تور Eras تیلور سویفت در برزیل با مشکلاتی روبرو شد

تیلور سوئیفت روز پنجشنبه در برزیل با طرح مجسمه مشهور جهان مسیح رستگار در ریودوژانیرو مورد استقبال قرار گرفت که به نظر می رسید او تی شرتی شبیه به لباسی که در فیلم «تو متعلق به من هستی» پوشیده است. ” این موزیک ویدیو با نام ایالت های برزیل و نمادهایی از آهنگ های آنها تزئین شده است.

اما بعد از این استقبال گرم فاجعه و دردسر پیش آمد.

یک هوادار جمعه شب در یک نمایش در ریودوژانیرو به دلیل گرمای شدید جان خود را از دست داد. در ساعت 11، سوئیفت نمایش شنبه خود را به روز دوشنبه به تعویق انداخت تا هزاران نفر از هوادارانی که ورزشگاه را پر کردند. پلیس نظامی اعلام کرد یکی از هوادارانی که برای یک کنسرت منظم در روز یکشنبه در ریودوژانیرو بود، همان روز صبح با ضربات چاقو کشته شد.

مرگ و میرها و مشکلات دیگر خروج از اولین مرحله پیروزمندانه تور Eras Swift بود، یک تولید حرفه ای که رکوردها را در سراسر آمریکای شمالی شکست. با نزدیک شدن به دومین نمایش یکشنبه شب در ریودوژانیرو، طرفداران با برنامه های سفر خراب، گرمای شدید و ناامیدی دست و پنجه نرم کردند.

آن دی موتا، یک روانشناس 30 ساله ساکن سائوپائولو، برزیل، قرار بود در برنامه شنبه شب شرکت کند و گفت که قبل از برنامه ریزی مجدد کنسرت روز دوشنبه به خانه بازخواهد گشت زیرا باید کار می کرد.

دی موتا گفت: “من 17 سال گذشته را در انتظار فرصتی گذرانده ام تا بروم و رویای جوانی خود را برای ملاقات با کسی که از اولین تک آهنگ او می شناسم برآورده کنم.” و سه ساعت نشستن روی یک صندلی، خیس عرق، مجبور به غلبه بر بسیاری از چالش‌های شخصی، تنها بودن در آنجا، دریافت خبر لغو شدن آن – کاملا ویرانگر بود.

سوئیفت ساعاتی قبل از شروع کنسرت در استادیوم فوتبال در فضای باز، در یک پست اینستاگرامی گفت که نمایش شنبه شب او به دلیل دمای شدید هوا به تعویق افتاده است. او گفت: “ایمنی و رفاه هواداران، هنرمندان و تیم من باید و همیشه در اولویت باشد.”

در این مرحله، هزاران طرفدار برای دیدن سوئیفت سفر کرده بودند و بالاترین دمای روز را که به 93 درجه فارنهایت یا 33 درجه سانتیگراد می‌رسید، تحمل کردند، قبل از اینکه از آنها خواسته شود محل را ترک کنند.

یکی از نمایندگان سوئیفت فوراً به سؤالات ایمیل شده درباره به تعویق افتادن برنامه شنبه او پاسخ نداد.

نمایش های ریو پس از اجرای سوئیفت در آرژانتین، اولین ایستگاه تور Eras او در خارج از آمریکای شمالی، برگزار شد. او مجبور شد نمایشی را در بوئنوس آیرس به دلیل طوفان جابجا کند. او قرار است در 24 نوامبر، 25 نوامبر و 26 نوامبر در سائوپائولو اجرا کند و سال آینده به شهرهای آمریکای جنوبی، آسیا، استرالیا و اروپا برود.

پدیده رسانه های اجتماعی جولیا آلوارنگا، در استادیوم لحظه ای که کنسرت به تعویق افتاد و در ویدئویی گفته شد به طور گسترده در اینترنت به اشتراک گذاشته شده است آلوارنگا با بیان اینکه ساعت 11 صبح به برنامه آمده است، گفت: “تیلور سوئیفت، من یک پوشک برای سالمندان می پوشم که حتی مرا نمی پوشاند.”

“من آب گرفتم، یک فن گرفتم، همه گریه می کنند و جیغ می زنند، و شما وارد این صحنه شوید!” آلوارنگا گفت:

گابریلا ورنر، تحلیلگر بازاریابی، 24 ساله، برای هر نمایش در ریو و دو نمایش در سائوپائولو بلیت خریده است و گفت که از سه ماه پیش با تمرین در وسط روز در یک باشگاه بدون تهویه هوا، آماده شدن برای هوای گرم را آغاز کرده است. او در پورتو آلگره، در حدود 700 مایلی جنوب غربی ریو زندگی می کند.

ورنر در حالی که در صف انتظار کنسرت یکشنبه شب بود، گفت که جو بسیار آرامتر از کنسرت جمعه بود. او گفت: «هوا آنقدرها هم گرم نیست و همه به خاطر شب‌های گذشته و اتفاقی که افتاده، خودداری می‌کنند.

او انتظار نداشت سویفت به برزیل بازگردد. ورنر گفت: “مطمئنم که او آسیب دیده بود.”

ورنر، مانند بسیاری از طرفداران دیگر، شرکت برزیلی برگزارکننده نمایش، Time for Fun را به خاطر مشکلات سرزنش کرد. Wadih Damous، رئیس آژانس حمایت از مصرف کنندگان برزیل، گفت که دولت در مورد Fun Time تحقیق خواهد کرد. این شرکت روز شنبه گفت که کارکنان خود را اضافه می کند، آب رایگان ارائه می دهد و به هواداران اجازه می دهد با آب و غذا وارد ورزشگاه شوند.

پلیس اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر ناآرامی در نزدیکی زمین وجود دارد، زیرا جمعیت شنبه شب ورزشگاه را ترک کردند.

ماتئوس دوارته، کارگر انبار، 24 ساله، وقتی دید که مردم فریاد می زدند که یورش وجود دارد، استادیوم را ترک کرد و به مرکز خرید نزدیک رفت.

دوارته گفت: «نمی‌دانم واقعاً این اتفاق افتاده است یا نه، اما من دیدم که مردم ناامید در حال دویدن هستند. و به محض دیدن او شروع به دویدن کردم و در یک پارکینگ پنهان شدم.

روز یکشنبه، پلیس نظامی اعلام کرد هیچ سرقت یا سرقتی در شب قبل گزارش نشده است. پلیس نظامی گفت، اما قبل از کنسرت یکشنبه، یک طرفدار کنسرت در ریودوژانیرو پس از تلاش برای سرقت در ساحل معروف کوپاکابانا با چاقو کشته شد. گفتند دو نفر دستگیر شدند. پلیس مخفی گفت که یکی از طرفداران گابریل مونگنوت سانتانا میلهوم سانتوس با دوستانش بود که با چاقو مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

مقامات گفتند آنا کلارا بنویدیس 23 ساله پس از از دست دادن هوشیاری در تظاهرات روز جمعه جان باخت. به گفته مقامات شهر و شرکت برزیلی سازنده برنامه زمان برای سرگرمی سوئیفت، او پس از انتقال به بیمارستان بر اثر حمله قلبی درگذشت.

Benevides، یک دانشجوی روانشناسی، برای کنسرت از Rondonopolis، در حدود 580 مایلی شمال غربی ریودوژانیرو، سفر کرده بود. او به گلوبو گزارش داد. دوست او، امیلیان فلیکس، 22 ساله، به O Globo گفت که Benevides “بیش از یک ماه” عکس لباس های کنسرت خود را برای دوستانش ارسال کرده است.

Benevides در پلتفرم رسانه اجتماعی X، که قبلا توییتر نام داشت، هیجان خود را در مورد کنسرت با مقاله زیر به اشتراک گذاشت: 7 نوامبر من نمی دانم پس از دیدن تیلور هدفم از زندگی چیست.

طرفداران کنسرت روز جمعه از کمبود آب و گرمای شدید شکایت داشتند. شاخص گرما، معیاری برای سنجش میزان گرمای هوا به دلیل رطوبت، به 139 درجه فارنهایت رسید که یک رکورد برای ریو است.

سوئیفت در یک پست آنلاین گفت که از مرگ این طرفدار “ویران” شده است. او گفت: «نمی‌توانم در مورد این موضوع روی صحنه صحبت کنم، زیرا حتی وقتی سعی می‌کنم در مورد آن صحبت کنم، احساس غم و اندوه می‌کنم.

لویزا گیمارائو، اقتصاددان 33 ساله، گفت که از اینکه برنامه روز شنبه لغو شد بسیار ناامید است زیرا برخی از طرفداران مطمئن نبودند که آیا این برنامه پس از مرگ Benevides ادامه خواهد داشت یا خیر و نگران گرما بودند. او می‌گوید: «واقعاً تولید این نمایش خیلی بی‌دقت بود و مدیریت کل آن خیلی ضعیف بود.

گیماریس گفت که سوئیفت را به خاطر مشکلات سرزنش نمی کند و فکر می کند که نوازنده باید “بسیار بسیار ناامید” باشد.

مشارکت کنندگان گزارش ژنیو گلاتسکی در ریودوژانیرو و جک نیکاس در بوئنوس آیرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *