جهانی، از طریق آخرین بازی‌اش با USWNT و مراسم اخراجش با Reign شنیده است. میراث او دقیقا چیست؟

و، مثل همیشه، او همچنان در پاسخگویی به روشی که واقعاً می‌خواهد مردد بود: خلاصه‌ای منظم از حرفه‌اش، دستاوردهای خارج از میدان، شخصیت‌اش، امتناع از قرار دادن خود در قالب.

او پاسخ داد: “اوه، این به شما بستگی دارد که آن را بنویسید.” «نمی‌دانم نمی‌دانم. من همیشه سعی کرده ام بازی را به شیوه ای درست انجام دهم. همیشه سعی کردم از آن لذت ببرم. من احساس می کنم در پایان روز ما در تجارت سرگرمی هستیم، به خصوص در یک ورزش رو به رشد و یک لیگ رو به رشد، احساس می کنم این واقعا مهم است. همیشه سعی کنید اوضاع را بهتر کنید.

من بسیار مفتخر و خوشحال هستم زیرا نه تنها به بازی، بلکه در دوره ای که در آن بازی کردم نیز کمک کردم و می دانستم که بازی در مکان بسیار بهتری قرار دارد. وی با اشاره به قرارداد رسانه ای جدید لیگ و کیفیت بازی ها گفت: این گواهی بر تمام بازیکنانی است که در این نسل بازی کرده اند و در این لیگ بازی کرده اند. من احساس می‌کنم که می‌توانم بدون توجه به هر اتفاقی با خندان ترک کنم، من واقعاً به تمام حرفه‌ام افتخار می‌کنم.»

عمیق تر برو

عمیق تر برو

NWSL قراردادهای تلویزیونی با ESPN، CBS و موارد دیگر را اعلام می کند

شاید مناسب بود که در یکی از آخرین کلمات خود به عنوان یک بازیکن، او معمولاً به سؤالی در مورد بازی ای که حداقل به عنوان یک بازیکن پشت سر گذاشته بود، پاسخ مگان راپینو داد.

“این چیزی است که نسل بازیکنان ما ساخته اند، این بخشی از میراث ما است و آنچه را که پشت سر گذاشته ایم. حالا چه چیزی برای بچه ها وجود دارد که هر کاری را که می خواهند انجام دهند؟ اما ما نه تنها باید به رشد بازی ادامه دهیم. و آن را به بهترین لیگ جهان، بلکه در زمین، تبدیل کنیم.” راپینو گفت.

من یک خاله همجنس‌باز و مغرور هستم که به لیگ اینگونه نگاه می‌کند، لعنتی، ما کار خوبی کردیم. اما آنها می توانند آن را بسیار فراتر ببرند.»

بنابراین، راپینو برای اولین بار در بیش از یک دهه مسئولیت خود را به عنوان یک بازیکن حرفه ای فوتبال انجام داد.

راپینو گفت: «فکر می‌کنم تا زمانی که چرخ‌ها جدا شدند، سوار آن شدم. “همیشه پایان های عالی به دست نمی آید، اما من پایان های عالی زیادی داشته ام.”

(عکس: مگ اولیفانت/گتی ایماژ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *